Sursă foto: actualdecluj.ro

La începutul lunii august, Primăria a angajat firma Costin și Vlad Birou de Proiectare pentru a realiza studii de fezabilitate și de trafic pentru un pasaj rutier nou, în intersecția dintre B-dul Muncii și strada Oașului. Această intersecție este cunoscută pentru problemele de trafic generate de sensul giratoriu care devine blocat în orele de vârf. Valoarea contractului încheiat se ridică la 269.000 lei, iar termenul de finalizare a studiilor este de 90 de zile.

„Necesitatea și oportunitatea obiectivului de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu stradă Oașului în Municipiul Cluj-Napoca”, a fost identificată că urmare a blocajelor în trafic, fiind necesare luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, precizează Primăria.

La data de 2 august, Primăria a atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a celui de trafic pentru viitorul pasaj către firma Costin și Vlad Birou de Proiectare. Această firmă a mai fost implicată în studii pentru Primărie, inclusiv în cazul soluționării problemelor în legătură cu lucrările la Podul Porțelanului, care au fost întrerupte din cauza descoperirii unui zăcământ de sare în teren.

Durata contractului este de 90 de zile. Planul pentru viitorul pasaj include și o stație de încărcare pentru vehicule electrice, în special având în vedere intenția Primăriei de a atrage finanțări, posibil din surse europene, pentru realizarea efectivă a proiectului.

În luna martie, Primăria încheiase un contract cu Cit Drum Proiect din Bistrița, în valoare de 270.000 de lei, pentru a efectua studii preliminare pentru acest pasaj. Scopul a fost să dezvolte un proces de proiectare care să garanteze o soluție optimă în ceea ce privește viabilitatea, minimizând sau eliminând riscurile asociate terenului (aspecte geologice, geotehnice, topografice, utilități etc.).

Planul urbanistic din zona Bulevardului Muncii, adaptat de Primărie, a indicat necesitatea investițiilor în infrastructura din partea de nord a orașului. Această decizie vine în contextul în care mai multe dezvoltări imobiliare sunt planificate în zonă, dar se confruntă cu dificultăți din cauza traficului intens și a încărcăturii ridicate pe străzile din acea zonă, unele dintre aceste artere fiind aproape de capacitatea maximă sau chiar depășite. Aceste probleme sunt adesea invocate de Primărie în cadrul discuțiilor în cadrul Comisiei de Trafic, în special în ceea ce privește eficientizarea proiectelor imobiliare rezidențiale.

Încă din luna ianuarie, viceprimarul Dan Tarcea a subliniat, conform declarațiilor citate de monitorulcj.ro, că din cauza naturii problematice a intersecției, Primăria are planuri de a dezvolta un pasaj subteran sau suprateran. Alegerea dintre cele două variante va fi determinată de decizia celor care vor realiza studiile de fezabilitate.

„Este un proiect la care demarăm studiile. Totul începe cu un studiu. Noi ne propunem acolo să facem un pasaj fie subteran, fie suprateran, aici trebuie să ne spună specialiștii. Din păcate, nu vom putea rezolva toate intrările ca să facem printr-un pasaj subteran sau suprateran toate intrările, pentru că discutăm de intersecții cu Oașului, discutăm de un acces la magazinul Auchan și în zona străzii Valea Fânațelor, discutăm de Bulevardul Muncii dar, cu siguranță, specialiștii vor găsi soluții astfel încât să putem descongestiona traficul acolo. Discutăm de un sens giratoriu extrem de aglomerat, acolo e și tramvaiul, sunt foarte multe direcții și variante care sunt în zonă, urmează să facem achiziția pentru a face un studiu de fezabilitate să vedem care sunt soluțiile, trebuie să vină cu 3 variante, fie variantă supraterană, fie variantă subterană, o să vedem cum arată situația și dacă putem să rezolvăm două din trei sau două din patru direcții cred că va fi un succes fluidizarea traficului în zonă. Mai ales dimineața și seara traficul din zonă e blocat, e un aflux foarte mare dinspre Chinteni și dinspre satele care sunt după Chinteni. Este afluxul foarte mare și din zonă, acolo sunt și trei proiecte imobiliare la intersecție. După ce vor fi făcute demolările, noi am pus condiția acestora să cedeze o parte din drum pentru a putea mări ampriza acolo, pentru a putea face bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, se va regulariza și sensul giratoriu în această situație, dar după ce vom face și acest nou studiu, cu siguranță că lucrurile vor arăta altfel. Celălalt sens giratoriu nu intră în acest proiect, este alt proiect acolo, strada Fabricii de la intersecție cu Bulevardul Muncii înspre strada Fabricii deja am emis autorizația de construire pentru stradă, pentru relocarea de stâlpi, pentru lărgirea străzii pentru a fluidiza traficul”, preciza viceprimarul Dan Tarcea, citat de monitorulcj.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.