”Să ştiţi, capacitatea de tranzit din Portul Constanţa ne permite cantităţi mult mai mari decât… şi să ştiţi, noi am făcut faţă, nu au fost lucruri care au blocat Portul Constanţa. Aaa… vedeţi anumite cozi pe A2, să spunem… nu e din cauză că capacitatea portului de a exporta sau de a importa anumite lucruri, ci o, să spunem, o programare nu foarte bună a operatorilor din port, care cheamă camioane pentru încărcare sau pentru descărcare cu câteva zile înainte şi stau şi aşteaptă, dar ca să fie o anumită siguranţă”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi seară, la Digi 24. 

 

Ministrul a reafirmat că, dacă va primi ”cea mai mică dovadă” conform căreia camioanele cu mărfuri din Ucraina ar avea prioritate în Portul Constanţa, va destitui întreaga conducere a portului. 

 

Întrebat dacă vor exista culoare speciale pentru transportatorii români, Grindeanu a anunţat că, în urma discuţiilor cu transportatorii, vor exista linii separate pentru camioanele din Uniunea Europeană şi pentru camioanele non-UE, atât în portul Constanţa, dar şi în acele puncte de trecere a frontierei unde infrastructura permite organizarea de linii separate pentru camioane, în funcţie de ţările în care acestea sunt înmatriculate.

 

”Nu vrea nimeni să încurce pe unii şi pe alţii, iar ajutorul pe care noi îl dăm Ucrainei, şi nu doar noi, e unul care va continua. Asta nu înseamnă că nu trebuie să respecte toată lumea regulile. Vrei să exporţi grâu în România, trebuie să îţi iei licenţă. Din ce ştiu eu, s-a luat licenţă pentru vreo 25.000 de tone, atât”, a adăugat Grindeanu.

 

Ministrul a explicat, de asemenea, că există date care arată care sunt cantităţile de cereale ucrainene care intră în România şi care sunt cele care părăsesc ţara către alte state, afirmând că instituţiile care se ocupă de ”prinderea infractorilor” trebuie să îi depisteze pe cei care încalcă regulile.