Sursă foto: stiridecluj.ro

Traseul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi complet nefuncțional pe durata lucrărilor de modernizare. Din 2024, nu vor mai circula trenuri directe între Cluj și Oradea, deoarece încep lucrările de modernizare și electrificare a liniei ferate, un proiect evaluat la aproape două miliarde de euro. Se estimează că lucrările de infrastructură feroviară pe cele patru loturi vor fi finalizate în 2026.

Începând cu 1 ianuarie 2024, circulația feroviară va fi complet închisă pe o distanță de 89 de kilometri între Cluj și Oradea, iar pe o porțiune de 28 de kilometri, trenurile vor circula pe o singură linie. Pe o distanță de 22 de kilometri, vor fi utilizate microbuze sau autobuze în locul trenurilor. Electrificarea acestui tronson important a fost discutată timp de peste trei decenii. Viteza trenurilor pe această rută este limitată, în special în zonele montane, iar cele mai rapide trenuri au o viteză medie de 60 de kilometri pe oră. Timpul de călătorie nu a fost niciodată mai mic de 2 ore și 12 minute, dat fiind că există porțiuni lungi în zone montane.

„În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.

Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, declară CFR SA, conform hotnews.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.