După ce a redus preţurile vehiculelor sale cu până la 20%, în ianuarie, Tesla a înregistrat livrări record de 422.875 de vehicule în primul trimestru, dar aceasta a fost cu doar 4% mai mari decât în trimestrul anterior.
Mai mulţi analişti au spus că cifrele au ridicat semne de întrebare dacă vor fi necesare mai multe reduceri de preţ în acest an pentru a atinge obiectivul CEO-ului Elon Musk de 2 milioane de livrări pentru 2023.
”Reducerile de preţuri ale Tesla au în mod clar efectul dorit deocamdată, dar există o limită de câte ori pot fi reduse preţurile. Întrucât obiectivele de livrări anuale par uşor de atins, ar putea exista încă presiuni asupra evaluării grupului”, a declarat Sophie Lund-Yates, analist de acţiuni la Hargreaves Lansdown.
Acţiunile Tesla au fost tranzacţionate luni la 195 de dolari pe unitate, după ce au câştigat 9% săptămâna trecută, în perioada premergătoare raportului privind livrările.
Problemele legate de lanţul de aprovizionare şi logistică continuă pentru producătorul de vehicule electrice, au observat analiştii.
”Orice este posibil cu problemele lanţului de aprovizionare”, a spus analistul Roth Capital Craig Irwin.
Majoritatea producătorilor auto de top la nivel mondial au raportat o creştere a vânzărilor în primul trimestru în SUA, în ceea ce priveşte îmbunătăţirea livrărilor către dealeri, au arătat datele publicate luni.
General Motors şi-a crescut vanzarile cu 17,6%, in timp ce producătorii asiatici Mazda, Honda si Hyundai au raportat de asemenea o creştere.
Deşi războiul preţurilor declanşat de Tesla a exercitat presiuni asupra startupurilor de vehicule electrice care pierd bani, cum ar fi Rivian Automotive şi Lucid Motors, şi producători de automobile tradiţionali, inclusiv Ford Motor, a stârnit, de asemenea, temeri cu privire la marjele companiei care este lideră.
Analiştii Bernstein au spus că Tesla ”va trebui să scadă în continuare preţurile în acest an şi/sau anul viitor, pentru a-şi atinge obiectivele de volum, presând progresiv marjele”.
”Susţinem că scăderile de preţuri au subminat şi vor submina profitabilitatea industriei (inclusiv a Tesla), dar că operatorii tradiţionali au bani şi nu sunt susceptibili să dea înapoi”, au adăugat ei.
Unii analişti, totuşi, au subliniat că scăderea preţurilor materialelor utilizate în vehiculele electrice, în special la bateriile cu litiu, ar putea contribui la scăderea costului de producţie şi la compensarea impactului reducerii preţurilor.