Primăria Cluj-Napoca are în plan construirea unui pasaj subteran în zona Auchan din cartierul Iris. Investiția este semnificativă, atingând suma de 22 de milioane de euro, însă necesară pentru a facilita circulația în acea intersecție critica.

Pasajul are scopul de a optimiza traficul pe axa Bulevardului Muncii – strada Oașului, lăsând la suprafață spațiu pentru tranzitul tramvaielor și a traficului de legătură. Această inițiativă va aduce un beneficiu semnificativ comunității, oferind un mijloc eficient de deplasare și contribuind la fluidizarea traficului în zonă.

Construcția pasajului subteran reprezintă un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii orașului și îl plasează pe harta orașelor moderne care adoptă soluții inovatoare pentru gestionarea traficului. Această inițiativă urmează exemplul altor orașe precum Oradea, care s-au remarcat prin construcția unor numeroase pasaje subterane.

”Lucrăm de mult la acest proiect, de luni de zile. Suntem în faza de a-l aproba, pentru a putea merge cu procedurile mai departe – de obținere a autorizației de construire și apoi de licitații și de execuție. Va decongestiona circulația în zona aceea”, a transmis primarul Emil Boc, joi, la Napoca Live.

Pasajul va avea o lungime de 85 de metri, iar întreaga lucrare se va întinde pe o distanță de 444 de metri. Valoarea totală a investiției este estimată la 130.299.542,12 lei, inclusiv TVA.

Consilierii locali au aprobat elaborarea unui studiu de fezabilitate, contractul fiind atribuit firmei „Costin și Vlad Birou de Proiectare”, aceeași firmă responsabilă și pentru proiectarea podului Oașului – Răsăritului.

Deși primarul Boc a făcut promisiuni privind construirea de pasaje în Cluj-Napoca, până în prezent nu s-a realizat niciunul. Printre proiectele menționate, se numără pasajul din Mărăști, care a fost abandonat după finalizarea studiului de fezabilitate, și tunelul sub Cluj, de la strada Clinicilor până în Mărăști, care a fost, de asemenea, abandonat după efectuarea unor studii plătite cu sume considerabile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.