Trezoreria a emis în decembrie linii directoare care detaliază noile cerinţe de aprovizionare a bateriilor care vizează îndepărtarea lanţului de aprovizionare a vehiculelor electrice din SUA departe de China. Acestea au intrat în vigoare luni.
Numărul de modele de vehicule electrice care se califică pentru creditele fiscale pentru vehicule electrice din SUA a scăzut de la 43 la 19.
Aceste cifre includ versiuni diferite ale aceluiaşi tip de vehicul.
Trezoreria a declarat că unii producători nu au transmis încă informaţii despre vehiculele eligibile, ceea ce ar putea duce la modificări ale listei.
Noile reguli permit cumpărătorilor să solicite creditul fiscal de până la 7.500 de dolari la un dealer participant la punctul de vânzare.
Creditul fiscal stabileşte limite pentru preţul vehiculului şi venitul cumpărătorului pentru a se califica.
Volkswagen ID.4, Tesla Model 3 cu tracţiune spate, BMW X5 xDrive50e, Audi Q5 PHEV 55, Cadillac Lyriq şi Ford E-Transit se numără printre vehiculele care au căzut de pe lista vehiculelor eligibile pentru credite fiscale.
Volkswagen (a declarat luni că ”este în proces de confirmare a eligibilităţii pentru un credit fiscal federal pentru vehicule electrice” după 1 ianuarie.
”Suntem optimişti că modelele MY2023 ID.4 şi toate modelele MY2024 ID.4 vor fi eligibile conform noilor reguli”, a adăugat VW.
BMW, Nissan şi Tesla nu au comentat imediat.
Trezoreria a declarat că ”producătorii de automobile îşi ajustează lanţurile de aprovizionare pentru a se asigura că cumpărătorii continuă să fie eligibili pentru noul credit pentru vehicule curate, în parteneriat cu aliaţii şi aducând locuri de muncă şi investiţii înapoi în Statele Unite”.
Ford Motor a declarat luna trecută că vehiculul său E-Transit va pierde creditul fiscal de 3.750 de dolari, la fel ca hibridul plug-in Mach-E şi Lincoln Aviator Grand Touring, dar F-150 EV Lighting şi Lincoln Corsair Grand Touring şi-au păstrat creditele.
General Motors (GM) a remarcat că toate vehiculele sale electrice îşi vor pierde temporar eligibilitatea, cu excepţia Chevrolet Bolt, adăugând că Lyriq şi Blazer EV îşi pierd creditul din cauza a două componente minore.
GM se aşteaptă ca, după o schimbare de furnizor, Lyriq şi Blazer EV să-şi recapete eligibilitatea la începutul anului 2024 şi a declarat că Chevrolet Equinox EV, Chevrolet Silverado EV, GMC Sierra EV şi Cadillac OPTIQ produse ”după schimbarea furnizorului vor fi eligibile pentru stimulentul complet”.
Legea privind reducerea inflaţiei, din 2022, a reformat creditul fiscal pentru vehicule electrice, solicitând ca vehiculele să fie asamblate în America de Nord pentru a se califica pentru orice credit fiscal, eliminând aproape 70% dintre modelele eligibile la acea vreme.
Tesla a dezvăluit în decembrie că vehiculele sale Model 3 cu tracţiune spate şi cu autonomie lungă vor pierde credite fiscale federale începând cu 1 ianuarie.
Modelul 3 Performance îşi păstrează creditul de 7.500 de dolari.