Sursă foto: servuscluj.ro

Echipa de inspectori de la Protecția Consumatorilor a efectuat o verificare la centrul de îngrijire a vârstnicilor „St. Johann” din Cluj-Napoca. După finalizarea inspecției, centrul a fost sancționat cu o amendă în valoare de 15.000 de lei, iar s-a decis relocarea beneficiarilor în alte locații gestionate de aceeași asociație.

„În data de 08.11.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj prin CJPC Cluj, a continuat acțiunile de control la operatorii economici care prestează servicii de îngrijire a persoanelor vârstnice în baza unei sesizări aferente centrului St. Johann, din municipiul Cluj Napoca.

Acțiunile s-au derulat în cadrul campaniei Academia Comisarilor – în care sunt implicați tinerii noștri colegi – și au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu. Drept urmare, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat 2 amenzi contravenționale în cuantum de 15.000 lei .

Totodată, au fost dispuse măsurile complementare de:

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 500 de lei.
  • oprire temporară a prestării serviciilor la blocul alimentar, spațiul aferent kinetoterapiei până la remedierea deficiențelor.
  • relocarea în maxim 30 de zile a beneficiarilor în locația nouă sau celelalte locații deținute de asociație”, au transmis reprezentanții CJPC Cluj.

Echipele de control de la Protecția Consumatorilor au constatat următoarele nereguli în centrul de îngrijire:

  1. Prezența unui geam defect în blocul alimentar.
  2. Modificarea stării termice a produselor alimentare.
  3. Folosirea preparatelor și produselor fără elemente de identificare sau caracterizare.
  4. Utilizarea vitrinelor frigorifice insalubre, cu praf excesiv, rugină și chedere pline de mucegai pentru depozitarea produselor și preparatelor.
  5. Utilizarea veselei din plastic și a unor ustensile de lucru cu manere de lemn sau plastic, precum și a veselei smălțuite cu ciobituri în exces.
  6. Depozitarea în spații neigienizate, cu rafturi ruginite, improprii depozitării produselor alimentare.
  7. Utilizarea unor spații nerenovate, insalubre, cu gresie lipsă sau spartă, scurgeri de canalizare defecte, calorifere cu rugină, îmbâcsite, pline de praf și depuneri de produse, mobilier degradat.
  8. Utilizarea coșurilor/tomberoanelor pentru reziduuri fără capace în zona de preparare a alimentelor, în camere de cazare și băi.
  9. Utilizarea lenjeriilor de pat și a saltelelor neconforme, neigienizate, cu pete.
  10. Vasele WC neigienizate și uși defecte în incinta băilor.
  11. Scările de acces cu gresie spartă și incinta exterioară neamenajată.
  12. Folosirea unor paturi neconforme, uși și geamuri defecte.
  13. Prezența insectelor în incinta camerelor și instalații electrice neconforme.
  14. Lipsa soluției dezinfectante pentru veselă în blocul alimentar.
  15. Listă de meniu incompletă, nerespectată prin oferirea altor preparate față de cele prevăzute și lipsa gustării la ora 11.
  16. Infiltrații din zona acoperișului în camere, bucătărie, sala de mese și holuri.

Comisarii de la CJPC Cluj vor continua să verifice respectarea drepturilor consumatorilor în diverse domenii de activitate și vor lua măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare, indiferent de operatorul economic implicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.