Cum arată avionul supersonic care face New York – Londra în 90 minute? 230.000.000 $ au fost investiți în aeronava care parcurge o distanță foarte mare într-un timp record.Cum arată avionul supersonic care face New York – Londra în 90 minute? Pentru a atinge un astfel de record au fost investiți 230.000.000 $ pentru ca aeronava să aibă capacitatea tehnică.Prototipul a fost visul celor de la NASA care au lucrat mai bine de 20 de ani pentru a crea „X-59″.Avionul de 30 de metri lungime și zece metri lățime a fost dezvoltat de către contractorul din domeniul apărării Lockheed Martin în numele NASA în 2018.Particularitatea lui „X-59” este că ar trebui să fie capabil să zboare fără boom sonic. Această bubuitură puternică apare atunci când un avion sparge bariera sunetului, scrie exxpress.at.Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a interzis zborurile supersonice civile deasupra SUA.Se presupune că „X-59” ar trebui să zboare la o altitudine de 16 kilometri, la aproximativ 1500 de kilometri pe oră.Acest lucru înseamnă că zborurile de la Londra la New York ar putea dura aproximativ 90 de minute. Piesa centrală a așa-numitei misiuni „Quesst” (Quiet SuperSonic Technology) urmează să fie prezentată publicului pe 12 ianuarie. Lockheed Martin a primit 230 de milioane de euro de la NASA pentru dezvoltarea aeronavei. Acum urmează să fie colectate date suplimentare în timpul zborurilor deasupra SUA.Vă întoarceți în curând? Fără zboruri supersonice timp de 20 de ani
După dispariția Concorde în urmă cu aproximativ 20 de ani, „X-59” ar putea anunța revenirea zborurilor supersonice.Concorde a fost cândva întruchiparea luxului și a vitezei – făcând posibil zborul din Europa la New York în trei ore și jumătate. După tragicul accident din 2000, consecințele crizei aviatice și creșterea costurilor de întreținere, Concorde nu mai era profitabil. În 2003, epoca a luat sfârșit.Pe lângă NASA și Lockheed Martin, start-up-ul american Boom lucrează, de asemenea, la un avion supersonic numit „Overture”. Acesta este proiectat să fie mai rapid și semnificativ mai eficient decât Concorde.