Retailerii de produse alimentare din mai multe ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au oprit comenzile unor produse în ultimul an, o tactică în negocieri pe care inflaţia a făcut-o mai combativă.

Într-o postare pe LinkedIn, Michel-Edouard Leclerc a spus: ”Trebuie să-i convingem în următoarea lună pe toţi aceşti furnizori mari care au făcut greşeala de a-şi creşte preţurile excesiv să le reducă acum sau să le modereze”.

Franţa a fost cuprinsă de o dezbatere asupra preţurilor produselor de bază, comercianţii cu amănuntul susţinând că creşterile de preţuri ale producătorilor sunt nejustificate.

Guvernul a cerut retailerilor şi furnizorilor să încheie negocierile anuale privind preţurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, deoarece încearcă să reducă inflaţia.

Carrefour a declarat că magazinele sale din Franţa, Belgia, Italia, Spania şi Polonia nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos şi 7up, din cauza ”creşterilor inacceptabile de preţ”.

Conform raportului său anual 2022, Carrefour are peste 10.000 de magazine în cele cinci ţări, reprezentând mai mult de două treimi din amprenta sa globală.

Într-un comunicat, PepsiCo a declarat: ”Am discutat cu Carrefour de multe luni şi vom continua să ne angajăm cu bună-credinţă pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile”.

Piaţa franceză în ansamblu a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays.

E. Leclerc nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii şi la întrebări despre dacă va retrage Pepsico sau oricare alte produse.