”Reconstrucţia căilor ferate, o pălărie prea mare pentru guvernul României şi CFR. În urmă cu mai bine de 20 de ani, CFR a pornit o politică de demolare şi reconstruire a magistralelor în principal pe fonduri europene şi de pre-aderare. „Performanţele” sunt dezolante: dintr-o reţea de peste 8.000 km pe care mai circulă călători, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucţia doar pe vreo 500 kilometri de linie dublă care au înghiţit cam toţi banii europeni ieftini, cofinanţaţi de stat cu 20%”, a transmis, duminică Asociaţia Pro Infrastructură.
Sursa citată afirmă că ”blocajele birocratice spectaculoase generează întârzieri masive”.
”De exemplu, scoaterea din circuitul forestier la Bătuţa a durat 6 ani descărcarea arheologică la Mintia va ajunge probabil la 7-8 ani. Lălăiala birocratică a statului dă constructorilor motive să-şi justifice întârzierile. La fel face şi calitatea slabă a proiectării plătită de CFR în prealabil.
Pe scurt, management defectuos şi un stat slab care nu poate ţine în frâu antreprenorii”, au mai transmis specialiştii asociaţiei
Aceştia remarcă, însă, că nu există niciun contract mare care a fost reziliat.
”Aceste proiecte sunt ca un marfar foarte lent care ajunge până la urmă la destinaţie: rezultatele lor vor fi văzute de copiii şi nepoţii noştri. Cei aproximativ 500 km finalizaţi sunt pe coridorul principal Constanţa-Bucureşti-Predeal-Sighişoara-Simeria-Arad-Curtici. Pe Sighişoara-Simeria avem un record: 11 ani până la revenirea trenurilor pe două fire”, a mai transmis organizaţia.
Potrivit acesteia, Bucureşti-Câmpina este cea mai veche secţiune (2004) şi ”îşi arată deja vârsta şi necesită tot mai multe reparaţii”.
Organizaţia a făcut un scurt bilanţ al proiectelor în derulare şi afirmă că, din pcate, recordul de 11 ani ar putea fi chiar depăşit.