Musk a spus că creşterea va fi ”considerabil mai mică”, deoarece Tesla se concentrează pe un vehicul electric de generaţie următoare mai ieftin, care urmează să fie produs la fabrica sa din Texas în a doua jumătate a anului 2025, ceea ce este de aşteptat să declanşeze următorul boom al livrărilor.

Dar remarcile lui nu i-au impresionat pe investitori, Tesla urmând să piardă aproximativ 70 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă, dacă pierderile se menţin.

Acest lucru ar împinge pierderea din capitalizarea de pieţa pentru ianuarie la aproximativ 200 de miliarde de dolari.

Ştirile despre Tesla au mers, în esenţă, din rău în mai rău”, au spus analiştii TD Cowen, menţionând că veniturile şi profitul din trimestrul al patrulea au fost, de asemenea, sub aşteptări.

Acţiunile altor producători de vehicule electrice au scăzut, de asemenea, Rivian Automotive, Lucid Group şi Fisker fiind în declin între 4,7% şi 8,8%.

Industria vehiculelor electrice se confruntă cu o încetinire a cererii de mai bine de un an, iar reducerile de preţuri de către Tesla vor înrăutăţi probabil presiunea asupra startupurilor şi a producătorilor de automobile precum Ford.

”Problema pentru Tesla este că orice încercare semnificativă de a creşte vânzările de aici încolo va trebui probabil realizată cu preţul unor scăderi suplimentare ale marjei operaţionale, din cauza nevoii de a concura cu BYD în China, precum şi a concurenţei mai mari în altă parte”, a spus Michael Hewson, analist şef de piaţă la CMC Markets.

Cel puţin nouă case de brokeraj au retrogradat acţiunile, în timp ce şapte şi-au ridicat ratingurile.

Compania, în medie, are un rating ”hold” (menţine), cu un preţ mediu ţintă de 225 dolari pe unitate, cu aproape 9% mai mare decât ultimul preţ de închidere al acţiunilor.

Vânzătorii în lipsă de acţiuni Tesla au câştigat 3,45 miliarde de dolari până acum în acest an, ceea ce face să fie cea mai profitabilă tranzacţie short selling din SUA, potrivit companiei de date şi analize Ortex.