Firma de brokeraj TD Cowen şi-a redus estimarea cheltuielilor de sărbători din SUA la o creştere de la 2% – 3%, de la 4% – 5%, anticipând stagnarea traficului de cumpărători de Black Friday.
În condiţiile în care mulţi consumatori sunt presaţi de inflaţia persistentă şi ratele ridicate ale dobânzilor, cheltuielile de sărbători din SUA sunt aşteptate să crească în cel mai lent ritm din ultimii cinci ani.
Majoritatea comercianţilor mari şi-au redus angajările sezoniere. Un record de 130,7 milioane de oameni sunt aşteptaţi să facă cumpărături în magazine şi online în SUA de Black Friday, estimează Federaţia Naţională de Retail (NRF).
Evenimentul este cunoscut pentru mulţimile care se aliniază la magazinele mari în zorii zilei pentru a obţine televizoare şi electrocasnice la preţ redus. Dar vineri, la 6 a.m., la un Walmart din New Milford, Connecticut, parcarea era plină doar pe jumătate.
”Anul acesta este mult mai liniştit, mult mai liniştit”, a spus cumpărătoarea Theresa Forsberg, care vizitează aceleaşi cinci magazine împreună cu familia ei în zorii zilei în fiecare Black Friday.
Ea se afla la un magazin Kohl’s din apropiere, la ora 5 a.m.
Cumpărătorii din SUA intenţionează să cheltuie în medie 875 de dolari pentru achiziţii de sărbători – cu 42 de dolari mai mult decât anul trecut – îmbrăcămintea, cardurile cadou şi jucăriile fiind în fruntea majorităţii listelor de cumpărături, potrivit unui sondaj efectuat la începutul lunii noiembrie de NRF, un grup al retailerilor cu amănuntul, în rândul a 8.424 de adulţi.
”Va fi cel mai rău Crăciun. Black Friday s-a transformat într-o afacere costisitoare, până când cumperi două produse, ajungi deja 100 de dolari”, a spus Jill Lizzo, o casnică din Harlem, care a spus că a trebuit să-şi mărească bugetul de vacanţă cu 500 de dolari anul acesta.
Lizzo, care făcea cumpărături la un magazin Target din Upper East Side din Manhattan, căuta o casă de păpuşi Barbie şi un set Lego pentru fiica ei, dar se gândea dacă să le cumpere pe ambele.
Ţinând salopete şi haine de iarnă, ea a spus că a găsit îmbrăcămintea pentru copii, pasta de dinţi şi decoraţiunile de Crăciun mai ieftine în acest an, oferind o oarecare uşurare bugetului ei.
”Nu am cumpărat mult anul trecut, mă bucur că am economisit banii aceia”, a spus Lizzo.
Tradiţia de Vinerea Neagră a început în SUA, dar s-a extins la nivel global şi s-a mutat online.
În Franţa, Italia şi Spania, majoritatea cumpărătorilor plănuiau să cumpere haine de Black Friday, produsele electronice fiind pe locul doi, potrivit unui sondaj PwC.
În medie, cumpărătorii din Franţa plănuiau să cheltuie 295 de euro (322 de dolari), a constatat PwC, cu 65% din achiziţii estimate să fie făcute online.
În Marea Britanie, volumul tranzacţiilor a crescut cu doar 1,4% în săptămâna încheiată miercuri, comparativ cu un an în urmă, potrivit Barclays, o bancă care realizează aproape jumătate din tranzacţiile cu cardul de credit şi de debit ale ţării.
”Recent, Black Friday nu a fost cea mai bună”, a spus Naomi Ojomo în timp ce căuta rochii într-un magazin Zara din Canary Wharf, în estul Londrei, adăugând că reducerile sunt mai puţin atrăgătoare din cauza multor alte vânzări din întreaga lume.
Creşterea cumpărăturilor online a redus importanţa Black Friday ca eveniment de o singură zi.
Comercianţii cu amănuntul de la Macy’s la Amazon lansează oferte încă din octombrie şi oferă adesea reduceri suplimentare mai aproape de Crăciun, a declarat directorul general al Macy’s, Jeff Gennette, investitorilor luna aceasta.
Cumpărătorii au cheltuit online un record de 5,6 miliarde de dolari de Ziua Recunoştinţei, arată datele de la Adobe Analytics, o creştere de 5,5% a cheltuielilor online faţă de anul trecut, în conformitate cu previziunile.
Reducerile online de Ziua Recunoştinţei au ajuns la aproximativ 28% pentru jucării, în timp ce produsele electronice au avut reduceri de până la 27%, a spus Adobe.
Păpuşile Barbie, persponajele de acţiune Marvel, Playstation 5 şi jocul video ”Call of Duty: Modern Warfare III” s-au vândut foarte bine.
Adobe se aşteaptă ca Black Friday să aibă cele mai bune oferte la televizoare, cu reduceri de 22%.
Îmbrăcămintea, electrocasnicele, articolele sportive şi mobilierul vor avea, de asemenea, reduceri mari, dar preţurile vor scădea şi mai mult până la Cyber Monday.