Sursă foto: servuscluj.ro

Medicii de familie din Cluj se confruntă cu o situație dificilă în relația lor cu Casa de Asigurări de Sănătate. Cabinetele medicilor de familie nu au primit finanțarea pentru serviciile prestate în luna august. Practic, Casa de Asigurări nu a respectat contractul care stipulează că banii trebuie virați până la data de 18 a lunii următoare. Mai mult, în luna septembrie, aceștia au depășit numărul de pacienți pe care Casa de Asigurări i-a admis pe zi. Ca urmare, medicii de familie au fost nevoiți să oprească consultațiile și să ofere doar servicii de urgență medicală, consultații pentru vaccinare și copii, precum și pentru gravide. Problema este agravată și de faptul că sistemul informatic nu funcționează corespunzător, cu întârzieri semnificative în ceea ce privește raportarea și transmiterea rețetelor și a biletelor de trimitere.

„Ne aflăm într-o situație de criză financiară a cabinetelor de medicină de familie, pe de o parte, iar pe de altă parte ne aflăm în imposibilitatea de a acorda servicii medicale cu eliberarea unor documente medicale. Având în vedere că nici măcar nu mai putem raport acele servicii, sistemul funcționează foarte greu. Ca urmare, nu avem posibilitatea să raportăm serviciile medicale pe care le facem, să validăm rețetele medicale sau concediile”, a afirmat Dr. Emiliana Costiug, președintele Asociației Medicilor de Familie Cluj.

Medicii de familie se confruntă cu dificultăți financiare semnificative. De la 1 iulie, valoarea punctului pentru serviciile medicale a crescut, dar în luna august, serviciile oferite de medicii de familie nu au fost decontate. Termenul contractual prevedea că aceste decontări trebuiau efectuate până la data de 18 septembrie.

„Suntem în 26 septembrie și nu avem acești bani. Vă rog să vă gândiți că noi avem de plătit contribuții la ANAF, atât pentru medicul titular cât și pentru angajații noștri. Avem contribuții, impozite, firmele cu care avem contracte și toate aceste facturi care nu sunt plătite la timp atrag după ele penalități de întârziere”, a afirmat medicul de familie Dr. Mara Mihai.

Casa de Asigurări de Sănătate Cluj nu este la prima abatere. În luna februarie, au existat întârzieri de peste 10 zile în ceea ce privește transferul fondurilor.

Medicii de familie din Cluj solicită ca Casa de Sănătate să pună la dispoziția furnizorilor de servicii medicale un sistem informatic corespunzător ca dimensiune și funcționalitate, care să fie disponibil 7 zile din 7. De asemenea, se cere respectarea termenelor contractuale și transferul de urgență a fondurilor aferente lunii august.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.