Ucraina a doborât un avion de spionaj rusesc în valoare de 350.000.000 de dolari. În urma incidentului, 15 piloți aflați la bordul aeronavei au decedat.Canalele militare rusești de pe platforma Telegram au raportat că un A-50, cu o capacitate rară și deosebit de importantă de avertizare timpurie și control aerian (AEW&C), a fost doborât de apărarea antiaeriană ucraineană în timp ce zbura în apropierea orașului portuar Mariupol.Ucraina a doborât un avion de spionaj rusesc în valoare de 350.000.000 $. Proeminentul canal de blogging rusesc „Romanov” a precizat: „Din nou A-50, din nou aceeași zonă. Inamicul nu are nimic de-a face cu asta, din nou. Lansările au avut loc din zona Mariupol.”„Din nou” se referea la un alt A-50 doborât luna trecută, pentru care Ucraina a revendicat responsabilitatea. Cu toate acestea, bloggeri ruși, precum RVvoenkor și Boris Rhozin, au susținut că aeronava a fost avariată într-un schimb de focuri „prietenesc”.Indiferent dacă a fost sau nu Ucraina sau un accident rusesc, acest lucru marchează o altă pierdere a unui activ AEW&C critic pentru forțele aerospațiale rusești.Avioanele A-50 au un preț estimat de aproximativ 350 de milioane de dolari. Distrugerea avionului este cea mai recentă dintr-o serie de avioane rusești doborâte recent.Oricât de mult ar durea pierderea celulei de avion, pierderea a 15 aviatori experimentați ar putea fi mai dureroasă. Operațiunile aeriene rusești „sunt constrânse de disponibilitatea piloților cu suficientă experiență pentru a îndeplini misiuni cheie”, au scris analiștii Jack Watling și Nick Reynolds într-un studiu recent pentru Royal United Services Institute din Londra.A-50, rol cheie în operațiunile rusești în Ucraina
A-50U „este un factor cheie pentru operațiunile rusești asupra Ucrainei, oferind avertizare timpurie asupra amenințărilor, precum și funcționalitate de comandă și control”, potrivit informațiilor britanice.Adună informații vitale pentru a viza mijloacele aeriene și radarele ucrainene pentru loviturile cu rachete Kinzhal.Aeronava A-50U are un echipaj de zbor de cinci persoane și 11 operatori care stau în spate și conduc stațiile de urmărire conectate la radar și la ceilalți senzori ai aeronavei.Acești specialiști au nevoie de ani de pregătire și aceasta este într-adevăr o pierdere gravă pentru inamic.