Un procent de 93% dintre români petrec cel puțin o oră pe zi pe social media, iar 21% dintre aceștia stau chiar mai mult de 4 ore, arată o analiză Zitec.
Potrivit studiului, Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) și TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creștere în România.
Twitter a câștigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel național. Platforma a înregistrat un procent de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depășind LinkedIn.
Comparativ cu datele înregistrate în anul 2022, LinkedIn se afla pe locul 4 în topul utilizărilor cu 29%, iar Twitter a înregistrat atunci 27%.
Studiul a arătat că 68% dintre respondenți urmăresc cel puțin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre români au și ales să achiziționeze produse după ce au fost promovate de influenceri.
Pe de altă parte, doar 29% dintre românii care au participat la studiu au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei.
MAI MULTE | ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI BUSINESS | ȘTIRI BANI |
57% dintre români spun că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cele mai puțin apreciate (de 48% dintre respondenți) sunt cele care par să promoveze o agendă politică.
Dincolo de orice reclamă, pentru 61% dintre români, prețul este cel care face diferența atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs.
Oamenii preferă în proporție de 83% să cumpere alimente din magazinele fizice, în timp ce pentru articole de îmbrăcăminte procentul scade la 58%. Un procent de 59% dintre români preferă să comande electronicele online.