Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) arată, într-un comunicat de presă transmis miercuri, că a făcut, din 16 august până în prezent, o serie de acţiuni de control în 500 de magazine aparţinând lanţului de supermarketuri Mega Image, în toată ţara.

”În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei, 152 avertismente, oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate, pentru produse, în valoare totală de peste 35.000 Lei, oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei, oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine”, se arată în comunicat.

FOTO: ANPC

Totodată, s-au emis propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine.

”Supravegherea activităţii marilor retailerii este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanţurile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligaţi să analizăm permanent de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

FOTO: ANPC

Printre abateri se numără neconcordaţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe etichetă de la raft ingredientele exacte conţinute în cea de pe produsului (ex: lapte cu ciocolată, în fapt fiind lapte cu gust de ciocolată etc.), nerespectarea regimului promoţiilor (comercilizarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informatiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului.

De asemenea, s-a constatat comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită, nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezintau semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului, comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.