Grupul Volkswagen a livrat 2,34 milioane de vehicule în perioada în iulie-septembrie. În China, livrările au scăzut cu 5,8%, până la 837.200 de unităţi, a spus compania, alăturându-se producătorilor auto germani rivali în raportarea unui declin trimestrial pe piaţa respectivă.

Mercedes-Benz şi BMW au declarat la începutul acestei săptămâni că vânzările lor în China au scăzut din trimestrul al treilea, primul dintre producătorii auto fiind afectat de problemele lanţului de aprovizionare şi de schimbările de model.

China a fost o piaţă dură pentru producătorii de automobile, care s-au luptat cu slăbirea cererii, precum şi cu o concurenţă acerbă a preţurilor, pe care directorul executiv al Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a descris-o luna trecută drept ”darwinistă”.

Cu toate acestea, vânzările de maşini din China au continuat să îşi revină în septembrie, crescând pentru a doua lună consecutiv, beneficiind de o cerere mai puternică şi de noi modele, înaintea sărbătorilor cheie.

Volkswagen a înregistrat o creştere cu 40,5% a livrărilor de vehicule integral electrice, la 209.900 de unităţi, în trimestrul al treilea, reprezentând 9% din livrările grupului.

”În ciuda actualei reticenţe generale de pe piaţa europeană de a cumpăra vehicule alimentate cu baterii, am câştigat cotă de piaţă şi am rămas lider de piaţă pe acest segment. Cu toate acestea, aportul nostru de comenzi este sub ţintele noastre ambiţioase, din cauza tendinţei generale mai scăzute decât erau aşteptările pe piaţă”, a declarat Hildegard Wortmann, membru al comitetului executiv extins al Volkswagen.

Cererea mai mică decât se aştepta pentru maşini electrice a determinat Volkswagen să renunţe la producţia în trei schimburi la uzina sa din Zwickau, din estul Germaniei.