Când este vorba de domeniul sanitar, securitatea informatică poate însemna efectiv diferenţa dintre viaţă şi moarte. Pentru coordonarea îngrijirii pacienţilor, furnizarea documentelor sanitare electronice corecte către personalul medical adecvat şi protejarea informaţiilor sensibile, spitalele, laboratoarele medicale şi alţi furnizori de servicii medicale trebuie să stea permament online, conectaţi în mod securizat.
Desfăşurând o activitate intensă în domeniul asigurării securităţii în zona de sănătate publică, RSA, una din cele mai mari firme pe plan mondial, scrie că NHS, serviciul naţional de sănătate britanic, a anunţat recent că va impune o nouă cerinţă ca toate entităţile din domeniul sanitar să implementeze autentificarea multi-factor (MFA).
Măsura este similară directivei NIS2 a Uniunii Europene de stabilire a unui „nivel comun ridicat de securitate cibernetică” în rândul tuturor statelor membre.
MFA furnizează un nivel suplimentar de securitate în privinţa identităţii utilizatorilor. Metoda cere ca, pe lângă adresă e-mail şi parolă, utilizatorii să furnizeze un factor suplimentar de identificare, cum ar fi introducerea unui cod de verificare, folosirea unei chei de securitate sau furnizarea de informaţii biometrice la conectare.
RSA lucrează cu sectorul sanitar de zeci de ani. Anul acesta, firma a lansat capabilităţi noi semnificative ale soluţiilor vândute ca să menţină dosarele electronice de sănătate în siguranţă. În acelaşi timp, firma depune eforturi de convingere a clienţilor că utilizarea metodelor MFA trebuie extinsă în cel mai scurt timp de la utilizatori „privilegiaţi”, aşa cum sunt administratorii de sistem, la toţi utilizatorii sistemelor informatice din sănătate.
Soluţiile RSA pot fi achiziţionate în România prin distribuitorul SolvIT Networks.