Un număr de 6293 de clujeni au deja cărți electronice de identitate, relevă datele unei analize realizate de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj.
„Începând din data de 2 august 2021 și până în 31 decembrie 2022, la nivelul județului Cluj au fost eliberate 6293 cărți electronice de identitate, din care 5.335 de acte au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca. Dat fiind faptul că DJEP Cluj a fost inclus în acest proiect pilot un an mai târziu, din data de 2 august 2022, instituția aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj a reușit să elibereze, în cele 5 luni de activitate, 958 de asemenea acte de identitate” – informează Consiliul Județean Cluj.
Potrivit președintelui CJ Cluj, Alin Tișe, proiectul pilot la care s-a alăturat și DJEP Cluj este unul de succes, dovadă fiind faptul că acesta va fi extins la nivel național până la finele anului 2023. Alin Tișe îndeamnă clujenii să se programeze online pentru obținerea de la DJEP a unei cărți electronice de identitate, precizând că timpul de așteptare este unul scurt, deoarece au fost operaționalizate două ghișee de preluare a datelor biometrice și un ghișeu pentru eliberarea documentelor. Bineînțeles – adaugă Tișe – clujenii au posibilitatea să-și reînnoiască actele de identitate și în formatul clasic, de până acum.
Pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web https://programare-cei.mai.gov.ro. Ulterior, aceștia se vor deplasa personal la sediul DJEP Cluj, din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde li se vor prelua datele biometrice și vor depune dovada achitării contravalorii actului de identitate, precum și celelalte documente prevăzute de lege.
În această etapă – precizează CJ Cluj -, cartea electronică de identitate are exact aceeași funcționalitate ca și cea tradițională. Este de dimensiunea unui card bancar și stochează doar fotografia titularului, două amprente digitale și un certificat digital.
M. T.