{"id":9720,"date":"2023-04-16T07:33:00","date_gmt":"2023-04-16T07:33:00","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/"},"modified":"2023-04-16T07:33:00","modified_gmt":"2023-04-16T07:33:00","slug":"febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/","title":{"rendered":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice"},"content":{"rendered":"

\n\u201d\u00cen ziua de azi, nu sunt sigur c\u0103 so\u0163ia ar fi c\u00e2\u015ftigat\u201d, a spus Modena, citat de Reuters.<\/p>\n

\nVremurile chiar s-au schimbat. \u00cen 2018, acela\u015fi model Ferrari a devenit cea mai scump\u0103 ma\u015fin\u0103 v\u00e2ndut\u0103 vreodat\u0103, c\u00e2nd a ob\u0163inut la licita\u0163ie 48 de milioane de dolari.<\/p>\n

\nAnul trecut, recordul a fost dep\u0103\u015fit cu mult de un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coup\u00e9 din 1955, care a ajuns la 135 de milioane de euro (149 de milioane de dolari).<\/p>\n

\nAcest tip de megaoferte se afl\u0103 \u00een avangarda cheltuielilor anuale de miliarde de dolari pentru ma\u015fini clasice la nivel global, \u00eentr-un val de investi\u0163ii \u00een acest activ alternativ.<\/p>\n

\nValoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 185% \u00een ultimul deceniu, dep\u0103\u015find cre\u015fterea rivalilor de lux, respectiv vinul, ceasurile \u015fi arta, \u015fi ocup\u00e2nd locul al doilea dup\u0103 whisky-urile rare, potrivit raportului averilor 2023 al firmei Knight Frank.<\/p>\n

\nPia\u0163a s-a extins dincolo de o comunitate relativ mic\u0103 de colec\u0163ionari pentru a include investitori atra\u015fi de perspectiva unor randamente ridicate, plus o lips\u0103 de corelare cu activele principale din portofoliu, cum ar fi ac\u0163iunile \u015fi obliga\u0163iunile.<\/p>\n

\n\u201dMonitoriz\u0103m pia\u0163a de mult timp\u201d, a declarat Giorgio Medda, CEO \u015fi \u015fef de management al activelor la nivel global la fondul Azimut din Italia.<\/p>\n

\n\u201dIstoria din ultimii 30 de ani ne spune c\u0103 ma\u015finile clasice au devenit o clas\u0103 de active financiare pe care ne dorim ca clien\u0163ii no\u015ftri s\u0103 o aib\u0103 \u00een portofoliul lor\u201d, a spus Medda.<\/p>\n

\nAnul acesta, managerul de active lanseaz\u0103 ceea ce descrie ca fiind primul fond \u201devergreen\u201d din lume care investe\u015fte \u00een vehicule de epoc\u0103 \u015fi spune c\u0103 va paria doar pe ma\u015fini \u00een valoare de peste 1 milion de euro fiecare.<\/p>\n

\nConsiliat de Alberto Schon, \u015feful Ferrari \u015fi dealer-ul Maserati Rossocorsa, fondul spune c\u0103 va alege vehicule cu o istorie unic\u0103.<\/p>\n

\n\u00cen timp ce fondul Azimut nu va avea o dat\u0103 de \u00eencheiere \u015fi poate primi bani noi pe termen nelimitat, micul administrator de active elve\u0163ian Hetica Capital a lansat \u00een 2021 un fond \u201d\u00eenchis\u201d de 50 de milioane de euro, despre care, de asemenea, a spus c\u0103 este primul de acest gen.<\/p>\n

\nFondul Hetica, care vizeaz\u0103 randamente de 9%-15% dup\u0103 \u015fapte ani, a cump\u0103rat p\u00e2n\u0103 acum o duzin\u0103 de ma\u015fini \u015fi \u00ee\u015fi propune s\u0103 ajung\u0103 la 30-35 de ma\u015fini p\u00e2n\u0103 \u00een al cincilea an, l\u0103s\u00e2nd ultimii doi ani s\u0103 v\u00e2nd\u0103 vehiculele \u015fi s\u0103 pl\u0103teasc\u0103 investitorilor.<\/p>\n

\nPlanurile sunt \u00eendr\u0103zne\u0163e.<\/p>\n

\n„Am v\u0103zut mai mult de 100 de \u00eencerc\u0103ri de a \u00eenfiin\u0163a fonduri \u00een trecut. Nimeni nu a reu\u015fit s\u0103 construiasc\u0103 at\u00e2t o baz\u0103 diversificat\u0103 de investitori, c\u00e2t \u015fi un portofoliu diversificat de ma\u015fini”, a declarat Dietrich Hatlapa, fondatorul casei de cercetare pentru automobile clasice HAGI, care furnizeaz\u0103 datele sectorului, folosit\u0103 de Knight Frank.<\/p>\n

\nDe asemenea, nu este un sector pentru cei slabi din punct de vedere financiar.<\/p>\n

\n\u00cenregistrate \u00een Luxemburg, at\u00e2t fondurile Azimut, c\u00e2t \u015fi Hetica au un nivel de investi\u0163ii de intrare de minim 125.000 de euro.<\/p>\n

\n\u201dPrimim o mul\u0163ime de apeluri de la oameni care doresc s\u0103 investeasc\u0103 1.000-2.000 de euro \u015fi trebuie s\u0103 le refuz\u0103m\u201d, a spus Walter Panzeri, care conduce Fondul Klassik al Hetica.<\/p>\n

\nMai mult dec\u00e2t at\u00e2t, o mic\u0103 zg\u00e2rietur\u0103 sau o ad\u00e2ncitur\u0103 sau o pies\u0103 de schimb poate da o lovitur\u0103 financiar\u0103 grea.<\/p>\n

\nDe exemplu, \u00eenlocuirea doar a barei de protec\u0163ie a unei ma\u015fini de epoc\u0103 rare poate costa 15.000 de dolari, a spus Modena.<\/p>\n

\nMEN\u0162INEREA \u00ceN VIA\u0162\u0102 A MA\u015eINILOR<\/p>\n

\nCosturile de func\u0163ionare pentru colec\u0163iile de ma\u015fini, inclusiv taxele mari de depozitare \u015fi asigurare, s-ar putea ridica cu u\u015furin\u0163\u0103 anual la 5-6% din valoarea portofoliului, potrivit lui Florian Zimmermann, care a \u00eenceput s\u0103 cumpere ma\u015fini de epoc\u0103 c\u00e2nd lucra la Mercedes-Benz \u015fi de atunci \u015fi-a construit o colec\u0163ie de 300 de vehicule, cu un partener.<\/p>\n

\n„Devine din ce \u00een ce mai greu s\u0103 g\u0103se\u015fti mecanica potrivit\u0103 pentru a men\u0163ine aceste ma\u015fini \u00een via\u0163\u0103. \u015ei trebuie s\u0103 cheltui o sum\u0103 destul de mare pentru a men\u0163ine toate aceste ma\u015fini \u00een stare de func\u0163ionare”, a spus el.<\/p>\n

\n\u00centr-adev\u0103r, fondurile de investi\u0163ii care gestioneaz\u0103 portofoliile de ma\u015fini pot fi o surs\u0103 de bani pentru diviziile de ma\u015fini clasice ale produc\u0103torilor auto, care nu numai c\u0103 furnizeaz\u0103 repara\u0163ii \u015fi piese, ci \u015fi certific\u0103 autenticitatea vehiculelor pentru a participa la spectacole \u015fi competi\u0163ii.<\/p>\n

\nNumai procesul de certificare poate costa \u00een jur de 20.000 de euro, potrivit lui Peter Becker, de la Mercedes-Benz Classic, care a spus c\u0103 doar exper\u0163ii produc\u0103torului auto, cu acces la arhivele sale, ar putea confirma originalitatea unui model clasic.<\/p>\n

\nCu toate acestea, pia\u0163a ma\u015finilor clasice se extinde pe m\u0103sur\u0103 ce cre\u015fte \u015fi num\u0103rul oamenilor boga\u0163i;<\/p>\n

\nValoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 25% \u00een 2022, cea mai puternic\u0103 performan\u0163\u0103 din ultimii nou\u0103 ani \u015fi a doua dup\u0103 cre\u015fterea cu 29% a artei, potrivit Knight Frank.<\/p>\n

\nAsiguratorul de vehicule clasice Hagerty estimeaz\u0103 anul au loc tranzac\u0163ii cu vehicule de colec\u0163ie de aproximativ 80 de miliarde de dolari, la nivel global, inclusiv toate licita\u0163iile \u015fi v\u00e2nz\u0103rile private.<\/p>\n

\n\u00cen timp ce America de Nord r\u0103m\u00e2ne cea mai mare pia\u0163\u0103 pentru licita\u0163ii, Hagerty \u00eenregistr\u00e2nd \u00een 2022 v\u00e2nz\u0103ri de 3,4 miliarde de dolari la licita\u0163ii, fa\u0163\u0103 de 774 de milioane de dolari \u00een 2007.<\/p>\n

\nZimmermann a spus c\u0103 \u00een ultimii ani a ap\u0103rut un num\u0103r tot mai mare de cump\u0103r\u0103tori \u00een Orientul Mijlociu, India \u015fi China.<\/p>\n

\n\u201dVOR FI OBIECTE de CULT\u201d<\/p>\n

\nCursa global\u0103 de a renun\u0163a la ma\u015finile cu motor cu combustie intern\u0103 va contribui doar la cre\u015fterea interesului fa\u0163\u0103 de aceste relicve ale unei ere care dispar\u0103, spun unii juc\u0103tori de pe pia\u0163\u0103.<\/p>\n

\n\u201dElectrificarea va favoriza ma\u015finile clasice\u201d, a declarat Cristiano Bolzoni, \u015feful unit\u0103\u0163ii de ma\u015fini de epoc\u0103 Maserati Classiche a Maserati. „<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\n\u201d\u00cen ziua de azi, nu sunt sigur c\u0103 so\u0163ia ar fi c\u00e2\u015ftigat\u201d, a spus Modena, citat de Reuters.<\/p>\n

\nVremurile chiar s-au schimbat. \u00cen 2018, acela\u015fi model Ferrari a devenit cea mai scump\u0103 ma\u015fin\u0103 v\u00e2ndut\u0103 vreodat\u0103, c\u00e2nd a ob\u0163inut la licita\u0163ie 48 de milioane de dolari.<\/p>\n

\nAnul trecut, recordul a fost dep\u0103\u015fit cu mult de un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coup\u00e9 din 1955, care a ajuns la 135 de milioane de euro (149 de milioane de dolari).<\/p>\n

\nAcest tip de megaoferte se afl\u0103 \u00een avangarda cheltuielilor anuale de miliarde de dolari pentru ma\u015fini clasice la nivel global, \u00eentr-un val de investi\u0163ii \u00een acest activ alternativ.<\/p>\n

\nValoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 185% \u00een ultimul deceniu, dep\u0103\u015find cre\u015fterea rivalilor de lux, respectiv vinul, ceasurile \u015fi arta, \u015fi ocup\u00e2nd locul al doilea dup\u0103 whisky-urile rare, potrivit raportului averilor 2023 al firmei Knight Frank.<\/p>\n

\nPia\u0163a s-a extins dincolo de o comunitate relativ mic\u0103 de colec\u0163ionari pentru a include investitori atra\u015fi de perspectiva unor randamente ridicate, plus o lips\u0103 de corelare cu activele principale din portofoliu, cum ar fi ac\u0163iunile \u015fi obliga\u0163iunile.<\/p>\n

\n\u201dMonitoriz\u0103m pia\u0163a de mult timp\u201d, a declarat Giorgio Medda, CEO \u015fi \u015fef de management al activelor la nivel global la fondul Azimut din Italia.<\/p>\n

\n\u201dIstoria din ultimii 30 de ani ne spune c\u0103 ma\u015finile clasice au devenit o clas\u0103 de active financiare pe care ne dorim ca clien\u0163ii no\u015ftri s\u0103 o aib\u0103 \u00een portofoliul lor\u201d, a spus Medda.<\/p>\n

\nAnul acesta, managerul de active lanseaz\u0103 ceea ce descrie ca fiind primul fond \u201devergreen\u201d din lume care investe\u015fte \u00een vehicule de epoc\u0103 \u015fi spune c\u0103 va paria doar pe ma\u015fini \u00een valoare de peste 1 milion de euro fiecare.<\/p>\n

\nConsiliat de Alberto Schon, \u015feful Ferrari \u015fi dealer-ul Maserati Rossocorsa, fondul spune c\u0103 va alege vehicule cu o istorie unic\u0103.<\/p>\n

\n\u00cen timp ce fondul Azimut nu va avea o dat\u0103 de \u00eencheiere \u015fi poate primi bani noi pe termen nelimitat, micul administrator de active elve\u0163ian Hetica Capital a lansat \u00een 2021 un fond \u201d\u00eenchis\u201d de 50 de milioane de euro, despre care, de asemenea, a spus c\u0103 este primul de acest gen.<\/p>\n

\nFondul Hetica, care vizeaz\u0103 randamente de 9%-15% dup\u0103 \u015fapte ani, a cump\u0103rat p\u00e2n\u0103 acum o duzin\u0103 de ma\u015fini \u015fi \u00ee\u015fi propune s\u0103 ajung\u0103 la 30-35 de ma\u015fini p\u00e2n\u0103 \u00een al cincilea an, l\u0103s\u00e2nd ultimii doi ani s\u0103 v\u00e2nd\u0103 vehiculele \u015fi s\u0103 pl\u0103teasc\u0103 investitorilor.<\/p>\n

\nPlanurile sunt \u00eendr\u0103zne\u0163e.<\/p>\n

\n„Am v\u0103zut mai mult de 100 de \u00eencerc\u0103ri de a \u00eenfiin\u0163a fonduri \u00een trecut. Nimeni nu a reu\u015fit s\u0103 construiasc\u0103 at\u00e2t o baz\u0103 diversificat\u0103 de investitori, c\u00e2t \u015fi un portofoliu diversificat de ma\u015fini”, a declarat Dietrich Hatlapa, fondatorul casei de cercetare pentru automobile clasice HAGI, care furnizeaz\u0103 datele sectorului, folosit\u0103 de Knight Frank.<\/p>\n

\nDe asemenea, nu este un sector pentru cei slabi din punct de vedere financiar.<\/p>\n

\n\u00cenregistrate \u00een Luxemburg, at\u00e2t fondurile Azimut, c\u00e2t \u015fi Hetica au un nivel de investi\u0163ii de intrare de minim 125.000 de euro.<\/p>\n

\n\u201dPrimim o mul\u0163ime de apeluri de la oameni care doresc s\u0103 investeasc\u0103 1.000-2.000 de euro \u015fi trebuie s\u0103 le refuz\u0103m\u201d, a spus Walter Panzeri, care conduce Fondul Klassik al Hetica.<\/p>\n

\nMai mult dec\u00e2t at\u00e2t, o mic\u0103 zg\u00e2rietur\u0103 sau o ad\u00e2ncitur\u0103 sau o pies\u0103 de schimb poate da o lovitur\u0103 financiar\u0103 grea.<\/p>\n

\nDe exemplu, \u00eenlocuirea doar a barei de protec\u0163ie a unei ma\u015fini de epoc\u0103 rare poate costa 15.000 de dolari, a spus Modena.<\/p>\n

\nMEN\u0162INEREA \u00ceN VIA\u0162\u0102 A MA\u015eINILOR<\/p>\n

\nCosturile de func\u0163ionare pentru colec\u0163iile de ma\u015fini, inclusiv taxele mari de depozitare \u015fi asigurare, s-ar putea ridica cu u\u015furin\u0163\u0103 anual la 5-6% din valoarea portofoliului, potrivit lui Florian Zimmermann, care a \u00eenceput s\u0103 cumpere ma\u015fini de epoc\u0103 c\u00e2nd lucra la Mercedes-Benz \u015fi de atunci \u015fi-a construit o colec\u0163ie de 300 de vehicule, cu un partener.<\/p>\n

\n„Devine din ce \u00een ce mai greu s\u0103 g\u0103se\u015fti mecanica potrivit\u0103 pentru a men\u0163ine aceste ma\u015fini \u00een via\u0163\u0103. \u015ei trebuie s\u0103 cheltui o sum\u0103 destul de mare pentru a men\u0163ine toate aceste ma\u015fini \u00een stare de func\u0163ionare”, a spus el.<\/p>\n

\n\u00centr-adev\u0103r, fondurile de investi\u0163ii care gestioneaz\u0103 portofoliile de ma\u015fini pot fi o surs\u0103 de bani pentru diviziile de ma\u015fini clasice ale produc\u0103torilor auto, care nu numai c\u0103 furnizeaz\u0103 repara\u0163ii \u015fi piese, ci \u015fi certific\u0103 autenticitatea vehiculelor pentru a participa la spectacole \u015fi competi\u0163ii.<\/p>\n

\nNumai procesul de certificare poate costa \u00een jur de 20.000 de euro, potrivit lui Peter Becker, de la Mercedes-Benz Classic, care a spus c\u0103 doar exper\u0163ii produc\u0103torului auto, cu acces la arhivele sale, ar putea confirma originalitatea unui model clasic.<\/p>\n

\nCu toate acestea, pia\u0163a ma\u015finilor clasice se extinde pe m\u0103sur\u0103 ce cre\u015fte \u015fi num\u0103rul oamenilor boga\u0163i;<\/p>\n

\nValoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 25% \u00een 2022, cea mai puternic\u0103 performan\u0163\u0103 din ultimii nou\u0103 ani \u015fi a doua dup\u0103 cre\u015fterea cu 29% a artei, potrivit Knight Frank.<\/p>\n

\nAsiguratorul de vehicule clasice Hagerty estimeaz\u0103 anul au loc tranzac\u0163ii cu vehicule de colec\u0163ie de aproximativ 80 de miliarde de dolari, la nivel global, inclusiv toate licita\u0163iile \u015fi v\u00e2nz\u0103rile private.<\/p>\n

\n\u00cen timp ce America de Nord r\u0103m\u00e2ne cea mai mare pia\u0163\u0103 pentru licita\u0163ii, Hagerty \u00eenregistr\u00e2nd \u00een 2022 v\u00e2nz\u0103ri de 3,4 miliarde de dolari la licita\u0163ii, fa\u0163\u0103 de 774 de milioane de dolari \u00een 2007.<\/p>\n

\nZimmermann a spus c\u0103 \u00een ultimii ani a ap\u0103rut un num\u0103r tot mai mare de cump\u0103r\u0103tori \u00een Orientul Mijlociu, India \u015fi China.<\/p>\n

\n\u201dVOR FI OBIECTE de CULT\u201d<\/p>\n

\nCursa global\u0103 de a renun\u0163a la ma\u015finile cu motor cu combustie intern\u0103 va contribui doar la cre\u015fterea interesului fa\u0163\u0103 de aceste relicve ale unei ere care dispar\u0103, spun unii juc\u0103tori de pe pia\u0163\u0103.<\/p>\n

\n\u201dElectrificarea va favoriza ma\u015finile clasice\u201d, a declarat Cristiano Bolzoni, \u015feful unit\u0103\u0163ii de ma\u015fini de epoc\u0103 Maserati Classiche a Maserati. „<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9721,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\nFebra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"ro_RO\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"\u201d\u00cen ziua de azi, nu sunt sigur c\u0103 so\u0163ia ar fi c\u00e2\u015ftigat\u201d, a spus Modena, citat de Reuters. Vremurile chiar s-au schimbat. \u00cen 2018, acela\u015fi model Ferrari a devenit cea mai scump\u0103 ma\u015fin\u0103 v\u00e2ndut\u0103 vreodat\u0103, c\u00e2nd a ob\u0163inut la licita\u0163ie 48 de milioane de dolari. Anul trecut, recordul a fost dep\u0103\u015fit cu mult de un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coup\u00e9 din 1955, care a ajuns la 135 de milioane de euro (149 de milioane de dolari). Acest tip de megaoferte se afl\u0103 \u00een avangarda cheltuielilor anuale de miliarde de dolari pentru ma\u015fini clasice la nivel global, \u00eentr-un val de investi\u0163ii \u00een acest activ alternativ. Valoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 185% \u00een ultimul deceniu, dep\u0103\u015find cre\u015fterea rivalilor de lux, respectiv vinul, ceasurile \u015fi arta, \u015fi ocup\u00e2nd locul al doilea dup\u0103 whisky-urile rare, potrivit raportului averilor 2023 al firmei Knight Frank. Pia\u0163a s-a extins dincolo de o comunitate relativ mic\u0103 de colec\u0163ionari pentru a include investitori atra\u015fi de perspectiva unor randamente ridicate, plus o lips\u0103 de corelare cu activele principale din portofoliu, cum ar fi ac\u0163iunile \u015fi obliga\u0163iunile. \u201dMonitoriz\u0103m pia\u0163a de mult timp\u201d, a declarat Giorgio Medda, CEO \u015fi \u015fef de management al activelor la nivel global la fondul Azimut din Italia. \u201dIstoria din ultimii 30 de ani ne spune c\u0103 ma\u015finile clasice au devenit o clas\u0103 de active financiare pe care ne dorim ca clien\u0163ii no\u015ftri s\u0103 o aib\u0103 \u00een portofoliul lor\u201d, a spus Medda. Anul acesta, managerul de active lanseaz\u0103 ceea ce descrie ca fiind primul fond \u201devergreen\u201d din lume care investe\u015fte \u00een vehicule de epoc\u0103 \u015fi spune c\u0103 va paria doar pe ma\u015fini \u00een valoare de peste 1 milion de euro fiecare. Consiliat de Alberto Schon, \u015feful Ferrari \u015fi dealer-ul Maserati Rossocorsa, fondul spune c\u0103 va alege vehicule cu o istorie unic\u0103. \u00cen timp ce fondul Azimut nu va avea o dat\u0103 de \u00eencheiere \u015fi poate primi bani noi pe termen nelimitat, micul administrator de active elve\u0163ian Hetica Capital a lansat \u00een 2021 un fond \u201d\u00eenchis\u201d de 50 de milioane de euro, despre care, de asemenea, a spus c\u0103 este primul de acest gen. Fondul Hetica, care vizeaz\u0103 randamente de 9%-15% dup\u0103 \u015fapte ani, a cump\u0103rat p\u00e2n\u0103 acum o duzin\u0103 de ma\u015fini \u015fi \u00ee\u015fi propune s\u0103 ajung\u0103 la 30-35 de ma\u015fini p\u00e2n\u0103 \u00een al cincilea an, l\u0103s\u00e2nd ultimii doi ani s\u0103 v\u00e2nd\u0103 vehiculele \u015fi s\u0103 pl\u0103teasc\u0103 investitorilor. Planurile sunt \u00eendr\u0103zne\u0163e. "Am v\u0103zut mai mult de 100 de \u00eencerc\u0103ri de a \u00eenfiin\u0163a fonduri \u00een trecut. Nimeni nu a reu\u015fit s\u0103 construiasc\u0103 at\u00e2t o baz\u0103 diversificat\u0103 de investitori, c\u00e2t \u015fi un portofoliu diversificat de ma\u015fini", a declarat Dietrich Hatlapa, fondatorul casei de cercetare pentru automobile clasice HAGI, care furnizeaz\u0103 datele sectorului, folosit\u0103 de Knight Frank. De asemenea, nu este un sector pentru cei slabi din punct de vedere financiar. \u00cenregistrate \u00een Luxemburg, at\u00e2t fondurile Azimut, c\u00e2t \u015fi Hetica au un nivel de investi\u0163ii de intrare de minim 125.000 de euro. \u201dPrimim o mul\u0163ime de apeluri de la oameni care doresc s\u0103 investeasc\u0103 1.000-2.000 de euro \u015fi trebuie s\u0103 le refuz\u0103m\u201d, a spus Walter Panzeri, care conduce Fondul Klassik al Hetica. Mai mult dec\u00e2t at\u00e2t, o mic\u0103 zg\u00e2rietur\u0103 sau o ad\u00e2ncitur\u0103 sau o pies\u0103 de schimb poate da o lovitur\u0103 financiar\u0103 grea. De exemplu, \u00eenlocuirea doar a barei de protec\u0163ie a unei ma\u015fini de epoc\u0103 rare poate costa 15.000 de dolari, a spus Modena. MEN\u0162INEREA \u00ceN VIA\u0162\u0102 A MA\u015eINILOR Costurile de func\u0163ionare pentru colec\u0163iile de ma\u015fini, inclusiv taxele mari de depozitare \u015fi asigurare, s-ar putea ridica cu u\u015furin\u0163\u0103 anual la 5-6% din valoarea portofoliului, potrivit lui Florian Zimmermann, care a \u00eenceput s\u0103 cumpere ma\u015fini de epoc\u0103 c\u00e2nd lucra la Mercedes-Benz \u015fi de atunci \u015fi-a construit o colec\u0163ie de 300 de vehicule, cu un partener. "Devine din ce \u00een ce mai greu s\u0103 g\u0103se\u015fti mecanica potrivit\u0103 pentru a men\u0163ine aceste ma\u015fini \u00een via\u0163\u0103. \u015ei trebuie s\u0103 cheltui o sum\u0103 destul de mare pentru a men\u0163ine toate aceste ma\u015fini \u00een stare de func\u0163ionare", a spus el. \u00centr-adev\u0103r, fondurile de investi\u0163ii care gestioneaz\u0103 portofoliile de ma\u015fini pot fi o surs\u0103 de bani pentru diviziile de ma\u015fini clasice ale produc\u0103torilor auto, care nu numai c\u0103 furnizeaz\u0103 repara\u0163ii \u015fi piese, ci \u015fi certific\u0103 autenticitatea vehiculelor pentru a participa la spectacole \u015fi competi\u0163ii. Numai procesul de certificare poate costa \u00een jur de 20.000 de euro, potrivit lui Peter Becker, de la Mercedes-Benz Classic, care a spus c\u0103 doar exper\u0163ii produc\u0103torului auto, cu acces la arhivele sale, ar putea confirma originalitatea unui model clasic. Cu toate acestea, pia\u0163a ma\u015finilor clasice se extinde pe m\u0103sur\u0103 ce cre\u015fte \u015fi num\u0103rul oamenilor boga\u0163i; Valoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 25% \u00een 2022, cea mai puternic\u0103 performan\u0163\u0103 din ultimii nou\u0103 ani \u015fi a doua dup\u0103 cre\u015fterea cu 29% a artei, potrivit Knight Frank. Asiguratorul de vehicule clasice Hagerty estimeaz\u0103 anul au loc tranzac\u0163ii cu vehicule de colec\u0163ie de aproximativ 80 de miliarde de dolari, la nivel global, inclusiv toate licita\u0163iile \u015fi v\u00e2nz\u0103rile private. \u00cen timp ce America de Nord r\u0103m\u00e2ne cea mai mare pia\u0163\u0103 pentru licita\u0163ii, Hagerty \u00eenregistr\u00e2nd \u00een 2022 v\u00e2nz\u0103ri de 3,4 miliarde de dolari la licita\u0163ii, fa\u0163\u0103 de 774 de milioane de dolari \u00een 2007. Zimmermann a spus c\u0103 \u00een ultimii ani a ap\u0103rut un num\u0103r tot mai mare de cump\u0103r\u0103tori \u00een Orientul Mijlociu, India \u015fi China. \u201dVOR FI OBIECTE de CULT\u201d Cursa global\u0103 de a renun\u0163a la ma\u015finile cu motor cu combustie intern\u0103 va contribui doar la cre\u015fterea interesului fa\u0163\u0103 de aceste relicve ale unei ere care dispar\u0103, spun unii juc\u0103tori de pe pia\u0163\u0103. \u201dElectrificarea va favoriza ma\u015finile clasice\u201d, a declarat Cristiano Bolzoni, \u015feful unit\u0103\u0163ii de ma\u015fini de epoc\u0103 Maserati Classiche a Maserati. "  \" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2023-04-16T07:33:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1920\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1080\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Scris de\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Timp estimat pentru citire\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"5 minute\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\"},\"author\":{\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\"},\"headline\":\"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice\",\"datePublished\":\"2023-04-16T07:33:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-16T07:33:00+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\"},\"wordCount\":1027,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"keywords\":[\"News.ro\"],\"articleSection\":[\"Economic\"],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\",\"name\":\"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\"},\"datePublished\":\"2023-04-16T07:33:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-16T07:33:00+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"width\":1011,\"height\":179,\"caption\":\"InformatiaCluj.ro\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\",\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"caption\":\"Informatiacluj.ro\"},\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"sameAs\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/","og_locale":"ro_RO","og_type":"article","og_title":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro","og_description":"\u201d\u00cen ziua de azi, nu sunt sigur c\u0103 so\u0163ia ar fi c\u00e2\u015ftigat\u201d, a spus Modena, citat de Reuters. Vremurile chiar s-au schimbat. \u00cen 2018, acela\u015fi model Ferrari a devenit cea mai scump\u0103 ma\u015fin\u0103 v\u00e2ndut\u0103 vreodat\u0103, c\u00e2nd a ob\u0163inut la licita\u0163ie 48 de milioane de dolari. Anul trecut, recordul a fost dep\u0103\u015fit cu mult de un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coup\u00e9 din 1955, care a ajuns la 135 de milioane de euro (149 de milioane de dolari). Acest tip de megaoferte se afl\u0103 \u00een avangarda cheltuielilor anuale de miliarde de dolari pentru ma\u015fini clasice la nivel global, \u00eentr-un val de investi\u0163ii \u00een acest activ alternativ. Valoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 185% \u00een ultimul deceniu, dep\u0103\u015find cre\u015fterea rivalilor de lux, respectiv vinul, ceasurile \u015fi arta, \u015fi ocup\u00e2nd locul al doilea dup\u0103 whisky-urile rare, potrivit raportului averilor 2023 al firmei Knight Frank. Pia\u0163a s-a extins dincolo de o comunitate relativ mic\u0103 de colec\u0163ionari pentru a include investitori atra\u015fi de perspectiva unor randamente ridicate, plus o lips\u0103 de corelare cu activele principale din portofoliu, cum ar fi ac\u0163iunile \u015fi obliga\u0163iunile. \u201dMonitoriz\u0103m pia\u0163a de mult timp\u201d, a declarat Giorgio Medda, CEO \u015fi \u015fef de management al activelor la nivel global la fondul Azimut din Italia. \u201dIstoria din ultimii 30 de ani ne spune c\u0103 ma\u015finile clasice au devenit o clas\u0103 de active financiare pe care ne dorim ca clien\u0163ii no\u015ftri s\u0103 o aib\u0103 \u00een portofoliul lor\u201d, a spus Medda. Anul acesta, managerul de active lanseaz\u0103 ceea ce descrie ca fiind primul fond \u201devergreen\u201d din lume care investe\u015fte \u00een vehicule de epoc\u0103 \u015fi spune c\u0103 va paria doar pe ma\u015fini \u00een valoare de peste 1 milion de euro fiecare. Consiliat de Alberto Schon, \u015feful Ferrari \u015fi dealer-ul Maserati Rossocorsa, fondul spune c\u0103 va alege vehicule cu o istorie unic\u0103. \u00cen timp ce fondul Azimut nu va avea o dat\u0103 de \u00eencheiere \u015fi poate primi bani noi pe termen nelimitat, micul administrator de active elve\u0163ian Hetica Capital a lansat \u00een 2021 un fond \u201d\u00eenchis\u201d de 50 de milioane de euro, despre care, de asemenea, a spus c\u0103 este primul de acest gen. Fondul Hetica, care vizeaz\u0103 randamente de 9%-15% dup\u0103 \u015fapte ani, a cump\u0103rat p\u00e2n\u0103 acum o duzin\u0103 de ma\u015fini \u015fi \u00ee\u015fi propune s\u0103 ajung\u0103 la 30-35 de ma\u015fini p\u00e2n\u0103 \u00een al cincilea an, l\u0103s\u00e2nd ultimii doi ani s\u0103 v\u00e2nd\u0103 vehiculele \u015fi s\u0103 pl\u0103teasc\u0103 investitorilor. Planurile sunt \u00eendr\u0103zne\u0163e. \"Am v\u0103zut mai mult de 100 de \u00eencerc\u0103ri de a \u00eenfiin\u0163a fonduri \u00een trecut. Nimeni nu a reu\u015fit s\u0103 construiasc\u0103 at\u00e2t o baz\u0103 diversificat\u0103 de investitori, c\u00e2t \u015fi un portofoliu diversificat de ma\u015fini\", a declarat Dietrich Hatlapa, fondatorul casei de cercetare pentru automobile clasice HAGI, care furnizeaz\u0103 datele sectorului, folosit\u0103 de Knight Frank. De asemenea, nu este un sector pentru cei slabi din punct de vedere financiar. \u00cenregistrate \u00een Luxemburg, at\u00e2t fondurile Azimut, c\u00e2t \u015fi Hetica au un nivel de investi\u0163ii de intrare de minim 125.000 de euro. \u201dPrimim o mul\u0163ime de apeluri de la oameni care doresc s\u0103 investeasc\u0103 1.000-2.000 de euro \u015fi trebuie s\u0103 le refuz\u0103m\u201d, a spus Walter Panzeri, care conduce Fondul Klassik al Hetica. Mai mult dec\u00e2t at\u00e2t, o mic\u0103 zg\u00e2rietur\u0103 sau o ad\u00e2ncitur\u0103 sau o pies\u0103 de schimb poate da o lovitur\u0103 financiar\u0103 grea. De exemplu, \u00eenlocuirea doar a barei de protec\u0163ie a unei ma\u015fini de epoc\u0103 rare poate costa 15.000 de dolari, a spus Modena. MEN\u0162INEREA \u00ceN VIA\u0162\u0102 A MA\u015eINILOR Costurile de func\u0163ionare pentru colec\u0163iile de ma\u015fini, inclusiv taxele mari de depozitare \u015fi asigurare, s-ar putea ridica cu u\u015furin\u0163\u0103 anual la 5-6% din valoarea portofoliului, potrivit lui Florian Zimmermann, care a \u00eenceput s\u0103 cumpere ma\u015fini de epoc\u0103 c\u00e2nd lucra la Mercedes-Benz \u015fi de atunci \u015fi-a construit o colec\u0163ie de 300 de vehicule, cu un partener. \"Devine din ce \u00een ce mai greu s\u0103 g\u0103se\u015fti mecanica potrivit\u0103 pentru a men\u0163ine aceste ma\u015fini \u00een via\u0163\u0103. \u015ei trebuie s\u0103 cheltui o sum\u0103 destul de mare pentru a men\u0163ine toate aceste ma\u015fini \u00een stare de func\u0163ionare\", a spus el. \u00centr-adev\u0103r, fondurile de investi\u0163ii care gestioneaz\u0103 portofoliile de ma\u015fini pot fi o surs\u0103 de bani pentru diviziile de ma\u015fini clasice ale produc\u0103torilor auto, care nu numai c\u0103 furnizeaz\u0103 repara\u0163ii \u015fi piese, ci \u015fi certific\u0103 autenticitatea vehiculelor pentru a participa la spectacole \u015fi competi\u0163ii. Numai procesul de certificare poate costa \u00een jur de 20.000 de euro, potrivit lui Peter Becker, de la Mercedes-Benz Classic, care a spus c\u0103 doar exper\u0163ii produc\u0103torului auto, cu acces la arhivele sale, ar putea confirma originalitatea unui model clasic. Cu toate acestea, pia\u0163a ma\u015finilor clasice se extinde pe m\u0103sur\u0103 ce cre\u015fte \u015fi num\u0103rul oamenilor boga\u0163i; Valoarea ma\u015finilor de epoc\u0103 a crescut cu 25% \u00een 2022, cea mai puternic\u0103 performan\u0163\u0103 din ultimii nou\u0103 ani \u015fi a doua dup\u0103 cre\u015fterea cu 29% a artei, potrivit Knight Frank. Asiguratorul de vehicule clasice Hagerty estimeaz\u0103 anul au loc tranzac\u0163ii cu vehicule de colec\u0163ie de aproximativ 80 de miliarde de dolari, la nivel global, inclusiv toate licita\u0163iile \u015fi v\u00e2nz\u0103rile private. \u00cen timp ce America de Nord r\u0103m\u00e2ne cea mai mare pia\u0163\u0103 pentru licita\u0163ii, Hagerty \u00eenregistr\u00e2nd \u00een 2022 v\u00e2nz\u0103ri de 3,4 miliarde de dolari la licita\u0163ii, fa\u0163\u0103 de 774 de milioane de dolari \u00een 2007. Zimmermann a spus c\u0103 \u00een ultimii ani a ap\u0103rut un num\u0103r tot mai mare de cump\u0103r\u0103tori \u00een Orientul Mijlociu, India \u015fi China. \u201dVOR FI OBIECTE de CULT\u201d Cursa global\u0103 de a renun\u0163a la ma\u015finile cu motor cu combustie intern\u0103 va contribui doar la cre\u015fterea interesului fa\u0163\u0103 de aceste relicve ale unei ere care dispar\u0103, spun unii juc\u0103tori de pe pia\u0163\u0103. \u201dElectrificarea va favoriza ma\u015finile clasice\u201d, a declarat Cristiano Bolzoni, \u015feful unit\u0103\u0163ii de ma\u015fini de epoc\u0103 Maserati Classiche a Maserati. \"  ","og_url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/","og_site_name":"InformatiaCluj.ro","article_published_time":"2023-04-16T07:33:00+00:00","og_image":[{"width":1920,"height":1080,"url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Informatiacluj.ro","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Scris de":"Informatiacluj.ro","Timp estimat pentru citire":"5 minute"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/"},"author":{"name":"Informatiacluj.ro","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15"},"headline":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice","datePublished":"2023-04-16T07:33:00+00:00","dateModified":"2023-04-16T07:33:00+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/"},"wordCount":1027,"publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"keywords":["News.ro"],"articleSection":["Economic"],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/","name":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice - InformatiaCluj.ro","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website"},"datePublished":"2023-04-16T07:33:00+00:00","dateModified":"2023-04-16T07:33:00+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#breadcrumb"},"inLanguage":"ro-RO","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/febra-ferrari-fondurile-de-investitii-investesc-bani-in-masini-clasice\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/informatiacluj.ro\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Febra Ferrari? Fondurile de investi\u0163ii investesc bani \u00een ma\u015fini clasice"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","name":"InformatiaCluj.ro","description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization","name":"InformatiaCluj.ro","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","width":1011,"height":179,"caption":"InformatiaCluj.ro"},"image":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15","name":"Informatiacluj.ro","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","caption":"Informatiacluj.ro"},"description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","sameAs":["https:\/\/informatiacluj.ro"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9720"}],"collection":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=9720"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9720\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9721"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=9720"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=9720"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=9720"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}