Aproape jumătate din magazinele online locale (41%) prevăd o îmbunătățire a condițiilor e-commerce în 2023, câtă vreme aproximativ 1 din 4 magazine (24%) se așteaptă la o posibilă deteriorare, arată un studiu GLAMI.

În prezent, pe primul loc în topul preocupărilor retailerilor online se află optimizarea proceselor de expediere și retur (94%).

Pe listă preocupărilor se numără și adăugarea mai multor canale în mixul de marketing (53%), îmbunătățirea strategiei lanțului de aprovizionare (41%), adaptarea sortimentației în funcție de cererile consumatorilor (41%).

Ca să obțină profitabilitate și creștere a afacerii, e-tailerii sunt pregătiți și de sacrificii: 29% vor face tăieri operaționale, iar 12% vor restructura echipele, elimina posturile nenecesare și introduce noi funcții.

Toți retailerii online participanți la studiul GLAMI au pus inflația, creșterile de prețuri la energie, chirii, materii prime pe primul loc în topul provocărilor din e-commerce în 2022 (77%).

Ca să preîntâmpine scăderi semnificative, 71% dintre e-shop-uri au afirmat că au crescut costurile pentru publicitate, iar 53% și-au asumat o marjă de profit mai mică din cauza necesității de a oferi reduceri mai mari.

De asemenea, alte impedimente identificate sunt modificarea preferințelor de cumpărare ale clienților (41%) și procesele de livrare și retur (35%).

CITEȘTE ȘI: Românii au făcut cumpărături online de 1,3 milioane euro în ziua de Crăciun