Sursă foto: servuscluj.ro

Peste 30 de trenuri electrice care sunt fabricate în Polonia vor circula pe diverse rute din România, inclusiv în Cluj, începând din acest an. Alstom este producătorul ramelor electrice, conform Autorității pentru Reformă Feroviară din România. Prima ramă electrică inter-regională va ajunge în luna iulie 2023 la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei pentru a efectua teste dinamice, iar cea de-a doua va ajunge în luna august și va fi utilizată în special pentru teste pe liniile CFR. După aceste teste, ambele trenuri vor fi folosite pentru probe de rulare în unitate multiplă.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorității – formată din membri ai proiectului privind achiziția a 37 rame electrice inter-regionale (RE-IR) – a efectuat o vizită tehnică la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia).

Această deplasare constituie o obligație contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie 2022.

În cadrul acestei deplasări, reprezentanții furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.

În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024”, au postat reprezentanții ARF pe rețelele de socializare.

Ramele electrice RE-IR, produse de Alstom în Polonia, au o viteză maximă de 160 km/h și sunt compuse din șase vagoane, oferind 351 de locuri pe scaune. Acestea vor fi echipate cu un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, un sistem național PZB90 și vor avea sisteme de climatizare, conexiune Wi-Fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă pentru distribuirea automată de bilete și pentru compostare. RE-IR vor asigura conexiunile între București și principalele centre urbane ale țării, precum și conexiunile inter-regionale, îmbunătățind astfel nivelul serviciilor publice de transport feroviar. Prima ramă electrică inter-regională va ajunge la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, iar cea de-a doua va sosi în luna august.

Rutele pe care le acoperă ramele electrice de lung parcurs includ București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad, Cluj – Timișoara, Cluj – Suceava – Iași.

Costul total al achiziției a 37 de unități electrice multiple și serviciilor de mentenanță aferente pentru o perioadă de 15 ani este de 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.