”Am văzut cifrele, ieri am fost la târg de turism aici în Antalya, la care au participat hotelieri turci cu touroperatori de aici. Anul trecut era mai mare. Nu înţelegeam de ce trebuie să se vadă turcii între ei, însă litoralul turcesc pe această zonă are vreo 300 de kilometri. Şi ieri am primit cifrele: 430.000 de români care au venit în Antalya. Vârful a fost 2019, cu 270.000 de turişti români. Realmente, nu mi-a venit să cred, dar este o infomaţie luată de la aeroport, deşi mi se pare neverosimil. România a depăşit 2019. Explicabil probabil prin prisma faptului că au mai venit şi alţi touroperatori din alte ţări, Rusia, Ucraina, care au intra pe piaţa română, au venit cu avioane noi şi cu oferte peste oferte. E destul de greu de crezut pentru că în anul 2023 Antalya s-a scumpit, toată lumea ştie că s-a scumpit. De aceea mi se pare neverosimil că a crescut de la vârful din 2019, dar acestea sunt cifrele pe care le-am primit”, a declarat Alin Burcea presei din România, la un eveniment din Antalya.
El a afirmat că a încheiat încă de anul trecut parteneriate exclusive cu hoteluri mai ieftine, care se găsesc mai ales în staţiunile Alanya şi Side, ”deoarece au preţuri mai normale”, dar sunt puţin mai îndepărtate.
”La hotelurile de top, pachetul de şapte nopţi în iulie-august merge spre 7.000 de euro, fără avion, iar cu tot cu transfer local, avion şi ghid local ajunge la 8.000 de euro. Or, totuşi, ăsta e preţul unei maşini. Chiar am vorbit cu patru reprezentanţi ai acestor hoteluri de lux şi toţi mi-au confirmat că în 2023 faţă de 2022 au avut scădere şi asta e o tendinţă interesantă, când hotelurile de lux au o scădere a cifrei de afaceri şi a încasărilor, deoarece este evident că peste noapte nu au crescut salariile în Europa, în Turcia cu atât mai puţin”, a precizat Burcea.
Pentru 2024, Paralela 45 va introduce două chartere pe Aeroportul din Analya, unul din Cluj-Napoca şi unul din Bucureşti.
Vorbind de atacul asupra litoralului românesc, Burcea a spus că are aceleaşi probleme deja cunoscute şi că patronatele hoteliere nu au răspus nici până acum atacurilor apărute în spaţiul public şi că acestea nu au apărat imaginea hotelurilor.
”Românii vin la mare, dar nu la Marea Neagră. Merg în Grecia, în Turcia. Turcia, de exemplu, cred că în 2022 a avut cea mai mare încasare din istoria lor, iar Grecia în 2023. Deci în anii 2022 şi 2023 au fost nişte încasări extraordinare”, a arătat el.
Alin Burcea a spus că Paralela 45 a avut aproape 20.000 de turişti în Antalya, însă nu se aşteaptă să crească foarte mult vânzările.
”Va fi destul de greu să creştem pe Antalya, pentru că hotelurile de lux au crescut mult preţurile şi, în al doilea rând, sunt şi alţi touroperatori care vin să opereze aici în România (luând din cota de piaţă a touroperatorilor români – n.r.). Nebuniile astea vor face ca vânzarea pe Antalya, sigur, un produs bun, să fie mai grea. Noi ne-am pregătit, avem zboruri pe Antalya din toate oraşele ţării care au aeroport. În 2023 am deschis Braşovul (a lansat chartere din Braşov spre Antalya – n.r.), am avut trei plecări din Braşov, a mers bine. Deci eu nu previzionez pentru Paralela 45 creşteri mari pe Turcia, pentru că va fi o luptă mare. Vânzarea de early-booking, pentru că am dat drumul undeva la 15 septembrie, acum avem de trei ori mai mulţi oameni decât anul trecut pe vremea asta, dar asta nu înseamnă nimic. De ce vin oamenii? Pentru că vânzarea pe early-booking e foarte bună, fiindcă acum nu mai e ca acum patru ani, plăteşti 10% când te înscrii, mai plăteşti 10% la 31 ianuarie şi 80% cu 30 de zile înainte de plecare. Dacă pachetul tău e 3.000 de euro, cu 300 de euro îţi blochezi preţul. Acum cinci ani trebuia pe 31 ianuarie să dai toţi banii”, a explicat el.
La rândul său, Onur Kılıç, Sales & Marketing Representative la Güral Premier, lanţ din industria ospitalităţii, a spus că a primit turişti din România, Germania, Austria, Rusia, Polonia şi estimează o creştere a preţurilor şi anul viitor.
”Cred că preţurile pachetelor vor creşte anul viitor, din cauza inflaţiei. Cred că vor creşte cu 13-14%, faţă acest an, comparativ cu o creştere de 12%, în 2023 faţă de 2022”, a spus Onur Kılıç, Sales & Marketing Representative la Güral Premier.