Volumele au scăzut cu 4,2% faţă de anul precedent, ducând scăderea în primele nouă luni din 2023 la 5,1%.
Veniturile au fost totuşi mai mari ca urmare a creşterii preţurilor, cu 2%, până la 9,604 miliarde de euro (10,17 miliarde de dolari).
Vânzările din America au fost un singur punct luminos, în creştere cu 2,2%, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 8,6%, iar afacerile din Africa, Orientul Mijlociu şi Europa de Est s-au redus cu 15,4%.
Berile grupului includ Amstel, Tiger, Sol, Desperados şi Birra Moretti.
Grupul este al doilea cel mai mare producător de bere din lume după vânzări.
Profitul net pentru primele nouă luni a scăzut de la 2,199 miliarde de euro la 1,924 miliarde de euro, inclusiv impactul din Rusia.
Heineken a reiterat o prognoză de creştere a profitului operaţional pe întregul an de creştere procentuală cu o singură cifră, ceea ce a fost salutat de analişti.
În august, Heineken şi-a vândut afacerile din Rusia către firma autohtonă Arnest Group, care a luat 100% din acţiuni şi active, inclusiv cele şapte fabrici de bere, pentru un singur euro simbolic.
Acesta a spus că a oferit garanţii de angajare pentru 1.800 de angajaţi timp de trei ani.
Heineken s-a confruntat cu critici pentru că şi-a prelungit plecarea din Rusia, despre care a promis că o va părăsi în martie 2022, la scurt timp după invazia pe scară largă a Rusia în Ucraina.
Heineken şi alte firme mari cu operaţiuni de producţie în Rusia au declarat că plecarea a fost un proces complex, cu un risc ridicat ca activele să cadă sub controlul statului.
Heineken a declarat în această vară că se aşteaptă la o afectare de 300 de milioane de euro, inclusiv pierderi valutare, din partea acestui proces. Nu a oferit detalii semnificative suplimentare în actualizarea din raportul trimestrului al treilea, dar a enumerat ieşirea din Rusia şi o scădere a vânzărilor în Vietnam drept principalele motive pentru scăderea globală a volumelor.