Sursă foto: stiridecluj.ro

După 4 luni de la începerea colectării, compania de salubrizare Supercom a emis primele facturi pentru clujeni.

”Săptămâna asta au fost emise facturile pentru perioada 27-31 ianuarie, precum și pentru lunile februarie, martie și aprilie. Vă prezint mai jos o analiză rapidă a acestor prime facturi și concluziile trase până în acest moment:

Tariful pe persoană este de între 17 și 20 de lei / lună / persoană. Tariful fostului operator de salubritate din Comuna Baciu era de 12 lei / lună / persoană.

Facturile au fost întocmite pe baza greutății deșeurilor, nu pe baza numărului de persoane din gospodărie.

Fiecare factură conține un grafic de ridicare a deșeurilor, care indică data colectării, adresa punctului de colectare și cantitatea totală ridicată. Deși nu se specifică cantitatea pe tipuri de deșeuri, ci doar cantitatea totală, acesta este un prim pas în implementarea corespunzătoare a principiului ”plătești cât arunci”.

Chiar dacă deșeurile au fost cântărite pentru a determina cantitatea, rămâne de analizat modul în care aceasta a fost distribuită între asociațiile alocate aceluiași punct de colectare.

Deși acesta este un pas înainte către implementarea corectă a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID), mai e mult de lucru. Încă nu avem cantități detaliate pe tipuri de deșeuri, alocarea asociațiilor la punctele de colectare nu este suficient de clară, iar soluțiile pentru deșeurile din construcții și resturile vegetale încă nu sunt bine definite”, a transmis consilierul județean USR, Cătălin Sălăgean.

Potrivit contractului, compania ar fi trebuit să cântărească deșeurile și să elibereze facturile clienților pe loc. Este interesant faptul că nicio autoritate a statului nu efectuează o verificare legală a acestui contract și că Supercom a acceptat să ofere un serviciu în anumite condiții, însă nu îl respectă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.