”În măsura în care vom constata că, urmare a feedback-ului din piaţă, ca urmare a tuturor obiecţiilor transmise de către importatori sau de către producători, va trebui să modificăm aceste valori, bineînţeles că vom lua decizia în consecinţă”, a afirmat ministrul Mediului, marţi seară, la Euronews România. 

 

Mircea Fechet a dat explicaţi legate de nivelul primelor de casare propuse prin proiectele aflate în consultare publică. 

 

”La Rabla voucherul ne propunem să rămână 7.000 de lei, pentru două autoturisme casate vorbim despre 10.000 de lei şi pentru anumite ecobonusuri care ţin de emisii mai scăzute sau care ţin de tipul de combustibil – GPL-ul este punctat suplimentar sau tehnologia hibridă – atunci bineînţeles că, pe hârtie, cel puţin, putem să ne aşteptăm şi la sume mai mari ce urmează a fi decontate prin program”, a adăugat ministrul. 

 

El a amintit că România şi-a propus, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, ca până în anul 2026 să scoată de pe străzi 250.000 de maşini mai vechi de 15 ani. 

 

În ceea ce priveşte propunerea de înjumătăţire a sumei acordate pentru finanţarea unui autoturism electric, ministru a spus că preferă să vadă ”partea bună”, şi anume faptul că bugetul de un miliard de euro al programului Rabla Plus va însemna un număr dublu de autoturisme electrice care vor fi cumpărate.

 

”Am observat că sunt producători care deja au acţionat în consecinţă şi suportă o parte din această pierdere. Cu alte cuvinte, cetăţeanul nu va scoate în mod automat 5.000 de euro în plus din buzunar pentru că politica fiecărui comerciant ar putea să genereze soluţii atractive chiar şi cu un voucher de 25.500 de lei, bani care, spun eu, nu sunt puţini. Mă aştept la sfârşitul anului 2024 să putem să spunem că am epuizat acest buget record de un miliard de lei, în premieră pentru Rabla Plus”, a mai afirmat Mircea Fechet. 

 

El a menţionat că, încă de la debutul programului Rabla Plus, a fost ridicată problema staţiilor de încărcare pentru autoturismele electrice, precizând că, dacă în prezent în România există ”o reţea oarecum suficientă” pentru încărcarea maşinilor electrice, ”în viitor numărul staţiilor va exploda”.