Consiliul Județean Cluj a aprobat alocarea unei finanțări multianuale în valoare de 4.800.000 lei pentru implementarea proiectelor de digitalizare a instituției în perioada 2024-2026.
Această finanțare este destinată dezvoltării serviciilor software și integrării și automatizării la nivelul Consiliului Județean Cluj, precum și a organismelor prestatoare de servicii publice sau de utilitate publică, și a serviciilor publice deconcentrate din județul Cluj.
„Este vorba, practic, de o continuare a finanțării proiectului european Smart Territory, recent finalizat. Succesul pe care l-a înregistrat acest proiect în ultimii doi ani, prin digitalizarea întregii activități de urbanism a Consiliului Județean și, ulterior, prin automatizarea completă a altor 20 de cereri, avize și autorizații, ne-a făcut să ne dorim o extindere a acestei inițiative gândite în beneficiul clujenilor. Intenționăm, astfel, să digitalizăm întreaga activitate a instituției pe care o conduc, prin automatizarea fluxurilor documentelor, inclusiv prin implementarea sistemului de registratură electronică, care să permită vizualizarea stadiului documentelor și a semnăturilor, în timp real”, a declarat șeful CJ Cluj, Alin Tișe.
În prezent, Consiliul Județean operează un serviciu de digitalizare care se ocupă de dezvoltarea aplicației „Ghișeu Unic”, parte a proiectului „Smart Territory”. Odată cu finalizarea acestui proiect european și cu identificarea necesității de a adăuga noi componente personalizate, care necesită expertiză în codificare și suport tehnic specializat, Consiliul Județean Cluj a decis să angajeze o companie specializată în domeniul IT.
Aceste componente nou create vor permite o mai mare flexibilitate în dezvoltarea interfețelor pentru cetățeni și funcționari, integrând mai multe entități sub umbrela unei singure aplicații gestionate de Consiliul Județean Cluj – „Ghișeu Unic”. De asemenea, se va lucra la dezvoltarea și adăugarea de noi module și fluxuri interne, utilizând aceeași interfață familiară pentru cetățeni.