{"id":9748,"date":"2023-04-17T15:28:00","date_gmt":"2023-04-17T15:28:00","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/airbus-si-air-france-achitate-in-procesul-prabusirii-zborului-af447-rio-paris-rudele-victimelor-dezgustate\/"},"modified":"2023-04-17T15:28:00","modified_gmt":"2023-04-17T15:28:00","slug":"airbus-si-air-france-achitate-in-procesul-prabusirii-zborului-af447-rio-paris-rudele-victimelor-dezgustate","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/airbus-si-air-france-achitate-in-procesul-prabusirii-zborului-af447-rio-paris-rudele-victimelor-dezgustate\/","title":{"rendered":"Airbus \u015fi Air France, achitate \u00een procesul pr\u0103bu\u015firii zborului AF447 Rio-Paris. Rudele victimelor, \u201ddezgustate\u201d"},"content":{"rendered":"
\nLa aproape 14 ani de la catastrof\u0103, un tribunal corec\u0163ional de la Paris a scos din cauz\u0103 cele dou\u0103 \u00eentreprinderi \u015fi a stabilit c\u0103, \u00een pofida faptului c\u0103 s-au comis \u201derori\u201d, \u201dnu s-a demonstrat\u201d \u201dnicio leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate sigur\u0103\u201d a acestora cu accidentul.<\/p>\n
\nSala de audieri uria\u015f\u0103 era plin\u0103, imediat dup\u0103 ora local\u0103 13.30 (14.30, ora Rom\u00e2niei), de rude ale victimelor, echipe Air France, Airbus \u015fi jurnali\u015fti.<\/p>\n
\nLa anun\u0163area achit\u0103rii, unele p\u0103r\u0163i civile s-au ridicat stupefiate, dup\u0103 care s-au a\u015fezat la loc, \u00een timp ce pre\u015fedinta completului continua s\u0103 citeasc\u0103 \u00eentr-o t\u0103cere ap\u0103s\u0103toare.<\/p>\n
\n\u201dA\u015fteptam o hot\u0103r\u00e2re impar\u0163ial\u0103. Nu a fost a\u015fa. Suntem dezgusta\u0163i\u201d, a declarat pre\u015fedinta Asocia\u0163iei Entraide et Solidarit\u00e9 AF447, Dani\u00e8le Lamy.<\/p>\n
\n\u201dDin ace\u015fti 14 ani de a\u015fteptare mai r\u0103m\u00e2ne doar lipsa de speran\u0163\u0103, consternarea \u015fi furia\u201d, a continuat ea.<\/p>\n
\n\u201dNi se spune \u00abresponsabil, dar nevinovat\u00bb. este adev\u0103rat c\u0103 noi a\u015fteptam cuv\u00e2ntul \u00abvinovat\u00bb\u201d, a declarat avocatul Alain Jakubowicz, unul dintre avoca\u0163ii asocia\u0163iei.<\/p>\n
\nAir France \u201dia act de hot\u0103r\u00e2re\u201d, anun\u0163\u0103 comnpania \u00eentr-un comunicat<\/p>\n
\n\u201dCompania va p\u0103stra mereu \u00een amintire victimele acestui teribil accident \u015fi \u00ee\u015fi exprim\u0103 cea mai profund\u0103 compasiune fa\u0163\u0103 de to\u0163i apropia\u0163ii lor\u201d, adaug\u0103 ea.<\/p>\n
\nAirbus estimeaz\u0103 c\u0103 aceast\u0103 decizie este \u201dcoerent\u0103\u201d cu abandonarea procedurilor judiciare pronun\u0163at\u0103 la sf\u00e2r\u015fitul instruc\u0163iei, \u00een 2019.<\/p>\n
\nGrupul \u00ee\u015fi \u201dexprim\u0103 conpasiunea\u201d fa\u0163\u0103 de rudele victimelor \u015fi \u00ee\u015fi \u201drefirm\u0103 angajamentul total (…) \u00een domeniul securit\u0103\u0163ii aeriene\u201d.<\/p>\n
\n CEL MAI S\u00c2NGEROS ACCIDENT AERIAN DIN ISTORIA COMPANIILOR FRNCEZE <\/p>\n
\nLa 1 iunie 2009, zborul AF447 care asigura o leg\u0103tur\u0103 de la Rio de Janeiro la Paris s-a pr\u0103bu\u015fit \u00een timpul zborului, noaptea, \u00een Oceanul Atlantic, la c\u00e2teva ore de la decolare, iar cei 216 pasageri \u015fi 12 membri ai echipajului au murit.<\/p>\n
\nLa bordul aeonavei de tip A330 – \u00eenmatriculat\u0103 F-GZCP – se aflau persoane de 33 de na\u0163ionalit\u0103\u0163i – inclusiv 72 de francezi \u015fi 58 de britanici.<\/p>\n
\nAcesta este cel mai s\u00e2ngeros accident aviatic din istoria companiiloe aeriene franceze.<\/p>\n
\nPrimele fragmenete din epav\u0103 au fost descoperite \u00een zilele de dup\u0103 pr\u0103bu\u015fire.<\/p>\n
\nEpava a fost localiz\u0103, \u00eens\u0103 abia dup\u0103 doi ani, \u00een urma unor c\u0103ut\u0103ri \u00eendelungate, la o ad\u00e2ncime de 3.900 de metri.<\/p>\n
\nCutiile negre au confirmat punctul de plecare al accidentului – jivrajul sondelor de vitez\u0103 Pitot, \u00een timp ce avionul zbura la \u00eenalt\u0103 altitudine \u00eentr-o zon\u0103 cu condi\u0163ii meteorologice dificile – o zon\u0103 de convergen\u0163\u0103 intertropical\u0103 (doldrum) -, \u00een apropiere de Ecuator.<\/p>\n
\nDestabilizat de consecin\u0163ele acestei pene, unul dintre copilo\u0163i a adoptat o traiectorie ascendent\u0103, iar cei trei pilo\u0163i, care nu \u00een\u0163elegeau ce se \u00eent\u00e2mpla, nu au mai reu\u015fit s\u0103 prea controlul avionului, care a lovit oceanul patru minute \u015fi 23 de secunde mai t\u00e2zrziu.<\/p>\n
\nInvestiga\u0163ii au ar\u0103tat c\u0103 incidente similare implic\u00e2nd sonde s-au multiplicat \u00een lunile dinaintea accidentului.<\/p>\n
\n \u201dPATRU IMPRUDEN\u0162E SAU NEGLIJEN\u0162E\u201d <\/p>\n
\nTribunalul consider\u0103 c\u0103 Airbus a comis \u201dpatru impruden\u0163e sau neglijen\u0163e\u201d, \u015fi anume nu a \u00eenlocuit modelele sondelor Pitot denumite \u201dAA\u201d, care p\u0103reau s\u0103 \u00eenghe\u0163e mai adesea, la flota sa de avioane de tip A330-A340, \u015fi a dat dovad\u0103 de \u201dre\u0163inere de informa\u0163ii\u201d fa\u0163\u0103 de companii.<\/p>\n
\nAir France a comis dou\u0103 \u201dimpruden\u0163e culpabile\u201d legate de modul de difuzare a unei note de informare adresat\u0103 pilo\u0163ilor s\u0103i cu privire la pana sondelor.<\/p>\n
\nCu toate acestea, stabile\u015fte tribunalul, \u00een plan penal, \u201do leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate probabil\u0103 nu este suficient\u0103 s\u0103 caracterizeze un delict. \u00cen spe\u0163\u0103, \u00een privin\u0163a gre\u015felilor, nu s-a putut stabili nicio leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate sigur\u0103 cu accidentul\u201d.<\/p>\n
\n\u00cen cadrul acesti proces, care s-a desf\u0103\u015furat de la 10 octombrie la 8 decembrie, parchetul a cerut achitarea, apreciind c\u0103 vina \u00eentreprinderilor era \u201dimposibil de demonstrat\u201d.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\nLa aproape 14 ani de la catastrof\u0103, un tribunal corec\u0163ional de la Paris a scos din cauz\u0103 cele dou\u0103 \u00eentreprinderi \u015fi a stabilit c\u0103, \u00een pofida faptului c\u0103 s-au comis \u201derori\u201d, \u201dnu s-a demonstrat\u201d \u201dnicio leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate sigur\u0103\u201d a acestora cu accidentul.<\/p>\n
\nSala de audieri uria\u015f\u0103 era plin\u0103, imediat dup\u0103 ora local\u0103 13.30 (14.30, ora Rom\u00e2niei), de rude ale victimelor, echipe Air France, Airbus \u015fi jurnali\u015fti.<\/p>\n
\nLa anun\u0163area achit\u0103rii, unele p\u0103r\u0163i civile s-au ridicat stupefiate, dup\u0103 care s-au a\u015fezat la loc, \u00een timp ce pre\u015fedinta completului continua s\u0103 citeasc\u0103 \u00eentr-o t\u0103cere ap\u0103s\u0103toare.<\/p>\n
\n\u201dA\u015fteptam o hot\u0103r\u00e2re impar\u0163ial\u0103. Nu a fost a\u015fa. Suntem dezgusta\u0163i\u201d, a declarat pre\u015fedinta Asocia\u0163iei Entraide et Solidarit\u00e9 AF447, Dani\u00e8le Lamy.<\/p>\n
\n\u201dDin ace\u015fti 14 ani de a\u015fteptare mai r\u0103m\u00e2ne doar lipsa de speran\u0163\u0103, consternarea \u015fi furia\u201d, a continuat ea.<\/p>\n
\n\u201dNi se spune \u00abresponsabil, dar nevinovat\u00bb. este adev\u0103rat c\u0103 noi a\u015fteptam cuv\u00e2ntul \u00abvinovat\u00bb\u201d, a declarat avocatul Alain Jakubowicz, unul dintre avoca\u0163ii asocia\u0163iei.<\/p>\n
\nAir France \u201dia act de hot\u0103r\u00e2re\u201d, anun\u0163\u0103 comnpania \u00eentr-un comunicat<\/p>\n
\n\u201dCompania va p\u0103stra mereu \u00een amintire victimele acestui teribil accident \u015fi \u00ee\u015fi exprim\u0103 cea mai profund\u0103 compasiune fa\u0163\u0103 de to\u0163i apropia\u0163ii lor\u201d, adaug\u0103 ea.<\/p>\n
\nAirbus estimeaz\u0103 c\u0103 aceast\u0103 decizie este \u201dcoerent\u0103\u201d cu abandonarea procedurilor judiciare pronun\u0163at\u0103 la sf\u00e2r\u015fitul instruc\u0163iei, \u00een 2019.<\/p>\n
\nGrupul \u00ee\u015fi \u201dexprim\u0103 conpasiunea\u201d fa\u0163\u0103 de rudele victimelor \u015fi \u00ee\u015fi \u201drefirm\u0103 angajamentul total (…) \u00een domeniul securit\u0103\u0163ii aeriene\u201d.<\/p>\n
\n CEL MAI S\u00c2NGEROS ACCIDENT AERIAN DIN ISTORIA COMPANIILOR FRNCEZE <\/p>\n
\nLa 1 iunie 2009, zborul AF447 care asigura o leg\u0103tur\u0103 de la Rio de Janeiro la Paris s-a pr\u0103bu\u015fit \u00een timpul zborului, noaptea, \u00een Oceanul Atlantic, la c\u00e2teva ore de la decolare, iar cei 216 pasageri \u015fi 12 membri ai echipajului au murit.<\/p>\n
\nLa bordul aeonavei de tip A330 – \u00eenmatriculat\u0103 F-GZCP – se aflau persoane de 33 de na\u0163ionalit\u0103\u0163i – inclusiv 72 de francezi \u015fi 58 de britanici.<\/p>\n
\nAcesta este cel mai s\u00e2ngeros accident aviatic din istoria companiiloe aeriene franceze.<\/p>\n
\nPrimele fragmenete din epav\u0103 au fost descoperite \u00een zilele de dup\u0103 pr\u0103bu\u015fire.<\/p>\n
\nEpava a fost localiz\u0103, \u00eens\u0103 abia dup\u0103 doi ani, \u00een urma unor c\u0103ut\u0103ri \u00eendelungate, la o ad\u00e2ncime de 3.900 de metri.<\/p>\n
\nCutiile negre au confirmat punctul de plecare al accidentului – jivrajul sondelor de vitez\u0103 Pitot, \u00een timp ce avionul zbura la \u00eenalt\u0103 altitudine \u00eentr-o zon\u0103 cu condi\u0163ii meteorologice dificile – o zon\u0103 de convergen\u0163\u0103 intertropical\u0103 (doldrum) -, \u00een apropiere de Ecuator.<\/p>\n
\nDestabilizat de consecin\u0163ele acestei pene, unul dintre copilo\u0163i a adoptat o traiectorie ascendent\u0103, iar cei trei pilo\u0163i, care nu \u00een\u0163elegeau ce se \u00eent\u00e2mpla, nu au mai reu\u015fit s\u0103 prea controlul avionului, care a lovit oceanul patru minute \u015fi 23 de secunde mai t\u00e2zrziu.<\/p>\n
\nInvestiga\u0163ii au ar\u0103tat c\u0103 incidente similare implic\u00e2nd sonde s-au multiplicat \u00een lunile dinaintea accidentului.<\/p>\n
\n \u201dPATRU IMPRUDEN\u0162E SAU NEGLIJEN\u0162E\u201d <\/p>\n
\nTribunalul consider\u0103 c\u0103 Airbus a comis \u201dpatru impruden\u0163e sau neglijen\u0163e\u201d, \u015fi anume nu a \u00eenlocuit modelele sondelor Pitot denumite \u201dAA\u201d, care p\u0103reau s\u0103 \u00eenghe\u0163e mai adesea, la flota sa de avioane de tip A330-A340, \u015fi a dat dovad\u0103 de \u201dre\u0163inere de informa\u0163ii\u201d fa\u0163\u0103 de companii.<\/p>\n
\nAir France a comis dou\u0103 \u201dimpruden\u0163e culpabile\u201d legate de modul de difuzare a unei note de informare adresat\u0103 pilo\u0163ilor s\u0103i cu privire la pana sondelor.<\/p>\n
\nCu toate acestea, stabile\u015fte tribunalul, \u00een plan penal, \u201do leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate probabil\u0103 nu este suficient\u0103 s\u0103 caracterizeze un delict. \u00cen spe\u0163\u0103, \u00een privin\u0163a gre\u015felilor, nu s-a putut stabili nicio leg\u0103tur\u0103 de cauzalitate sigur\u0103 cu accidentul\u201d.<\/p>\n
\n\u00cen cadrul acesti proces, care s-a desf\u0103\u015furat de la 10 octombrie la 8 decembrie, parchetul a cerut achitarea, apreciind c\u0103 vina \u00eentreprinderilor era \u201dimposibil de demonstrat\u201d.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9749,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\n