”Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi 35.000 din cele 100.000 de şuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de suruburi slăbite. Mâine va continua verificarea celorlalte şuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice”, au precizat, miercuri, reprezentanţii CNAIR, într-o postare pe Facebook.

Conform sursei citate, operaţiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR.

”Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul şi să se asigure că lucrările sunt executate profesionist. El le-a atras atenţia că podul va fi recepţionat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR. Directorul general al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului”, a arătat CNAIR.

Europarlamentarul REPER Vlad Botoş a transmis, miercuri, o scrisoare deschisă către comisarul european pentru coeziune şi reformă Elisa Ferreira, privind respectarea standardelor de siguranţă în construcţii în privinţa Podului de la Brăila.

”Am trimis astăzi, în calitate de europarlamentar şi vicepreşedinte al Comisiei pentru Dezvoltare Regională (REGI) din Parlamentul European, o scrisoare doamnei comisar Elisa Ferreira, responsabilă pentru Coeziune şi Reformă în cadrul Comisiei Europene. Subiectul acestei scrisori este respectarea standardelor de siguranţă în construcţii în ce priveşte Podul de la Brăila, un mare proiect de infrastructură finanţat cu contribuţia fondurilor europene”, a transmis eurodeputatul REPER.

Botoş a arătat că, ”inaugurat cu mare fast de către autorităţile publice, podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila este subiectul unor ştiri şi al unor postări pe paginile de social media care arată că acesta ar avea porţiuni ce nu sunt în concordanţă cu siguranţa la care oamenii au dreptul să o aştepte”.

”Am solicitat doamnei comisar informaţii cu privire la respectarea cerinţelor de siguranţă pe care trebuie să le respecte toate proiectele finanţate din fondurile Uniunii Europene pentru a face lumină în acest subiect controversat. Consider că este datoria mea să acţionez atâta vreme cât am pârghiile oficiale pentru aflarea de informaţii corecte şi clare cu privire la acest subiect. Nerespectarea măsurilor de siguranţă, şuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos, ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul. Trebuie să ştim cât mai repede dacă informaţiile care circulă acum în presă sunt adevărate, dacă podul este un pericol pentru a remedia cât mai curând situaţia. Voi urmări subiectul acesta şi voi încerca să aflu informaţiile pe căi formale pentru că siguranţă cetăţenilor este pe primul loc”, a precizat europarlamentarul REPER.