Consiliul Județean Cluj, prin Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, va implementa proiectul european „Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.). Prin intermediul acestuia se urmărește informatizarea, la nivelul întregului județ, a componentei de stare civilă, respectiv digitalizarea integrală a sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă.

Primii pași în vederea implementării acestui proiect au fost deja realizați, prin dotarea DJEP Cluj cu echipamentele informatice și perifericele specifice necesare. Ulterior, proiectul va fi extins, la nivelul întregului județ, prin dotarea tuturor celor 81 de oficii de stare civilă cu astfel de echipamente hardware și software.

După instalarea și testarea platformei informatice, DJEP Cluj va începe procesul de instruire a tuturor ofițerilor de stare civilă din județ, în vederea utilizării corecte a sistemului. Apoi, în contextul emiterii online a actelor de stare civilă, angajații instituției județene vor proceda la exercitarea controlului metodologic și la verificarea legalității documentelor digitale solicitate.

Proiectul privind informatizarea actelor de stare civilă este gestionat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor București și inclus în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România. Valoarea totală a proiectului este de cca. 185 de milioane de lei, banii fiind asigurați din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Acest nou proiect de digitalizare va permite clujenilor să completeze și să transmită online formularele pentru eliberarea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces. Fără deplasări la sediul oficiului de stare civilă, fără cozi și copii după documente! De asemenea, aplicația informatică integrată va crește gradul de interoperabilitate a bazelor de date, fapt care se va traduce printr-un timp mai scurt de soluționare a cererilor”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj, Alin Tișe.