Un portal de furnizori este o soluție care acționează ca o casă digitală pentru rețeaua de aprovizionare. Portalurile pentru furnizori oferă vizibilitate asupra proceselor, de la facturare și plată, la datele și starea furnizorului.

Principalele avantaje ale unui portal de furnizori includ:

 Digitalizare și automatizare
• Comunicare și vizibilitate
 Eficiență și optimizare.

Cele mai importante elemente de bază pentru un portal de furnizori

Portalul furnizorilor trebuie să permită accelerarea proceselor și comunicare rapidă și eficientă, permițând adaptarea la dinamica pieței. Următoarele elemente contribuie la aceste obiective:

1. O bază de cunoștințe în sistem self-service permite înțelegerea procesului de achiziție și de beneficii

2. Un proces de onboarding cu autoservire simplu și eficient.

3. Capacitatea de a încărca date legate de produs în baza de date MDM/PIM.

4. Posibilitatea de a solicita oferte, de a captura răspunsuri la comenzi și de a urmări starea acestora pentru a vedea acceptarea sau respingerea comenzii.

5. Acces la sistemul de planificare a campaniei și la calendare pentru a crea, gestiona și evalua performanța produselor și a promoțiilor.

6. Acces la informații financiare relevante și în timp util.

7. Vizibilitate în tranzacțiile EDI pentru a prezenta valori precum timpul de îndeplinire și acuratețea.

8. Capacitatea de a direcționa automat cererile de informații sau aprobări către departamentul sau persoana corectă și de a primi actualizări în timp real.

9. Încărcarea și gestionarea documentelor pentru conținutul de reglementare și de sănătate al furnizorilor.

10. O singură conectare simplificată care oferă furnizorilor acces la sistemele cu care trebuie să interacționeze.

11. Gestionare puternică a utilizatorilor și a identității care permite controlul accesului pentru fiecare cont de furnizor.

Un portal de furnizori poate fi funcțional fără oricare dintre elementele de bază, dar s-ar putea să nu ofere necesarul pentru potențialele beneficii. Pentru performanțe maxime, e nevoie de o soluție care să le reunească.

Alegerea unui portal pentru furnizori

Pentru funcționalitatea potrivită, trebuie acordată prioritate pentru:

Scalabilitate
Portalul trebuie să se poată scala cu ușurință pentru mai mulți furnizori și aplicații.

Flexibilitate
Platforma portalului trebuie să se poate adapta nevoilor pe măsură ce acestea se schimbă.

CMS
Capacitățile de gestionare a conținutului asigură un depozit de informații.

Gestionarea activelor digitale
Permite gestionarea tipurilor diferite de conținut (texte, video, certificări etc.)

Căutare
O capacitate de căutare la nivel este esențială pentru a ajuta utilizatorii să navigheze prin portal și să găsească informațiile necesare.

Tablouri de bord personalizate pentru utilizatori
Portalul trebuie să poată accepta tablouri de bord care facilitează găsirea și vizualizarea informațiilor generale, date specifice etc..

Capabilități de integrare
Un portal bun permite integrările cu tehnologii externe prin conectori nativi, API-uri și alte instrumente de integrare.

Fluxuri de lucru automatizate
Unul dintre avantajele unei platforme de portal de întreprindere este capacitatea de a crea fluxuri de lucru automatizate pentru a optimiza procesele de rutină.

Managementul experienței utilizatorului
Ideal, portalul pentru furnizori reunește toate site-urile și sistemele pe care furnizorii și echipele interne le folosesc sub o singură autentificare și parolă (single sign-on).

Portal de furnizori eficient trebuie să fie deasupra sistemelor ca o fereastră către back-end. Pentru aceasta, portalul furnizorului trebuie dezvoltat pe o soluție flexibilă, ca platforma de experiență digitală (DXP) .

Un DXP oferă companiilor bazele pentru experiențe digitale conectate, contextualizate în mai multe puncte de contact. DXP-urile oferă capacități imediate pentru a sprijini și accelera compoziția, gestionarea și optimizarea experiențelor digitale. Dar ceea ce diferențiază DXP-urile este capacitatea lor de a se integra cu alte tehnologii și de a acționa ca o interfață pentru a evidenția date relevante.

Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.