Sursă foto: stiridecluj.ro

Prețul Centurii Clujului a crescut cu 150 de milioane de euro, iar licitația a fost reluată după ce la prima rundă nu s-a prezentat niciun ofertant.

Costul pe kilometru al Centurii Clujului este de aproximativ 4 ori mai mare decât cel al Centurii Oradea, deoarece zona în care este construită implică terenuri colinare.

”Cele două tronsoane licitate inițial au fost comasate, iar la valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizul general a fost aplicat indicele de actualizare în procent de 14,8%. Valoarea actualizată a investiției este de 1.145.879.685,65 euro. Valoarea anterioară a fost 998.547.953,25.

”Cele două tronsoane licitate inițial au fost conectate, iar valoarea a fost actualizată cu un procent de 14.8% conform legii. Practic, prețurile au crescut cu acest procent așa cum ne arată și INS. Se mai adaugă, așadar, 147 milioane de euro.

De asemenea, am integrat toate solicitările de clarificare de la cei ce au fost interesați de cele două tronsoane, 12 pentru un tronson și 16 pentru celălalt, dar din păcate nu au depus oferte. Toate aceste clarificări le-am introdus în caietul de sarcini.

Este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură din România – 156 poduri și podețe, 5 tuneluri, ori în România nu prea există expertiză pentru tuneluri auto. Dacă la centura Oradiei avem 6 milioane de euro pe km, la centura Cluului se depășește suma de 27 milioane de euro pe km, toate dealurile din jurul Clujului necesită consolidate majoră, sunt bani cheltuiți care nu se văd pentru că e nevoie de piloni forați.

Nu pot să vă spun data, pentru că nu știm încă momentul în care va fi vizibilă licitația pe SEAP”, a afirmat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.