Consiliul Județean Cluj precizează că în perioada mai 2009 – decembrie 2022, au fost efectuate 1.565 de acțiuni cu stația mobilă în vederea preluării cererilor şi documentelor necesare eliberării actelor de identitate sau de înscriere a mențiunii privind stabilirea reședinței în actul de identitate. Concret, în cei aproape 14 ani de activitate, au fost puși în legalitate 11.462 de cetățeni.
„Am reușit punerea în legalitate a mii de clujeni care, din motive de sănătate sau din lipsa banilor, nu au putut să se prezinte fizic la ghișeul serviciilor locale de evidență a persoanelor. Scopul nostru este de a veni în sprijinul persoanelor aflate în nevoie, pentru a preveni marginalizarea socială a acestora, cu atât mai mult cu cât în lipsa actelor de identitate cetățenii nu au acces la numeroase servicii sociale sau alte facilități. Proiectul, început acum mai bine de 14 ani, va continua și în viitor pentru că e extrem de benefic pentru clujeni”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
În ceea ce privește numărul total al acțiunilor cu stația mobilă, peste 90% dintre ele, respectiv 1.442 de deplasări, au fost punctuale, la persoane netransportabile, precum și la instituții de ocrotire socială și la cămine de vârstnici. Cu această ocazie au fost puși în legalitate 3.145 de cetățeni. De asemenea, în ceea ce privește celelalte 123 de deplasări organizate în colaborare cu primăriile clujene, angajații DJEP Cluj au reușit punerea în legalitate a 8.317 cetățeni, pentru diverse motive.
Stația mobilă a fost achiziționată de DJEP Cluj în cadrul proiectului „Modernizarea activităţilor de evidenţă a persoanelor din judeţul Cluj”, finanţat prin Programul Phare 2006, al cărui obiectiv principal a fost acela de a reduce la jumătate timpul de emitere a actelor de identitate de către DJEP Cluj.