În contextul în care economiile mondiale se confruntă cu momente de incertitudine, pe măsură ce o posibilă recesiune se conturează la orizont, aducând provocări imprevizibile în ceea ce privește cheltuielile publice, experții vin cu o serie de soluții IT pentru a reduce impactul unei crize asupra zonei IT din sectorul guvernamental. Guvernele se vor confrunta cu provocarea de a adopta tehnologii eficiente care să le permită să inoveze, ținând în același timp bugetele sub control, pentru a putea menține o evoluție stabilă și susținută a digitalizării și după 2023.

Experții de la Liferay dezvoltă o platformă de experiență digitală (DXP) bazată pe cloud, utilizată de agențiile guvernamentale din întreaga lume pentru a construi portaluri, site-uri web și platforme de integrare.

Aceștia au identificat principalele provocări cu care se vor confrunta dezvoltatorii IT guvernamentali în 2023, oferind și câteva măsuri și recomandări majore pe care sectoarele tehnologice trebuie să le urmeze pentru a face față acestor provocări și pentru a ajuta sectorul guvernamental să depășească recesiunea globală.

Cetăţenii sunt obişnuiţi cu experienţe excelente pentru consumatori, iar succesul operaţiunilor din sectorul public este din ce în ce mai mult legat de capacitatea de a oferi experienţe similare. De fapt, experiența utilizatorului va fi un KPI esențial în economia digitală din 2023 atunci când vine vorba de furnizarea de noi modele de furnizare a serviciilor guvernamentale.

McKinsey & Co., în articolul „The Global Case for Customer Experience in Government”, subliniază că investițiile în programele pentru experiența clienților oferă o abordare eficientă a priorităților liderilor și organizațiilor guvernamentale. Astfel, merită menționat faptul că sectorul public mai are de îmbunătățit în ceea ce privește accesibilitatea și designul web. De cele mai multe ori, site-urile guvernamentale nu sunt atractive și au o experiență de utilizator slabă. Pentru a îmbunătăți acest lucru, echipele IT vor trebui să investească într-un nou design centrat pe utilizator și să definească sisteme de design consistente care funcționează pe toate canalele.

Având în vedere gama largă de servicii pe care trebuie să le ofere cetățenilor, responsabilii cu sistemele informatice guvernamentale trebuie adesea să gestioneze mai multe sisteme, fiecare având propria tehnologie și bază de date. Între timp, angajații serviciilor guvernamentale trebuie să depună un efort suplimentar pentru a naviga prin aceste sisteme izolate, care oglindesc silozurile din departamentele guvernamentale. Astfel, interoperabilitatea și standardizarea sistemelor utilizate este esențială în simplificarea colaborării dintre departamentele și instituțiile guvernamentale.

Pe măsură ce sistemele îmbătrânesc, costurile de întreținere cresc. Deși ar fi bine să se modernizeze totul dintr-un portofoliu de tehnologie moștenit simultan, majoritatea bugetelor vor accepta doar înlocuirea unui sistem la un moment dat. Între timp, cetățenii se vor aștepta în continuare la o interfață digitală modernă pentru aceste sisteme. Astfel, se vine cu recomandarea de a trata total modernizarea sistemelor IT, atunci când vine vremea înlocuirii sau modernizării acestora.

Implementarea unei infrastructuri publice care să permită un acces mai bun la soluții digitale va continua să fie o provocare în acest an, iar cloud-ul se transformă într-unul dintre cele mai puternice instrumente pentru a face acest lucru, deoarece, potrivit Gartner, 62% dintre guverne vor investi în platforme cloud în 2023. Gartner prezice, de asemenea, că migrarea serviciilor către cloud este printre principalele priorități de inovare pe care guvernele se concentrează, iar experții recomandă constant aceasă mișcare.

Organizațiile au folosit platforme cloud pentru a simplifica infrastructura, reducând nevoia de întreținere și gestionare a propriei infrastructuri. Ca exemplu al acestui impact, un sondaj din ianuarie 2021 a arătat că 70% dintre directorii guvernelor de stat și locale au evidențiat că cloud-ul este mediul lor preferat pentru găzduirea datelor cetățenilor și misiunii.

Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.