În 2023, 7 din 10 români care au folosit internetul au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus, arată datele INS citate de Asociația Română a Magazinelor Online.

În 2023 ponderea persoanelor care au comandat bunuri sau servicii de pe internet a crescut în mediul urban cu 2,2%, la 73,7%, iar în mediul rural cu 3,1 puncte procentuale, ajungând la 61,4%.

În 2023, persoanele care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a cumpăra bunuri sau servicii au fost tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-34 ani (80,5%), cât și adulții cu vârsta cuprinsă între 35-54 ani (74,0%).

Internetul a fost accesat pentru a comanda bunuri sau servicii de peste 67,0% dintre bărbați, în timp ce ponderea femeilor care au accesat internetul pentru a comanda sau cumpăra bunuri sau servicii a fost de 69,1%.

Ce cumpără românii de pe internet?

Românii au cumpărat online în primul rând articole vestimentare și încălțăminte, inclusiv articole sportive, precum și produse cosmetice sau de relaxare.

Mai precis, 8 din 10 persoane de 16-74 ani care au folosit comerțul electronic în ultimele 3 luni în interes personal au comandat obiecte de îmbrăcăminte, iar 29,1% au cumpărat produse cosmetice, de înfrumusețare și relaxare.

CITEȘTE ȘI: Ce temeri au oamenii când utilizează aplicațiile online de dating

Clienții au cumpărat online în primul rând articole vestimentare și încălțăminte, inclusiv articole sportive, precum și produse cosmetice sau de relaxare.

Mai exact, 8 din 10 persoane de 16-74 ani care au folosit comerțul electronic în ultimele 3 luni în interes personal au comandat obiecte de îmbrăcăminte, iar 29,1% au cumpărat produse cosmetice, de înfrumusețare și relaxare.