Sursă foto: stiridecluj.ro

Marți dimineața, în jurul orei 10.00, a avut loc un conflict între un taximetrist și un șofer de autobuz CTP pe banda de autobuz de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, în zona Liceului „Janos Zsigmond”.

Conform informațiilor disponibile până în acest moment, șoferul autobuzului CTP Cluj a încercat să depășească taximetristul care circula pe banda destinată mijloacelor de transport. Autobuzul a semnalizat taximetristului prin „flash-uri” deoarece acesta s-a oprit în mijlocul drumului, iar șoferul autobuzului a coborât din vehicul, conform relatărilor unui martor. Cei doi conducători auto s-au adresat injurii reciproc.

”Când a ajuns în dreptul portierei, taximetristul a folosit un spray cu gaze lacrimogene, iar apoi a plecat. Șoferul din autobuz a rămas în mijlocul drumului, buimac”, a declarat martorul.

Poliția Cluj a fost chemată, dar șoferul autobuzului nu a depus nicio plângere în legătură cu incidentul.

Potrivit regulamentului Primăriei, taximetrele din Cluj-Napoca au voie să circule doar pe benzile destinate mijloacelor de transport de pe Bulevardul Nicolae Titulescu și strada Regele Ferdinand. În conformitate cu legea, taximetriștii sunt asimilați transportului public și au dreptul de a utiliza toate benzile destinate acestuia, generând astfel un conflict între Primăria Cluj-Napoca și taximetriști.

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, o organizație reprezentativă în Cluj-Napoca, a intentat un proces împotriva Primăriei Cluj-Napoca în vederea anulării Hotărârii Consiliului Local nr. 5/18.01.2022, ”document în urma căruia a fost reglementat, în mod incorect, accesul taximetrelor pe benzile dedicate BUS, reglementat clar de Art.20 din Legea 38/2003.

Circulația taximetrelor pe benzile de BUS NU este restricționată, colegii accesând aceste benzi, fapt reglementat de Legea 38/2003, lege specială. Drept dovadă cele 8 procese verbale încheiate de organele abilitate anulate în instanță!

Facem precizarea că serviciul de taximetrie, colegii care prestează acest serviciu, NU doresc accesarea acestor benzi speciale pentru confortul propriu, ele fiind accesate exclusiv pentru ca clienții serviciului să ajungă de la A la B în cel mai scurt timp, acesta fiind și rolul serviciului, acela de a deservi pasagerii/clienții serviciului de transport public local mai rapid decât serviciul de transport în comun”, a menționat vicepreședintele Asoiciației, Ioan Pugna.

Următorul termen în acest proces este programat pentru data de 23 iunie 2023.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.