Sursă foto: stiridecluj.ro

După o perioadă îndelungată de întârzieri, administrația locală afirmă că proiectul trenului metropolitan Cluj poate fi realizat fără necesitatea construirii unei linii ferate suplimentare, dedicată exclusiv acestui scop. Amintim că, la începutul anului 2023, Emil Boc a declarat că proiectul Trenului Metropolitan al Clujului este blocat, deoarece CFR cerea autorităților să construiască o „linie de cale ferată nouă de la Gara Cluj-Napoca la Apahida”.

„Pentru trenul metropolitan s-a ales soluția tehnică. Exista presiunea realizării unui al treilea fir de cale ferată, dar s-a decis că tehnologia permite să nu mai fie nevoie de realizarea firului de cale ferată suplimentară. Trebuie sa mai purtăm discuții cu CFR Călători și să ne corelăm cu modernizarea căii ferate de la Cluj la Oradea.

Până în luna Februarie 2024 vom avea studiul de fezabilitate terminat și vom avea tren metropolitan. Proiectul este cel mai avansat din România. Acest lucru ne dă posibilitatea să putem face culoarul de nord al Clujului. Dacă mai trebuia încă un fir de cale ferată pierdeam o bandă de circulație din culoarul de nord, mai precis din strada Câmpul Pâinii”, a transmis Emil Boc, în cadrul conferinței de presă.

Încă din anul 2020, Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a comunicat Primăriei Cluj că pentru implementarea proiectului „trenului metropolitan” este necesară construcția unei linii ferate suplimentare, dedicată exclusiv acestui scop. După mulți ani în care nu s-au realizat proiecte majore de infrastructură, la începutul anului 2023, locuitorii din Cluj au aflat că proiectul „trenului metropolitan” a fost suspendat. Neînțelegerile dintre CFR SA și administrația condusă de Emil Boc au întârziat găsirea unei soluții adecvate pentru acest proiect.

Discuțiile privind fezabilitatea proiectului Trenului Metropolitan al Clujului au început în anul 2020. În acea perioadă, Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a indicat că „pentru a implementa un program de circulație de acest tip, este necesară o linie de cale ferată dedicată exclusiv acestui obiectiv (tren metropolitan)”, conform informațiilor furnizate de CFR SA. La trei ani distanță, după un joc politic între autoritățile locale și cele naționale, Emil Boc anunță că proiectul este de fapt fezabil și că Primăria nu mai trebuie să construiască o linie de cale ferată suplimentară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.