{"id":9910,"date":"2023-04-21T15:44:00","date_gmt":"2023-04-21T15:44:00","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/"},"modified":"2023-04-21T15:44:00","modified_gmt":"2023-04-21T15:44:00","slug":"cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/","title":{"rendered":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare – Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria"},"content":{"rendered":"

\nCercetarea Destina\u0163ii Vizionare, realizat\u0103 de Destina\u0163ia Anului cu sus\u0163inerea Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri \u015fi atitudini ale turi\u015ftilor rom\u00e2ni din ultimii zece ani. Acesta cuprinde o analiz\u0103 detaliat\u0103 a 3000 de responden\u0163i \u015fi a 2500 de vacan\u0163e ale rom\u00e2nilor din ultimele 12 luni, din Rom\u00e2nia \u015fi str\u0103in\u0103tate, \u015fi se concentreaz\u0103 asupra atitudinilor \u015fi obiceiurilor de vacan\u0163\u0103 ale rom\u00e2nilor, precum \u015fi asupra profilului publicului \u0163int\u0103 al destina\u0163iilor turistice din \u0163ar\u0103. Analiza a fost realizat\u0103 de agen\u0163ia de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments \u00een luna martie 2023.<\/p>\n

\nConform studiului, vacan\u0163ele reprezint\u0103 \u00een continuare un r\u0103sf\u0103\u0163 pentru rom\u00e2ni. Din p\u0103cate, aproape un sfert (23%) dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \u015fi doar jum\u0103tate \u015fi-au permis o vacan\u0163\u0103 mai lung\u0103 de 4 nop\u0163i. \u00cen schimb, 13% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au avut parte chiar de un mix de cel pu\u0163in o vacan\u0163\u0103 de peste 4 nop\u0163i \u015fi cel pu\u0163in o mini-vacan\u0163\u0103 de 1-3 nop\u0163i \u00een ultimele 12 luni.<\/p>\n

\nPrincipalele motive pentru care merg \u00een vacan\u0163e sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distrac\u0163ie (53%). Jum\u0103tate dintre responden\u0163i (50%) au indicat c\u0103 vacan\u0163a este un mod de a se r\u0103spl\u0103ti sau de a avea grij\u0103 de ei (47%).<\/p>\n

\nRom\u00e2nia a fost destina\u0163ia aleas\u0103 pentru majoritatea vacan\u0163elor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacan\u0163e \u015fi peste 70% din vacan\u0163ele mai lungi. Se observ\u0103 \u00eens\u0103 o tendin\u0163\u0103 de cre\u015ftere a preferin\u0163elor pentru vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, \u00een linie cu comportamentul \u00eenregistrat \u015fi la nivel european.<\/p>\n

\n\u201dOdat\u0103 cu cre\u015fterea puterii de cump\u0103rare, a veniturilor, oamenii aleg \u00een mod firesc s\u0103 c\u0103l\u0103toreasc\u0103 mai mult \u00een str\u0103in\u0103tate, lucru observat \u015fi \u00een alte \u0163\u0103ri din Europa. Operatorii turistici din Rom\u00e2nia trebuie s\u0103 fie preg\u0103ti\u0163i s\u0103 fac\u0103 fa\u0163\u0103 acestei situa\u0163ii, at\u00e2t pentru a men\u0163ine atractivitatea pentru de turi\u015ftii rom\u00e2ni, dar mai ales pentru a atrage turi\u015ftii str\u0103ini interesa\u0163i de experien\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rilor lor.\u201d, comenteaz\u0103 Mihai B\u00e2rsan, organizator Destina\u0163ia Anului.<\/p>\n

\nRom\u00e2nii prefer\u0103 s\u0103 \u00ee\u015fi organizeze singuri vacan\u0163ele, cu un procent de doar 18% care apeleaz\u0103 la agen\u0163ii de turism pentru rezerv\u0103ri interne \u015fi cca 32% pentru vacan\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rii.<\/p>\n

\n\u00cen Rom\u00e2nia, destina\u0163ia preferat\u0103 a fost muntele, at\u00e2t \u00een mini-vacan\u0163e (1-4 nop\u0163i), c\u00e2t \u015fi \u00een vacan\u0163ele extinse (peste 4 nop\u0163i). Din cei 91% care au ales s\u0103 \u00ee\u015fi petreac\u0103 mini-vacan\u0163ele \u00een Rom\u00e2nia, se remarc\u0103 un procent de 18% pentru city-break-uri \u00een \u0163ar\u0103, o alt\u0103 tendin\u0163\u0103 de urm\u0103rit \u015fi capitalizat pentru ora\u015fele autohtone. <\/p>\n

\nBulgaria a fost cea mai popular\u0103 destina\u0163ie pentru mini-vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, urmat\u0103 de Spania, \u00een timp ce pentru vacan\u0163ele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmat\u0103 de Bulgaria \u015fi Italia.<\/p>\n

\nAnaliza eviden\u0163iaz\u0103 c\u00e2teva jude\u0163e \u201dcampioane\u201d, care se reg\u0103sesc \u00een topurile responden\u0163ilor pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate jude\u0163e \u00een scop turistic include \u00een ordine Bra\u015fov, Constan\u0163a, Sibiu, Maramure\u015f \u015fi Prahova, \u00een timp ce Maramure\u015ful, Bra\u015fovul, Ia\u015fiul, Sibiul \u015fi Suceava sunt \u00een topul celor mai recomandate jude\u0163e, de c\u0103tre cei care le-au vizitat. Maramure\u015ful ocup\u0103 locul 1 \u015fi \u00een topul jude\u0163elor cu \u201dOameni primitori\u201d, urmat de Bihor, Bra\u015fov, Suceava, Sibiu. Responden\u0163ii au indicat de asemenea Bra\u015fovul ca jude\u0163ul cu cel mai mare scor pentru raportul pre\u0163 -calitate (\u201d\u00ce\u015fi merit\u0103 to\u0163i banii\u201d), urmat de Maramure\u015f, Sibiu, Bihor \u015fi Suceava.<\/p>\n

\nConform cercet\u0103rii, atunci c\u00e2nd vine vorba despre litoral, Rom\u00e2nia este alegerea a jum\u0103tate dintre responden\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria. 49% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au fost la mare \u00een Rom\u00e2nia \u00een 2022 \u015fi 44% inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103 mearg\u0103 \u00een 2023. Cu toate acestea, c\u00e2nd se g\u00e2ndesc la viitor, Rom\u00e2nia este singura \u0163ar\u0103 care pierde \u00een inten\u0163ia de vizitare, \u00een timp ce Grecia \u015fi Turcia sunt cele mai c\u0103utate destina\u0163ii.<\/p>\n

\nGrecia c\u00e2\u015ftig\u0103 deta\u015fat b\u0103t\u0103lia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo \u00een ultimii 5 ani apreciaz\u0103 Grecia peste Rom\u00e2nia la toate capitolele, cu excep\u0163ia u\u015furin\u0163ei cu care po\u0163i s\u0103 ajungi. Cele mai mari diferen\u0163e fa\u0163\u0103 de Rom\u00e2nia sunt la capitolele cur\u0103\u0163enie \u015fi pre\u0163 care merit\u0103 (+30%), urmat\u0103 de plaje \u015fi calitatea serviciilor (+25%). Fa\u0163\u0103 de Bulgaria pare a exista o \u015fans\u0103 mai bun\u0103 ca litoralul rom\u00e2nesc s\u0103 \u00ee\u015fi apere cota de pia\u0163\u0103: exist\u0103 o percep\u0163ie mai bun\u0103 de siguran\u0163\u0103, despre m\u00e2ncare sau posibilit\u0103\u0163ile de distrac\u0163ie cu familia. \u00cen schimb trebuie \u00eembun\u0103t\u0103\u0163it\u0103 percep\u0163ia nivelului de cur\u0103\u0163enie \u015fi calitate al serviciilor.<\/p>\n

\nPer total, responden\u0163ii declar\u0103 c\u0103 au fost mul\u0163umi\u0163i de destina\u0163iile unde \u015fi-au petrecut vacan\u0163ele \u015fi le-ar recomanda cu siguran\u0163\u0103 unor prieteni sau colegi, indiferent dac\u0103 acestea se afl\u0103 \u00een \u0163ar\u0103 sau \u00een str\u0103in\u0103tate. Zona unde semnaleaz\u0103 totu\u015fi cea mai mare diferen\u0163\u0103 \u00eentre destina\u0163iile din Rom\u00e2nia \u015fi cele din afara \u0163\u0103rii este cea de \u201dservicii de calitate\u201d.<\/p>\n

\nEste esen\u0163ial ca destina\u0163iile turistice s\u0103-\u015fi promoveze recunoa\u015fterea primit\u0103 \u00een competi\u0163iile turistice pentru a beneficia de un impuls major de \u00eencredere din partea poten\u0163ialilor turi\u015fti. De altfel, destina\u0163iile premiate anul trecut \u00een competi\u0163ia Destina\u0163ia Anului au primit un „bonus” semnificativ de \u00eencredere – \u00een jur de +20% din partea celor care au aflat de premiu.<\/p>\n

\nManuela Manca\u015f, reprezentanta agen\u0163iei de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments, a declarat: „Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost un proiect extrem de interesant \u015fi complex, care ne-a permis s\u0103 analiz\u0103m \u00een detaliu comportamentul \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u00een ultimii ani. Rezultatele ne ofer\u0103 o imagine clar\u0103 asupra direc\u0163iei \u00een care se \u00eendreapt\u0103 turismul \u00een Rom\u00e2nia \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 \u00een\u0163elegem nevoile \u015fi dorin\u0163ele turi\u015ftilor, astfel \u00eenc\u00e2t Rom\u00e2nia s\u0103 poat\u0103 oferi servicii \u015fi destina\u0163ii de calitate.”<\/p>\n

\n\u00cen opinia lui Mihai B\u00e2rsan, reprezentantul competi\u0163iei Destina\u0163ia Anului, „cercetarea Destina\u0163ii Vizionare este un studiu esen\u0163ial pentru a \u00een\u0163elege pia\u0163a turistic\u0103 din Rom\u00e2nia\u201d. \u201dAcesta ne ofer\u0103 informa\u0163ii valoroase \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 identific\u0103m elemente-cheie care pot face diferen\u0163a \u00eentre e\u015fec \u015fi succes \u00eentr-o pia\u0163\u0103 cu multe provoc\u0103ri”, spune el.<\/p>\n

\n„Informa\u0163iile detaliate \u015fi actuale furnizate de cercetarea Destina\u0163ii Vizionare ne vor ajuta s\u0103 lu\u0103m decizii mai bune \u015fi s\u0103 dezvolt\u0103m destina\u0163ii turistice competitive \u015fi de calitate, care s\u0103 satisfac\u0103 nevoile \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u015fi str\u0103ini. Sper\u0103m c\u0103 acest studiu va avea un impact pozitiv pentru strategiile de turism dezvoltate la nivel local \u015fi asupra industriei turistice \u00een general”, a conchis Felix T\u0103taru, pre\u015fedintele Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare.<\/p>\n

\nCercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost realizat\u0103 \u00een martie 2023, pe un e\u015fantion de 3000 de responden\u0163i, rom\u00e2ni cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 18 \u015fi 65 de ani. Studiul are acoperire na\u0163ional\u0103, viz\u00e2nd toate regiunile \u0163\u0103rii \u015fi toate gradele de urbanizare. Colectarea datelor a fost realizat\u0103 printr-un sondaj online, iar eroarea statistic\u0103 pentru acest e\u015fantion este de 1,8%.<\/p>\n

\nStudiul curent are la baz\u0103 \u015fi alte cercet\u0103ri premerg\u0103toare realizate \u00een 2021 \u015fi 2022, cu scopul de a investiga obiceiurile rom\u00e2nilor cu privire la petrecerea vacan\u0163elor \u015fi de a identifica informa\u0163iile de inclus \u00een studiul de anvergur\u0103 realizat \u00een martie 2023.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\nCercetarea Destina\u0163ii Vizionare, realizat\u0103 de Destina\u0163ia Anului cu sus\u0163inerea Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri \u015fi atitudini ale turi\u015ftilor rom\u00e2ni din ultimii zece ani. Acesta cuprinde o analiz\u0103 detaliat\u0103 a 3000 de responden\u0163i \u015fi a 2500 de vacan\u0163e ale rom\u00e2nilor din ultimele 12 luni, din Rom\u00e2nia \u015fi str\u0103in\u0103tate, \u015fi se concentreaz\u0103 asupra atitudinilor \u015fi obiceiurilor de vacan\u0163\u0103 ale rom\u00e2nilor, precum \u015fi asupra profilului publicului \u0163int\u0103 al destina\u0163iilor turistice din \u0163ar\u0103. Analiza a fost realizat\u0103 de agen\u0163ia de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments \u00een luna martie 2023.<\/p>\n

\nConform studiului, vacan\u0163ele reprezint\u0103 \u00een continuare un r\u0103sf\u0103\u0163 pentru rom\u00e2ni. Din p\u0103cate, aproape un sfert (23%) dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \u015fi doar jum\u0103tate \u015fi-au permis o vacan\u0163\u0103 mai lung\u0103 de 4 nop\u0163i. \u00cen schimb, 13% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au avut parte chiar de un mix de cel pu\u0163in o vacan\u0163\u0103 de peste 4 nop\u0163i \u015fi cel pu\u0163in o mini-vacan\u0163\u0103 de 1-3 nop\u0163i \u00een ultimele 12 luni.<\/p>\n

\nPrincipalele motive pentru care merg \u00een vacan\u0163e sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distrac\u0163ie (53%). Jum\u0103tate dintre responden\u0163i (50%) au indicat c\u0103 vacan\u0163a este un mod de a se r\u0103spl\u0103ti sau de a avea grij\u0103 de ei (47%).<\/p>\n

\nRom\u00e2nia a fost destina\u0163ia aleas\u0103 pentru majoritatea vacan\u0163elor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacan\u0163e \u015fi peste 70% din vacan\u0163ele mai lungi. Se observ\u0103 \u00eens\u0103 o tendin\u0163\u0103 de cre\u015ftere a preferin\u0163elor pentru vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, \u00een linie cu comportamentul \u00eenregistrat \u015fi la nivel european.<\/p>\n

\n\u201dOdat\u0103 cu cre\u015fterea puterii de cump\u0103rare, a veniturilor, oamenii aleg \u00een mod firesc s\u0103 c\u0103l\u0103toreasc\u0103 mai mult \u00een str\u0103in\u0103tate, lucru observat \u015fi \u00een alte \u0163\u0103ri din Europa. Operatorii turistici din Rom\u00e2nia trebuie s\u0103 fie preg\u0103ti\u0163i s\u0103 fac\u0103 fa\u0163\u0103 acestei situa\u0163ii, at\u00e2t pentru a men\u0163ine atractivitatea pentru de turi\u015ftii rom\u00e2ni, dar mai ales pentru a atrage turi\u015ftii str\u0103ini interesa\u0163i de experien\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rilor lor.\u201d, comenteaz\u0103 Mihai B\u00e2rsan, organizator Destina\u0163ia Anului.<\/p>\n

\nRom\u00e2nii prefer\u0103 s\u0103 \u00ee\u015fi organizeze singuri vacan\u0163ele, cu un procent de doar 18% care apeleaz\u0103 la agen\u0163ii de turism pentru rezerv\u0103ri interne \u015fi cca 32% pentru vacan\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rii.<\/p>\n

\n\u00cen Rom\u00e2nia, destina\u0163ia preferat\u0103 a fost muntele, at\u00e2t \u00een mini-vacan\u0163e (1-4 nop\u0163i), c\u00e2t \u015fi \u00een vacan\u0163ele extinse (peste 4 nop\u0163i). Din cei 91% care au ales s\u0103 \u00ee\u015fi petreac\u0103 mini-vacan\u0163ele \u00een Rom\u00e2nia, se remarc\u0103 un procent de 18% pentru city-break-uri \u00een \u0163ar\u0103, o alt\u0103 tendin\u0163\u0103 de urm\u0103rit \u015fi capitalizat pentru ora\u015fele autohtone. <\/p>\n

\nBulgaria a fost cea mai popular\u0103 destina\u0163ie pentru mini-vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, urmat\u0103 de Spania, \u00een timp ce pentru vacan\u0163ele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmat\u0103 de Bulgaria \u015fi Italia.<\/p>\n

\nAnaliza eviden\u0163iaz\u0103 c\u00e2teva jude\u0163e \u201dcampioane\u201d, care se reg\u0103sesc \u00een topurile responden\u0163ilor pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate jude\u0163e \u00een scop turistic include \u00een ordine Bra\u015fov, Constan\u0163a, Sibiu, Maramure\u015f \u015fi Prahova, \u00een timp ce Maramure\u015ful, Bra\u015fovul, Ia\u015fiul, Sibiul \u015fi Suceava sunt \u00een topul celor mai recomandate jude\u0163e, de c\u0103tre cei care le-au vizitat. Maramure\u015ful ocup\u0103 locul 1 \u015fi \u00een topul jude\u0163elor cu \u201dOameni primitori\u201d, urmat de Bihor, Bra\u015fov, Suceava, Sibiu. Responden\u0163ii au indicat de asemenea Bra\u015fovul ca jude\u0163ul cu cel mai mare scor pentru raportul pre\u0163 -calitate (\u201d\u00ce\u015fi merit\u0103 to\u0163i banii\u201d), urmat de Maramure\u015f, Sibiu, Bihor \u015fi Suceava.<\/p>\n

\nConform cercet\u0103rii, atunci c\u00e2nd vine vorba despre litoral, Rom\u00e2nia este alegerea a jum\u0103tate dintre responden\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria. 49% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au fost la mare \u00een Rom\u00e2nia \u00een 2022 \u015fi 44% inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103 mearg\u0103 \u00een 2023. Cu toate acestea, c\u00e2nd se g\u00e2ndesc la viitor, Rom\u00e2nia este singura \u0163ar\u0103 care pierde \u00een inten\u0163ia de vizitare, \u00een timp ce Grecia \u015fi Turcia sunt cele mai c\u0103utate destina\u0163ii.<\/p>\n

\nGrecia c\u00e2\u015ftig\u0103 deta\u015fat b\u0103t\u0103lia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo \u00een ultimii 5 ani apreciaz\u0103 Grecia peste Rom\u00e2nia la toate capitolele, cu excep\u0163ia u\u015furin\u0163ei cu care po\u0163i s\u0103 ajungi. Cele mai mari diferen\u0163e fa\u0163\u0103 de Rom\u00e2nia sunt la capitolele cur\u0103\u0163enie \u015fi pre\u0163 care merit\u0103 (+30%), urmat\u0103 de plaje \u015fi calitatea serviciilor (+25%). Fa\u0163\u0103 de Bulgaria pare a exista o \u015fans\u0103 mai bun\u0103 ca litoralul rom\u00e2nesc s\u0103 \u00ee\u015fi apere cota de pia\u0163\u0103: exist\u0103 o percep\u0163ie mai bun\u0103 de siguran\u0163\u0103, despre m\u00e2ncare sau posibilit\u0103\u0163ile de distrac\u0163ie cu familia. \u00cen schimb trebuie \u00eembun\u0103t\u0103\u0163it\u0103 percep\u0163ia nivelului de cur\u0103\u0163enie \u015fi calitate al serviciilor.<\/p>\n

\nPer total, responden\u0163ii declar\u0103 c\u0103 au fost mul\u0163umi\u0163i de destina\u0163iile unde \u015fi-au petrecut vacan\u0163ele \u015fi le-ar recomanda cu siguran\u0163\u0103 unor prieteni sau colegi, indiferent dac\u0103 acestea se afl\u0103 \u00een \u0163ar\u0103 sau \u00een str\u0103in\u0103tate. Zona unde semnaleaz\u0103 totu\u015fi cea mai mare diferen\u0163\u0103 \u00eentre destina\u0163iile din Rom\u00e2nia \u015fi cele din afara \u0163\u0103rii este cea de \u201dservicii de calitate\u201d.<\/p>\n

\nEste esen\u0163ial ca destina\u0163iile turistice s\u0103-\u015fi promoveze recunoa\u015fterea primit\u0103 \u00een competi\u0163iile turistice pentru a beneficia de un impuls major de \u00eencredere din partea poten\u0163ialilor turi\u015fti. De altfel, destina\u0163iile premiate anul trecut \u00een competi\u0163ia Destina\u0163ia Anului au primit un „bonus” semnificativ de \u00eencredere – \u00een jur de +20% din partea celor care au aflat de premiu.<\/p>\n

\nManuela Manca\u015f, reprezentanta agen\u0163iei de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments, a declarat: „Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost un proiect extrem de interesant \u015fi complex, care ne-a permis s\u0103 analiz\u0103m \u00een detaliu comportamentul \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u00een ultimii ani. Rezultatele ne ofer\u0103 o imagine clar\u0103 asupra direc\u0163iei \u00een care se \u00eendreapt\u0103 turismul \u00een Rom\u00e2nia \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 \u00een\u0163elegem nevoile \u015fi dorin\u0163ele turi\u015ftilor, astfel \u00eenc\u00e2t Rom\u00e2nia s\u0103 poat\u0103 oferi servicii \u015fi destina\u0163ii de calitate.”<\/p>\n

\n\u00cen opinia lui Mihai B\u00e2rsan, reprezentantul competi\u0163iei Destina\u0163ia Anului, „cercetarea Destina\u0163ii Vizionare este un studiu esen\u0163ial pentru a \u00een\u0163elege pia\u0163a turistic\u0103 din Rom\u00e2nia\u201d. \u201dAcesta ne ofer\u0103 informa\u0163ii valoroase \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 identific\u0103m elemente-cheie care pot face diferen\u0163a \u00eentre e\u015fec \u015fi succes \u00eentr-o pia\u0163\u0103 cu multe provoc\u0103ri”, spune el.<\/p>\n

\n„Informa\u0163iile detaliate \u015fi actuale furnizate de cercetarea Destina\u0163ii Vizionare ne vor ajuta s\u0103 lu\u0103m decizii mai bune \u015fi s\u0103 dezvolt\u0103m destina\u0163ii turistice competitive \u015fi de calitate, care s\u0103 satisfac\u0103 nevoile \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u015fi str\u0103ini. Sper\u0103m c\u0103 acest studiu va avea un impact pozitiv pentru strategiile de turism dezvoltate la nivel local \u015fi asupra industriei turistice \u00een general”, a conchis Felix T\u0103taru, pre\u015fedintele Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare.<\/p>\n

\nCercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost realizat\u0103 \u00een martie 2023, pe un e\u015fantion de 3000 de responden\u0163i, rom\u00e2ni cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 18 \u015fi 65 de ani. Studiul are acoperire na\u0163ional\u0103, viz\u00e2nd toate regiunile \u0163\u0103rii \u015fi toate gradele de urbanizare. Colectarea datelor a fost realizat\u0103 printr-un sondaj online, iar eroarea statistic\u0103 pentru acest e\u015fantion este de 1,8%.<\/p>\n

\nStudiul curent are la baz\u0103 \u015fi alte cercet\u0103ri premerg\u0103toare realizate \u00een 2021 \u015fi 2022, cu scopul de a investiga obiceiurile rom\u00e2nilor cu privire la petrecerea vacan\u0163elor \u015fi de a identifica informa\u0163iile de inclus \u00een studiul de anvergur\u0103 realizat \u00een martie 2023.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9911,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\nCercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"ro_RO\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare, realizat\u0103 de Destina\u0163ia Anului cu sus\u0163inerea Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri \u015fi atitudini ale turi\u015ftilor rom\u00e2ni din ultimii zece ani. Acesta cuprinde o analiz\u0103 detaliat\u0103 a 3000 de responden\u0163i \u015fi a 2500 de vacan\u0163e ale rom\u00e2nilor din ultimele 12 luni, din Rom\u00e2nia \u015fi str\u0103in\u0103tate, \u015fi se concentreaz\u0103 asupra atitudinilor \u015fi obiceiurilor de vacan\u0163\u0103 ale rom\u00e2nilor, precum \u015fi asupra profilului publicului \u0163int\u0103 al destina\u0163iilor turistice din \u0163ar\u0103. Analiza a fost realizat\u0103 de agen\u0163ia de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments \u00een luna martie 2023. Conform studiului, vacan\u0163ele reprezint\u0103 \u00een continuare un r\u0103sf\u0103\u0163 pentru rom\u00e2ni. Din p\u0103cate, aproape un sfert (23%) dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \u015fi doar jum\u0103tate \u015fi-au permis o vacan\u0163\u0103 mai lung\u0103 de 4 nop\u0163i. \u00cen schimb, 13% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au avut parte chiar de un mix de cel pu\u0163in o vacan\u0163\u0103 de peste 4 nop\u0163i \u015fi cel pu\u0163in o mini-vacan\u0163\u0103 de 1-3 nop\u0163i \u00een ultimele 12 luni. Principalele motive pentru care merg \u00een vacan\u0163e sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distrac\u0163ie (53%). Jum\u0103tate dintre responden\u0163i (50%) au indicat c\u0103 vacan\u0163a este un mod de a se r\u0103spl\u0103ti sau de a avea grij\u0103 de ei (47%). Rom\u00e2nia a fost destina\u0163ia aleas\u0103 pentru majoritatea vacan\u0163elor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacan\u0163e \u015fi peste 70% din vacan\u0163ele mai lungi. Se observ\u0103 \u00eens\u0103 o tendin\u0163\u0103 de cre\u015ftere a preferin\u0163elor pentru vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, \u00een linie cu comportamentul \u00eenregistrat \u015fi la nivel european. \u201dOdat\u0103 cu cre\u015fterea puterii de cump\u0103rare, a veniturilor, oamenii aleg \u00een mod firesc s\u0103 c\u0103l\u0103toreasc\u0103 mai mult \u00een str\u0103in\u0103tate, lucru observat \u015fi \u00een alte \u0163\u0103ri din Europa. Operatorii turistici din Rom\u00e2nia trebuie s\u0103 fie preg\u0103ti\u0163i s\u0103 fac\u0103 fa\u0163\u0103 acestei situa\u0163ii, at\u00e2t pentru a men\u0163ine atractivitatea pentru de turi\u015ftii rom\u00e2ni, dar mai ales pentru a atrage turi\u015ftii str\u0103ini interesa\u0163i de experien\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rilor lor.\u201d, comenteaz\u0103 Mihai B\u00e2rsan, organizator Destina\u0163ia Anului. Rom\u00e2nii prefer\u0103 s\u0103 \u00ee\u015fi organizeze singuri vacan\u0163ele, cu un procent de doar 18% care apeleaz\u0103 la agen\u0163ii de turism pentru rezerv\u0103ri interne \u015fi cca 32% pentru vacan\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rii. \u00cen Rom\u00e2nia, destina\u0163ia preferat\u0103 a fost muntele, at\u00e2t \u00een mini-vacan\u0163e (1-4 nop\u0163i), c\u00e2t \u015fi \u00een vacan\u0163ele extinse (peste 4 nop\u0163i). Din cei 91% care au ales s\u0103 \u00ee\u015fi petreac\u0103 mini-vacan\u0163ele \u00een Rom\u00e2nia, se remarc\u0103 un procent de 18% pentru city-break-uri \u00een \u0163ar\u0103, o alt\u0103 tendin\u0163\u0103 de urm\u0103rit \u015fi capitalizat pentru ora\u015fele autohtone.  Bulgaria a fost cea mai popular\u0103 destina\u0163ie pentru mini-vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, urmat\u0103 de Spania, \u00een timp ce pentru vacan\u0163ele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmat\u0103 de Bulgaria \u015fi Italia. Analiza eviden\u0163iaz\u0103 c\u00e2teva jude\u0163e \u201dcampioane\u201d, care se reg\u0103sesc \u00een topurile responden\u0163ilor pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate jude\u0163e \u00een scop turistic include \u00een ordine Bra\u015fov, Constan\u0163a, Sibiu, Maramure\u015f \u015fi Prahova, \u00een timp ce Maramure\u015ful, Bra\u015fovul, Ia\u015fiul, Sibiul \u015fi Suceava sunt \u00een topul celor mai recomandate jude\u0163e, de c\u0103tre cei care le-au vizitat. Maramure\u015ful ocup\u0103 locul 1 \u015fi \u00een topul jude\u0163elor cu \u201dOameni primitori\u201d, urmat de Bihor, Bra\u015fov, Suceava, Sibiu. Responden\u0163ii au indicat de asemenea Bra\u015fovul ca jude\u0163ul cu cel mai mare scor pentru raportul pre\u0163 -calitate (\u201d\u00ce\u015fi merit\u0103 to\u0163i banii\u201d), urmat de Maramure\u015f, Sibiu, Bihor \u015fi Suceava. Conform cercet\u0103rii, atunci c\u00e2nd vine vorba despre litoral, Rom\u00e2nia este alegerea a jum\u0103tate dintre responden\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria. 49% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au fost la mare \u00een Rom\u00e2nia \u00een 2022 \u015fi 44% inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103 mearg\u0103 \u00een 2023. Cu toate acestea, c\u00e2nd se g\u00e2ndesc la viitor, Rom\u00e2nia este singura \u0163ar\u0103 care pierde \u00een inten\u0163ia de vizitare, \u00een timp ce Grecia \u015fi Turcia sunt cele mai c\u0103utate destina\u0163ii. Grecia c\u00e2\u015ftig\u0103 deta\u015fat b\u0103t\u0103lia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo \u00een ultimii 5 ani apreciaz\u0103 Grecia peste Rom\u00e2nia la toate capitolele, cu excep\u0163ia u\u015furin\u0163ei cu care po\u0163i s\u0103 ajungi. Cele mai mari diferen\u0163e fa\u0163\u0103 de Rom\u00e2nia sunt la capitolele cur\u0103\u0163enie \u015fi pre\u0163 care merit\u0103 (+30%), urmat\u0103 de plaje \u015fi calitatea serviciilor (+25%). Fa\u0163\u0103 de Bulgaria pare a exista o \u015fans\u0103 mai bun\u0103 ca litoralul rom\u00e2nesc s\u0103 \u00ee\u015fi apere cota de pia\u0163\u0103: exist\u0103 o percep\u0163ie mai bun\u0103 de siguran\u0163\u0103, despre m\u00e2ncare sau posibilit\u0103\u0163ile de distrac\u0163ie cu familia. \u00cen schimb trebuie \u00eembun\u0103t\u0103\u0163it\u0103 percep\u0163ia nivelului de cur\u0103\u0163enie \u015fi calitate al serviciilor. Per total, responden\u0163ii declar\u0103 c\u0103 au fost mul\u0163umi\u0163i de destina\u0163iile unde \u015fi-au petrecut vacan\u0163ele \u015fi le-ar recomanda cu siguran\u0163\u0103 unor prieteni sau colegi, indiferent dac\u0103 acestea se afl\u0103 \u00een \u0163ar\u0103 sau \u00een str\u0103in\u0103tate. Zona unde semnaleaz\u0103 totu\u015fi cea mai mare diferen\u0163\u0103 \u00eentre destina\u0163iile din Rom\u00e2nia \u015fi cele din afara \u0163\u0103rii este cea de \u201dservicii de calitate\u201d. Este esen\u0163ial ca destina\u0163iile turistice s\u0103-\u015fi promoveze recunoa\u015fterea primit\u0103 \u00een competi\u0163iile turistice pentru a beneficia de un impuls major de \u00eencredere din partea poten\u0163ialilor turi\u015fti. De altfel, destina\u0163iile premiate anul trecut \u00een competi\u0163ia Destina\u0163ia Anului au primit un "bonus" semnificativ de \u00eencredere - \u00een jur de +20% din partea celor care au aflat de premiu. Manuela Manca\u015f, reprezentanta agen\u0163iei de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments, a declarat: "Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost un proiect extrem de interesant \u015fi complex, care ne-a permis s\u0103 analiz\u0103m \u00een detaliu comportamentul \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u00een ultimii ani. Rezultatele ne ofer\u0103 o imagine clar\u0103 asupra direc\u0163iei \u00een care se \u00eendreapt\u0103 turismul \u00een Rom\u00e2nia \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 \u00een\u0163elegem nevoile \u015fi dorin\u0163ele turi\u015ftilor, astfel \u00eenc\u00e2t Rom\u00e2nia s\u0103 poat\u0103 oferi servicii \u015fi destina\u0163ii de calitate." \u00cen opinia lui Mihai B\u00e2rsan, reprezentantul competi\u0163iei Destina\u0163ia Anului, "cercetarea Destina\u0163ii Vizionare este un studiu esen\u0163ial pentru a \u00een\u0163elege pia\u0163a turistic\u0103 din Rom\u00e2nia\u201d. \u201dAcesta ne ofer\u0103 informa\u0163ii valoroase \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 identific\u0103m elemente-cheie care pot face diferen\u0163a \u00eentre e\u015fec \u015fi succes \u00eentr-o pia\u0163\u0103 cu multe provoc\u0103ri", spune el. "Informa\u0163iile detaliate \u015fi actuale furnizate de cercetarea Destina\u0163ii Vizionare ne vor ajuta s\u0103 lu\u0103m decizii mai bune \u015fi s\u0103 dezvolt\u0103m destina\u0163ii turistice competitive \u015fi de calitate, care s\u0103 satisfac\u0103 nevoile \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u015fi str\u0103ini. Sper\u0103m c\u0103 acest studiu va avea un impact pozitiv pentru strategiile de turism dezvoltate la nivel local \u015fi asupra industriei turistice \u00een general", a conchis Felix T\u0103taru, pre\u015fedintele Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare. Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost realizat\u0103 \u00een martie 2023, pe un e\u015fantion de 3000 de responden\u0163i, rom\u00e2ni cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 18 \u015fi 65 de ani. Studiul are acoperire na\u0163ional\u0103, viz\u00e2nd toate regiunile \u0163\u0103rii \u015fi toate gradele de urbanizare. Colectarea datelor a fost realizat\u0103 printr-un sondaj online, iar eroarea statistic\u0103 pentru acest e\u015fantion este de 1,8%. Studiul curent are la baz\u0103 \u015fi alte cercet\u0103ri premerg\u0103toare realizate \u00een 2021 \u015fi 2022, cu scopul de a investiga obiceiurile rom\u00e2nilor cu privire la petrecerea vacan\u0163elor \u015fi de a identifica informa\u0163iile de inclus \u00een studiul de anvergur\u0103 realizat \u00een martie 2023.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2023-04-21T15:44:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1920\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1080\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Scris de\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Timp estimat pentru citire\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"6 minute\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\"},\"author\":{\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\"},\"headline\":\"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare – Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria\",\"datePublished\":\"2023-04-21T15:44:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-21T15:44:00+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\"},\"wordCount\":1343,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"keywords\":[\"News.ro\"],\"articleSection\":[\"Economic\"],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\",\"name\":\"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\"},\"datePublished\":\"2023-04-21T15:44:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-21T15:44:00+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare – Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"width\":1011,\"height\":179,\"caption\":\"InformatiaCluj.ro\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\",\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"caption\":\"Informatiacluj.ro\"},\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"sameAs\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/","og_locale":"ro_RO","og_type":"article","og_title":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro","og_description":"Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare, realizat\u0103 de Destina\u0163ia Anului cu sus\u0163inerea Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri \u015fi atitudini ale turi\u015ftilor rom\u00e2ni din ultimii zece ani. Acesta cuprinde o analiz\u0103 detaliat\u0103 a 3000 de responden\u0163i \u015fi a 2500 de vacan\u0163e ale rom\u00e2nilor din ultimele 12 luni, din Rom\u00e2nia \u015fi str\u0103in\u0103tate, \u015fi se concentreaz\u0103 asupra atitudinilor \u015fi obiceiurilor de vacan\u0163\u0103 ale rom\u00e2nilor, precum \u015fi asupra profilului publicului \u0163int\u0103 al destina\u0163iilor turistice din \u0163ar\u0103. Analiza a fost realizat\u0103 de agen\u0163ia de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments \u00een luna martie 2023. Conform studiului, vacan\u0163ele reprezint\u0103 \u00een continuare un r\u0103sf\u0103\u0163 pentru rom\u00e2ni. Din p\u0103cate, aproape un sfert (23%) dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \u015fi doar jum\u0103tate \u015fi-au permis o vacan\u0163\u0103 mai lung\u0103 de 4 nop\u0163i. \u00cen schimb, 13% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au avut parte chiar de un mix de cel pu\u0163in o vacan\u0163\u0103 de peste 4 nop\u0163i \u015fi cel pu\u0163in o mini-vacan\u0163\u0103 de 1-3 nop\u0163i \u00een ultimele 12 luni. Principalele motive pentru care merg \u00een vacan\u0163e sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distrac\u0163ie (53%). Jum\u0103tate dintre responden\u0163i (50%) au indicat c\u0103 vacan\u0163a este un mod de a se r\u0103spl\u0103ti sau de a avea grij\u0103 de ei (47%). Rom\u00e2nia a fost destina\u0163ia aleas\u0103 pentru majoritatea vacan\u0163elor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacan\u0163e \u015fi peste 70% din vacan\u0163ele mai lungi. Se observ\u0103 \u00eens\u0103 o tendin\u0163\u0103 de cre\u015ftere a preferin\u0163elor pentru vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, \u00een linie cu comportamentul \u00eenregistrat \u015fi la nivel european. \u201dOdat\u0103 cu cre\u015fterea puterii de cump\u0103rare, a veniturilor, oamenii aleg \u00een mod firesc s\u0103 c\u0103l\u0103toreasc\u0103 mai mult \u00een str\u0103in\u0103tate, lucru observat \u015fi \u00een alte \u0163\u0103ri din Europa. Operatorii turistici din Rom\u00e2nia trebuie s\u0103 fie preg\u0103ti\u0163i s\u0103 fac\u0103 fa\u0163\u0103 acestei situa\u0163ii, at\u00e2t pentru a men\u0163ine atractivitatea pentru de turi\u015ftii rom\u00e2ni, dar mai ales pentru a atrage turi\u015ftii str\u0103ini interesa\u0163i de experien\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rilor lor.\u201d, comenteaz\u0103 Mihai B\u00e2rsan, organizator Destina\u0163ia Anului. Rom\u00e2nii prefer\u0103 s\u0103 \u00ee\u015fi organizeze singuri vacan\u0163ele, cu un procent de doar 18% care apeleaz\u0103 la agen\u0163ii de turism pentru rezerv\u0103ri interne \u015fi cca 32% pentru vacan\u0163e \u00een afara \u0163\u0103rii. \u00cen Rom\u00e2nia, destina\u0163ia preferat\u0103 a fost muntele, at\u00e2t \u00een mini-vacan\u0163e (1-4 nop\u0163i), c\u00e2t \u015fi \u00een vacan\u0163ele extinse (peste 4 nop\u0163i). Din cei 91% care au ales s\u0103 \u00ee\u015fi petreac\u0103 mini-vacan\u0163ele \u00een Rom\u00e2nia, se remarc\u0103 un procent de 18% pentru city-break-uri \u00een \u0163ar\u0103, o alt\u0103 tendin\u0163\u0103 de urm\u0103rit \u015fi capitalizat pentru ora\u015fele autohtone.  Bulgaria a fost cea mai popular\u0103 destina\u0163ie pentru mini-vacan\u0163e \u00een str\u0103in\u0103tate, urmat\u0103 de Spania, \u00een timp ce pentru vacan\u0163ele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmat\u0103 de Bulgaria \u015fi Italia. Analiza eviden\u0163iaz\u0103 c\u00e2teva jude\u0163e \u201dcampioane\u201d, care se reg\u0103sesc \u00een topurile responden\u0163ilor pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate jude\u0163e \u00een scop turistic include \u00een ordine Bra\u015fov, Constan\u0163a, Sibiu, Maramure\u015f \u015fi Prahova, \u00een timp ce Maramure\u015ful, Bra\u015fovul, Ia\u015fiul, Sibiul \u015fi Suceava sunt \u00een topul celor mai recomandate jude\u0163e, de c\u0103tre cei care le-au vizitat. Maramure\u015ful ocup\u0103 locul 1 \u015fi \u00een topul jude\u0163elor cu \u201dOameni primitori\u201d, urmat de Bihor, Bra\u015fov, Suceava, Sibiu. Responden\u0163ii au indicat de asemenea Bra\u015fovul ca jude\u0163ul cu cel mai mare scor pentru raportul pre\u0163 -calitate (\u201d\u00ce\u015fi merit\u0103 to\u0163i banii\u201d), urmat de Maramure\u015f, Sibiu, Bihor \u015fi Suceava. Conform cercet\u0103rii, atunci c\u00e2nd vine vorba despre litoral, Rom\u00e2nia este alegerea a jum\u0103tate dintre responden\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria. 49% dintre responden\u0163i declar\u0103 c\u0103 au fost la mare \u00een Rom\u00e2nia \u00een 2022 \u015fi 44% inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103 mearg\u0103 \u00een 2023. Cu toate acestea, c\u00e2nd se g\u00e2ndesc la viitor, Rom\u00e2nia este singura \u0163ar\u0103 care pierde \u00een inten\u0163ia de vizitare, \u00een timp ce Grecia \u015fi Turcia sunt cele mai c\u0103utate destina\u0163ii. Grecia c\u00e2\u015ftig\u0103 deta\u015fat b\u0103t\u0103lia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo \u00een ultimii 5 ani apreciaz\u0103 Grecia peste Rom\u00e2nia la toate capitolele, cu excep\u0163ia u\u015furin\u0163ei cu care po\u0163i s\u0103 ajungi. Cele mai mari diferen\u0163e fa\u0163\u0103 de Rom\u00e2nia sunt la capitolele cur\u0103\u0163enie \u015fi pre\u0163 care merit\u0103 (+30%), urmat\u0103 de plaje \u015fi calitatea serviciilor (+25%). Fa\u0163\u0103 de Bulgaria pare a exista o \u015fans\u0103 mai bun\u0103 ca litoralul rom\u00e2nesc s\u0103 \u00ee\u015fi apere cota de pia\u0163\u0103: exist\u0103 o percep\u0163ie mai bun\u0103 de siguran\u0163\u0103, despre m\u00e2ncare sau posibilit\u0103\u0163ile de distrac\u0163ie cu familia. \u00cen schimb trebuie \u00eembun\u0103t\u0103\u0163it\u0103 percep\u0163ia nivelului de cur\u0103\u0163enie \u015fi calitate al serviciilor. Per total, responden\u0163ii declar\u0103 c\u0103 au fost mul\u0163umi\u0163i de destina\u0163iile unde \u015fi-au petrecut vacan\u0163ele \u015fi le-ar recomanda cu siguran\u0163\u0103 unor prieteni sau colegi, indiferent dac\u0103 acestea se afl\u0103 \u00een \u0163ar\u0103 sau \u00een str\u0103in\u0103tate. Zona unde semnaleaz\u0103 totu\u015fi cea mai mare diferen\u0163\u0103 \u00eentre destina\u0163iile din Rom\u00e2nia \u015fi cele din afara \u0163\u0103rii este cea de \u201dservicii de calitate\u201d. Este esen\u0163ial ca destina\u0163iile turistice s\u0103-\u015fi promoveze recunoa\u015fterea primit\u0103 \u00een competi\u0163iile turistice pentru a beneficia de un impuls major de \u00eencredere din partea poten\u0163ialilor turi\u015fti. De altfel, destina\u0163iile premiate anul trecut \u00een competi\u0163ia Destina\u0163ia Anului au primit un \"bonus\" semnificativ de \u00eencredere - \u00een jur de +20% din partea celor care au aflat de premiu. Manuela Manca\u015f, reprezentanta agen\u0163iei de cercetare de pia\u0163\u0103 AHA Moments, a declarat: \"Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost un proiect extrem de interesant \u015fi complex, care ne-a permis s\u0103 analiz\u0103m \u00een detaliu comportamentul \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u00een ultimii ani. Rezultatele ne ofer\u0103 o imagine clar\u0103 asupra direc\u0163iei \u00een care se \u00eendreapt\u0103 turismul \u00een Rom\u00e2nia \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 \u00een\u0163elegem nevoile \u015fi dorin\u0163ele turi\u015ftilor, astfel \u00eenc\u00e2t Rom\u00e2nia s\u0103 poat\u0103 oferi servicii \u015fi destina\u0163ii de calitate.\" \u00cen opinia lui Mihai B\u00e2rsan, reprezentantul competi\u0163iei Destina\u0163ia Anului, \"cercetarea Destina\u0163ii Vizionare este un studiu esen\u0163ial pentru a \u00een\u0163elege pia\u0163a turistic\u0103 din Rom\u00e2nia\u201d. \u201dAcesta ne ofer\u0103 informa\u0163ii valoroase \u015fi ne ajut\u0103 s\u0103 identific\u0103m elemente-cheie care pot face diferen\u0163a \u00eentre e\u015fec \u015fi succes \u00eentr-o pia\u0163\u0103 cu multe provoc\u0103ri\", spune el. \"Informa\u0163iile detaliate \u015fi actuale furnizate de cercetarea Destina\u0163ii Vizionare ne vor ajuta s\u0103 lu\u0103m decizii mai bune \u015fi s\u0103 dezvolt\u0103m destina\u0163ii turistice competitive \u015fi de calitate, care s\u0103 satisfac\u0103 nevoile \u015fi preferin\u0163ele turi\u015ftilor rom\u00e2ni \u015fi str\u0103ini. Sper\u0103m c\u0103 acest studiu va avea un impact pozitiv pentru strategiile de turism dezvoltate la nivel local \u015fi asupra industriei turistice \u00een general\", a conchis Felix T\u0103taru, pre\u015fedintele Institutului pentru Ora\u015fe Vizionare. Cercetarea Destina\u0163ii Vizionare a fost realizat\u0103 \u00een martie 2023, pe un e\u015fantion de 3000 de responden\u0163i, rom\u00e2ni cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 18 \u015fi 65 de ani. Studiul are acoperire na\u0163ional\u0103, viz\u00e2nd toate regiunile \u0163\u0103rii \u015fi toate gradele de urbanizare. Colectarea datelor a fost realizat\u0103 printr-un sondaj online, iar eroarea statistic\u0103 pentru acest e\u015fantion este de 1,8%. Studiul curent are la baz\u0103 \u015fi alte cercet\u0103ri premerg\u0103toare realizate \u00een 2021 \u015fi 2022, cu scopul de a investiga obiceiurile rom\u00e2nilor cu privire la petrecerea vacan\u0163elor \u015fi de a identifica informa\u0163iile de inclus \u00een studiul de anvergur\u0103 realizat \u00een martie 2023.","og_url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/","og_site_name":"InformatiaCluj.ro","article_published_time":"2023-04-21T15:44:00+00:00","og_image":[{"width":1920,"height":1080,"url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Informatiacluj.ro","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Scris de":"Informatiacluj.ro","Timp estimat pentru citire":"6 minute"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/"},"author":{"name":"Informatiacluj.ro","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15"},"headline":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare – Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria","datePublished":"2023-04-21T15:44:00+00:00","dateModified":"2023-04-21T15:44:00+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/"},"wordCount":1343,"publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"keywords":["News.ro"],"articleSection":["Economic"],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/","name":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare - Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria - InformatiaCluj.ro","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website"},"datePublished":"2023-04-21T15:44:00+00:00","dateModified":"2023-04-21T15:44:00+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#breadcrumb"},"inLanguage":"ro-RO","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/cercetare-destinatii-vizionare-aproape-un-sfert-dintre-respondenti-nu-au-fost-in-nicio-vacanta-in-ultimul-an-in-tara-destinatia-preferata-muntele-in-ceea-ce-priveste-marea-romania-e-optiunea-a\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/informatiacluj.ro\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Cercetare Destina\u0163ii Vizionare – Aproape un sfert dintre responden\u0163i nu au fost \u00een nicio vacan\u0163\u0103 \u00een ultimul an \/\u00cen \u0163ar\u0103, destina\u0163ia preferat\u0103, muntele \/\u00cen ceea ce prive\u015fte marea, Rom\u00e2nia e op\u0163iunea a jum\u0103tate dintre subiec\u0163i, urmat\u0103 de Grecia \u015fi Bulgaria"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","name":"InformatiaCluj.ro","description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization","name":"InformatiaCluj.ro","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","width":1011,"height":179,"caption":"InformatiaCluj.ro"},"image":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15","name":"Informatiacluj.ro","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","caption":"Informatiacluj.ro"},"description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","sameAs":["https:\/\/informatiacluj.ro"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9910"}],"collection":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=9910"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9910\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9911"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=9910"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=9910"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=9910"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}