”Industria noastră se confruntă cu o nouă normalitate, cu o cerere scăzută, preţuri în concordanţă cu nivelurile istorice şi presiune inflaţionistă asupra bazei noastre de costuri”, a declarat directorul general Vincent Clerc, într-un comunicat, adăugând că supracapacitatea din majoritatea regiunilor a condus la scăderea preţurilor.

Maersk şi-a menţinut previziunile pentru EDITDA (profitul înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare) pentru întregul an, un interval de la 9,5 miliarde de dolari până la 11 miliarde de dolari, dar a spus că se aşteaptă ca acesta să se situeze la capătul inferior al acestui interval.

Veniturile din trimestrul al treilea au scăzut de la 22,8 miliarde USD în 2022 la 12,1 miliarde USD.

Declinul vine după ce Maersk a raportat câştiguri record în 2022, cu un EBITDA de bază pe întregul an de 36,84 miliarde USD.

O creştere a cererii şi provocările uriaşe ale lanţului de aprovizionare în timpul pandemiei de Covid au dus la creşterea tarifelor pentru transporturile de marfă, dar această tendinţă s-a redus acum, pe fondul unei imagini macroeconomice sumbre.

Prin urmare, compania accelerează măsurile de limitare a costurilor şi cheltuielilor, a spus Clerc.

Reducerile de locuri de muncă, care vor limita numărul de angajaţi de la 110.000 la începutul lui 2023 la sub 100.000, se preconizează că vor duce la economii de 600 de milioane de dolari în 2024, comparativ cu 2023.

”Cererea de transport [pentru Maersk] va fi puternică dacă economia merge bine, dar opusul se va aplica dacă vor exista nori la orizont”, a declarat Russ Mould, director de investiţii la AJ Bell, într-o notă de vineri.