{"id":6996,"date":"2023-02-17T14:20:00","date_gmt":"2023-02-17T14:20:00","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/sondaj-69-dintre-consumatorii-la-nivel-global-si-au-redus-cheltuielile-neesentiale-pe-masura-ce-scumpirile-au-atins-niveluri-record-peste-tot-in-lume\/"},"modified":"2023-02-17T14:20:00","modified_gmt":"2023-02-17T14:20:00","slug":"sondaj-69-dintre-consumatorii-la-nivel-global-si-au-redus-cheltuielile-neesentiale-pe-masura-ce-scumpirile-au-atins-niveluri-record-peste-tot-in-lume","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/sondaj-69-dintre-consumatorii-la-nivel-global-si-au-redus-cheltuielile-neesentiale-pe-masura-ce-scumpirile-au-atins-niveluri-record-peste-tot-in-lume\/","title":{"rendered":"SONDAJ: 69% dintre consumatorii la nivel global \u015fi-au redus cheltuielile neesen\u0163iale, pe m\u0103sur\u0103 ce scumpirile au atins niveluri record peste tot \u00een lume"},"content":{"rendered":"
\n\u201dPeste dou\u0103 treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global \u015fi-au redus cheltuielile neesen\u0163iale \u015fi majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, \u00een contextul \u00een care scumpirile au atins niveluri record peste tot \u00een lume\u201d, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023.<\/p>\n
\n\u00cen urm\u0103toarele \u015fase luni, consumatorii inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103-\u015fi reduc\u0103 cheltuielile pentru toate categoriile analizate, cea mai mare sc\u0103dere fiind prognozat\u0103 pentru produsele de lux\/premium sau produse de designer (53%), c\u0103l\u0103torii (43%) \u015fi \u00eembr\u0103c\u0103minte \u015fi \u00eenc\u0103l\u0163\u0103minte (41%). \u00cen schimb, alimentele vor sc\u0103dea cel mai pu\u0163in, cu 24%.<\/p>\n
\n\u201dAnul trecut majoritatea \u0163\u0103rilor au \u00eenregistrat o infla\u0163ie record, dob\u00e2nzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoi\u0163i s\u0103-\u015fi reduc\u0103 bugetul pentru cheltuielile neesen\u0163iale \u015fi s\u0103 se orienteze c\u0103tre alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arat\u0103 c\u0103 tot mai mul\u0163i v\u00e2neaz\u0103 promo\u0163ii \u015fi oferte \u015fi s-au reorientat c\u0103tre „m\u0103rcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor. Pentru ca retailerii s\u0103 reu\u015feasc\u0103 \u00een acest mediu macroeconomic dificil \u015fi s\u0103-\u015fi fidelizeze clien\u0163ii, trebuie s\u0103 valorifice \u015fi s\u0103 diversifice canalele de distribu\u0163ie, s\u0103 ofere pre\u0163uri competitive \u015fi s\u0103 investeasc\u0103 \u00eentr-o mai mare rezisten\u0163\u0103 a lan\u0163ului de aprovizionare. Tendin\u0163a de cre\u015ftere a pre\u0163urilor va continua \u015fi \u00een acest an, chiar dac\u0103 \u00eentr-un ritm mai redus”, a declarat Ruxandra T\u00e2rlescu, partener \u015fi lider pentru industria de retail \u00een cadrul PwC Rom\u00e2nia.<\/p>\n
\nJum\u0103tate dintre consumatorii intervieva\u0163i declar\u0103 c\u0103 se simt \u00eengrijora\u0163i de situa\u0163ia lor financiar\u0103 personal\u0103, iar 96% au adoptat comportamente de economisire.<\/p>\n
\nSpre exemplu, aproape jum\u0103tate (49%) dintre consumatori declar\u0103 c\u0103 achizi\u0163ioneaz\u0103 anumite produse atunci c\u00e2nd sunt \u00een ofert\u0103\/promo\u0163ie, 46% se orienteaz\u0103 c\u0103tre comercian\u0163ii cu am\u0103nuntul care ofer\u0103 un raport calitate-pre\u0163 mai bun, 40% utilizeaz\u0103 site-uri de compara\u0163ie pentru a g\u0103si alternative mai ieftine, 34% cump\u0103r\u0103 \u00een vrac pentru a economisi, iar 32% cump\u0103r\u0103 „m\u0103rcile proprii” ale retailerilor pentru a face economii.<\/p>\n
\nDin punct de vedere demografic, Genera\u0163ia X este „cea mai \u00eengrijorat\u0103” (47%) \u015fi a luat m\u0103suri \u00een ceea ce prive\u015fte cheltuielile neesen\u0163iale, genera\u0163ia Baby Boomers este \u00eengrijorat\u0103 „\u00eentr-o oarecare m\u0103sur\u0103” (33%) \u015fi ia m\u0103suri, \u00een timp ce genera\u0163ia Millennials este „\u00eengrijorat\u0103”, dar nu \u00ee\u015fi schimb\u0103 comportamentul.<\/p>\n
\nMai mult de jum\u0103tate dintre consumatori (56%) au declarat c\u0103 majorarea pre\u0163urilor este cea mai frecvent\u0103 problem\u0103 atunci c\u00e2nd fac cump\u0103r\u0103turi \u00een magazinul fizic, dar \u00een aceea\u015fi m\u0103sur\u0103 sunt \u00eengrijora\u0163i de lipsa produselor din stoc (42%) \u015fi de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).<\/p>\n
\n\u00cen cazul cump\u0103r\u0103turilor online, cre\u015fterea pre\u0163urilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) \u015fi termenele de livrare mai lungi dec\u00e2t cele preconizate (24%) sunt principalele motive de \u00eengrijorare raportate.<\/p>\n
\nCump\u0103r\u0103turile \u00een magazinele fizice r\u0103m\u00e2n \u00een mare parte sta\u0163ionare de la an la an ca cel mai frecvent mijloc de consum (43%), \u00een timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) \u015fi a tabletelor (15%) au sc\u0103zut marginal.<\/p>\n
\n\u00cen cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey au fost intervieva\u0163i 9.180 de consumatori din 25 de state la nivel mondial. <\/p>\n
\n <\/p>\n
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\n\u201dPeste dou\u0103 treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global \u015fi-au redus cheltuielile neesen\u0163iale \u015fi majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, \u00een contextul \u00een care scumpirile au atins niveluri record peste tot \u00een lume\u201d, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023.<\/p>\n
\n\u00cen urm\u0103toarele \u015fase luni, consumatorii inten\u0163ioneaz\u0103 s\u0103-\u015fi reduc\u0103 cheltuielile pentru toate categoriile analizate, cea mai mare sc\u0103dere fiind prognozat\u0103 pentru produsele de lux\/premium sau produse de designer (53%), c\u0103l\u0103torii (43%) \u015fi \u00eembr\u0103c\u0103minte \u015fi \u00eenc\u0103l\u0163\u0103minte (41%). \u00cen schimb, alimentele vor sc\u0103dea cel mai pu\u0163in, cu 24%.<\/p>\n
\n\u201dAnul trecut majoritatea \u0163\u0103rilor au \u00eenregistrat o infla\u0163ie record, dob\u00e2nzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoi\u0163i s\u0103-\u015fi reduc\u0103 bugetul pentru cheltuielile neesen\u0163iale \u015fi s\u0103 se orienteze c\u0103tre alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arat\u0103 c\u0103 tot mai mul\u0163i v\u00e2neaz\u0103 promo\u0163ii \u015fi oferte \u015fi s-au reorientat c\u0103tre „m\u0103rcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor. Pentru ca retailerii s\u0103 reu\u015feasc\u0103 \u00een acest mediu macroeconomic dificil \u015fi s\u0103-\u015fi fidelizeze clien\u0163ii, trebuie s\u0103 valorifice \u015fi s\u0103 diversifice canalele de distribu\u0163ie, s\u0103 ofere pre\u0163uri competitive \u015fi s\u0103 investeasc\u0103 \u00eentr-o mai mare rezisten\u0163\u0103 a lan\u0163ului de aprovizionare. Tendin\u0163a de cre\u015ftere a pre\u0163urilor va continua \u015fi \u00een acest an, chiar dac\u0103 \u00eentr-un ritm mai redus”, a declarat Ruxandra T\u00e2rlescu, partener \u015fi lider pentru industria de retail \u00een cadrul PwC Rom\u00e2nia.<\/p>\n
\nJum\u0103tate dintre consumatorii intervieva\u0163i declar\u0103 c\u0103 se simt \u00eengrijora\u0163i de situa\u0163ia lor financiar\u0103 personal\u0103, iar 96% au adoptat comportamente de economisire.<\/p>\n
\nSpre exemplu, aproape jum\u0103tate (49%) dintre consumatori declar\u0103 c\u0103 achizi\u0163ioneaz\u0103 anumite produse atunci c\u00e2nd sunt \u00een ofert\u0103\/promo\u0163ie, 46% se orienteaz\u0103 c\u0103tre comercian\u0163ii cu am\u0103nuntul care ofer\u0103 un raport calitate-pre\u0163 mai bun, 40% utilizeaz\u0103 site-uri de compara\u0163ie pentru a g\u0103si alternative mai ieftine, 34% cump\u0103r\u0103 \u00een vrac pentru a economisi, iar 32% cump\u0103r\u0103 „m\u0103rcile proprii” ale retailerilor pentru a face economii.<\/p>\n
\nDin punct de vedere demografic, Genera\u0163ia X este „cea mai \u00eengrijorat\u0103” (47%) \u015fi a luat m\u0103suri \u00een ceea ce prive\u015fte cheltuielile neesen\u0163iale, genera\u0163ia Baby Boomers este \u00eengrijorat\u0103 „\u00eentr-o oarecare m\u0103sur\u0103” (33%) \u015fi ia m\u0103suri, \u00een timp ce genera\u0163ia Millennials este „\u00eengrijorat\u0103”, dar nu \u00ee\u015fi schimb\u0103 comportamentul.<\/p>\n
\nMai mult de jum\u0103tate dintre consumatori (56%) au declarat c\u0103 majorarea pre\u0163urilor este cea mai frecvent\u0103 problem\u0103 atunci c\u00e2nd fac cump\u0103r\u0103turi \u00een magazinul fizic, dar \u00een aceea\u015fi m\u0103sur\u0103 sunt \u00eengrijora\u0163i de lipsa produselor din stoc (42%) \u015fi de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).<\/p>\n
\n\u00cen cazul cump\u0103r\u0103turilor online, cre\u015fterea pre\u0163urilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) \u015fi termenele de livrare mai lungi dec\u00e2t cele preconizate (24%) sunt principalele motive de \u00eengrijorare raportate.<\/p>\n
\nCump\u0103r\u0103turile \u00een magazinele fizice r\u0103m\u00e2n \u00een mare parte sta\u0163ionare de la an la an ca cel mai frecvent mijloc de consum (43%), \u00een timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) \u015fi a tabletelor (15%) au sc\u0103zut marginal.<\/p>\n
\n\u00cen cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey au fost intervieva\u0163i 9.180 de consumatori din 25 de state la nivel mondial. <\/p>\n
\n <\/p>\n
\n <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6997,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\n