În ultimii ani, infracțiunile cibernetice au crescut exponențial din cauza folosirii tot mai mult a canalelor online pentru achiziționarea și furnizarea de orice fel de servicii.
Dintre toate industriile, banca digitală pare să fie cea mai afectată, deoarece oferta mare de servicii online aduce infractorilor cibernetici foarte multe noi posibilități de a ataca.
Frauda în domeniul bancar online afectează profund modul în care băncile și instituțiile financiare își oferă serviciile și își fac afacerile. Există o nevoie presantă de a găsi un echilibru între inovarea și asigurarea siguranței atât pentru clienții de retail, cât și pentru cei corporativi.
Ce este frauda bancară online?
O fraudă bancară online este procesul prin care un infractor accesează și transferă fonduri din contul bancar online al unei alte persoane.
Întrucât frauda se referă în general la orice act intenționat care vizează privarea unui individ de un drept legal, frauda bancară online restrânge sfera activității ilegale, care trebuie să aibă loc online și are ca rezultat o pierdere economică.
Frauda bancară online se referă la orice activitate ilicită realizată în aplicația web a instituției financiare sau în aplicațiile mobile native pentru administrarea banilor, transferuri bancare, plăți instantanee și împrumuturi de bani.
Principalele tipuri de fraudă în serviciile bancare online
În prezent, fraudele bancare online sunt multidimensionale și sunt comise prin malware, inginerie socială și tehnici de încasare rapidă și se împart în două macro-categorii: Preluare cont (ATO) și Sistem de transfer automat (ATS) .
Departamentele de securitate ale băncilor și instituțiilor financiare trebuie să cunoască diferitele tipuri de atacuri din cele două categorii pentru a gestiona riscul în sistemele lor și pentru a stabili măsuri de securitate adecvate pentru prevenirea amenințărilor.
Abordarea corectă pentru a face față fraudei bancare online
Lupta împotriva fraudei online este mai dificilă decât oricând. Schemele de fraudă evoluează rapid și sunt din ce în ce mai puțin previzibile.
Sistemele tradiționale de gestionare a fraudei nu sunt suficiente pentru a detecta atacuri complexe; modelele multidimensionale, programele malware ultra-personalizate, ingineria socială structurată și rețelele de încasare în schimbare rapidă ocolesc soluțiile actuale bazate pe riscuri.
Pentru a preveni și a elimina frauda bancară online, este esențială integrarea mai multor mecanisme avansate de detectare cu procese, mentalitate și instrumente potrivite.
Mai mult, informațiile avansate despre amenințări, adaptate unei anumite afaceri și industrie, au devenit cruciale pentru a face față tuturor amenințărilor relevante și pentru a evita cele mai avansate atacuri cibernetice.
Cleafy a ținut cont de toate acestea atunci când a dezvoltat soluția care analizează continuu activitățile online pe toate canalele digitale, combinând mai multe tehnologii de detectare cu informații despre amenințări.
Acest fapt permite echipelor de gestionare a fraudei să colecteze și să analizeze toate informațiile legate de identitatea utilizatorului, dispozitiv și tranzacție și să automatizeze cele mai potrivite răspunsuri pe baza modelelor reale de amenințări, mai degrabă decât a scorurilor de risc generice.
Monitorizare continuă, vizibilitate completă și automatizarea răspunsului – acestea sunt ingredientele cheie pentru prevenirea atacurilor avansate de astăzi și de mâine.
Soluţiile Cleafy sunt distribuite în România de compania SolvIT Networks.