Sursă foto: stiridecluj.ro

Proiectul Centura Beiușului, cu o lungime de aproape 10 kilometri, care fluidiza traficul către Oradea, a atins un grad de finalizare de 50% și se desfășoară într-un ritm intens. Lucrările la centură au fost reluate la data de 15 ianuarie, după ce, la sfârșitul anului precedent, proiectul atinsese stadiul de 50%. Dintre cele 336 de grinzi care alcătuiesc suprastructura podurilor și pasajelor, la sfârșitul anului au fost montate 214. În luna ianuarie și februarie, restul de grinzi va fi instalat treptat. Desi față de cronograma inițială, livrările și montarea grinzilor întârzie cu două luni, această întârziere nu va afecta data planificată pentru finalizarea proiectului.

Pentru cei peste 9 kilometri ai centurii, al doilea strat de asfalt a fost deja aplicat pe o distanță de 2,3 kilometri. Lucrările de asfaltare vor demara în primăvară, după finalizarea lucrărilor la poduri și pasaje și îmbunătățirea condițiilor meteorologice. În cursul verii, ultimul strat de asfalt, cel de uzură, va fi aplicat pe întreaga lungime a centurii. După finalizarea marcajelor, în vara acestui an, centura va fi deschisă traficului.

Proiectul a demarat în primăvara anului 2023, având o perioadă de execuție de 18 luni, fiind programată să fie deschisă traficului în vara anului 2024.

Comparativ cu alte proiecte în desfășurare, precum cel din Cluj, administrația care guvernează județul de două decenii nu a finalizat o altă centură de la inaugurarea celei din Gherla, acum 15-16 ani. Clujul se confruntă cu o lipsă tot mai mare de proiecte vizibile în comparație cu Bihorul. În Cluj-Napoca, în afară de montarea de dale într-un ritm alert, nu s-au realizat investiții semnificative. Deși există studii de fezabilitate și proiecte, finanțarea este insuficientă sau absentă.

Proiecte majore precum centura metropolitană, trenul metropolitan sau metroul sunt încă în fază de planificare și nu au început. Aceste proiecte ar implica o investiție de peste 5 miliarde de euro, o sumă exorbitantă.

La nivel de județ, Consiliul Județean Cluj se ocupă de lucrări de asfaltare, dar proiecte mari lipsesc sau sunt în așteptare din cauza lipsei de finanțare. Printre aceste proiecte amintim Spitalul de Copii Monobloc din Borhanci sau Centrul de Multitransplant de pe strada Victor Babeș.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.