Remarcile sale au urmat unui moment de regret exprimat într-un interviu la New York Times DealBook Summit. Musk a spus în mod repetat că îi pare rău că a publicat un tweet pe 15 noiembrie care a fost de acord cu o postare anti-evreiască.
Musk s-a confruntat cu un torent de critici de când a fost de acord cu un utilizator care a susţinut în mod fals că evreii alimentează ura împotriva oamenilor albi.
Musk a spus în postarea sa că utilizatorul, care a făcut referire la teoria conspiraţiei ”Marea înlocuire”, spunea ”adevărul”.
Miercuri, Musk a spus că ”a înmânat o armă încărcată” atât detractorilor, cât şi persoanelor antisemite, descriindu-şi postarea drept cea mai proastă postare pe care a făcut-o într-o istorie de mesaje care include multe ”prostii”.
Comentariile lui Musk au pus presiune pe X în general, inclusiv pe directorul general Linda Yaccarino.
Un director a declarat pentru Reuters că Yaccarino va rămâne la companie.
Într-o postare pe X, de miercuri seara, Yaccarino a spus că Musk a exprimat scuze şi ”un punct de vedere explicit despre poziţia noastră. Şi iată perspectiva mea când vine vorba de publicitate: X se află la o intersecţie unică şi uimitoare dintre Free Speech şi Main Street – iar comunitatea X este puternică şi este aici să vă ureze bun venit. Partenerii noştri care cred în munca noastră semnificativă – – Mulţumesc”.
CEO-ul Tesla s-a înfuriat la ideea că este antisemit şi a spus că agenţii de publicitate care au părăsit X, cunoscută anterior ca Twitter, nu ar trebui să creadă că îl pot şantaja.
„Dacă cineva va încerca să mă şantajeze cu publicitatea, să mă şantajeze cu bani? Să se ducă la naiba”, a spus el. „Du-te. La naiba. Tu însuţi. E clar? Sper că este. Hei, Bob, dacă eşti în public”, a adăugat el, într-o aparentă referire la Robert Iger, directorul general al Walt Disney, care a retras reclamele de pe X.
Iger a vorbit mai devreme la eveniment şi a spus că Disney a considerat că asocierea cu X în urma mişcării lui Musk ”nu a fost una pozitivă pentru noi”.
Un purtător de cuvânt al Disney nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
„Ceea ce îmi pasă este de realitatea bunătăţii, nu de percepţia acesteia. Şi ceea ce văd peste tot sunt oameni cărora le pasă să arate bine în timp ce fac rău. La naiba cu ei”, a spus Musk.
Explozia lui Musk împotriva agenţilor de publicitate reprezintă ”capitolul de închidere” pentru mărcile care fac afaceri cu X, a declarat Lou Paskalis, fondatorul firmei de consultanţă de marketing AJL Advisory şi fostul şef al media globală la Bank of America. „Nu vor uita asta”, a spus el.
Clienţii care nu îl plac ar trebui să ia în considerare produsele pe care compania sa le face pe baza calităţii lor, a spus Musk, arătând de la maşinile electrice ale Tesla la rachetele SpaceX.
”Cu siguranţă nu le voi face pe plac”, a spus el.
Musk a adăugat că el însuşi probabil a făcut mai mult pentru mediu, la Tesla, decât oricine din lume, pe baza vânzărilor masive de vehicule electrice ale Tesla.
”Ar fi corect să spun, prin urmare, în calitate de lider al companiei, am făcut mai mult pentru mediu decât toată lumea – orice om de pe Pământ”.
Comentariile lui Musk au venit în aceeaşi zi în care liderul majorităţii din Senatul SUA, Chuck Schumer, a avertizat că creşterea antisemitismului de la începutul războiului Israel-Hamas a atins un punct de criză, spunând că ameninţă siguranţa evreilor din întreaga lume şi viitorul Israelului.
„Pentru noi, poporul evreu, creşterea antisemitismului este o criză. Un incendiu cu cinci alarme care trebuie stins”, a spus Schumer într-un discurs emoţionant, de 40 de minute, la Senat.
Postarea lui Musk a atras condamnarea Casei Albe pentru ceea ce a numit ”o promovare odioasă a urii antisemite şi rasiste”.
Teoria ”Marii înlocuiri” susţine în mod fals că evreii şi cei de stânga proiectează înlocuirea etnică şi culturală a populaţiilor albe cu imigranţi non-albi, ceea ce va duce la ”un genocid alb”.
În urma postării, marile companii americane, inclusiv Walt Disney, Warner Bros Discovery şi compania mamă a NBCUniversal, Comcast, şi-au suspendat reclamele pe X.
Un raport al grupului liberal de supraveghere Media Matters a precipitat plecarea agenţiilor de publicitate de pe platformă, acesta afirmând că grupul a găsit reclame lângă postări care susţin nazismul.
Platforma a intentat săptămâna trecută un proces împotriva Media Matters pentru defăimare.
Musk însuşi a părut convins că X ar putea eşua financiar şi a dat vina pe agenţii de publicitate.
„Dacă compania eşuează din cauza boicotului agenţilor de publicitate, va eşua din cauza unui boicot al agenţilor de publicitate. Şi asta va fi falimentul companiei şi asta va şti toată lumea de pe pământ”, a spus el. „Lasă piesele să cadă unde pot”.
În urma condamnării postării sale, Musk a călătorit în Israel şi a vizitat locul atacului Hamas produs în ţară pe 7 octombrie.
Luni, el a vorbit cu premierul israelian Benjamin Netanyahu, într-o conversaţie transmisă în direct pe X.
Musk a spus miercuri că vizita sa a fost planificată înainte de mesajul său şi este ”independentă” de problemă.
Musk a spus în Israel că este împotriva antisemitismului şi a orice care ”promovează ura şi conflictul” şi a declarat că X nu ar promova discursul instigator la ură.
În timp ce se afla acolo, a primit o insignă simbolică de la tatăl unui ostatic israelian luat captiv de Hamas, pe care a promis că o va purta până când toţi ostaticii vor fi eliberaţi.
El a purtat insigna pe scenă, miercuri.
”Faptul că aţi venit aici spune multe despre angajamentul dumneavoastră de a încerca să asiguraţi un viitor mai bun”, i-a spus Netanyahu lui Musk în timpul conversaţiei din Israel.
Interviul amplu al lui Musk de miercuri a inclus discuţii de la libertatea de exprimare la mediu şi până la politica prezidenţială a SUA.
Musk a spus că crede că nu va vota pentru realegerea preşedintelui Joe Biden, dar nu a spus că va vota pentru probabilul său contracandidat, Donald Trump.