{"id":22018,"date":"2024-02-06T21:26:51","date_gmt":"2024-02-06T21:26:51","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/"},"modified":"2024-02-06T21:26:51","modified_gmt":"2024-02-06T21:26:51","slug":"incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/","title":{"rendered":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau"},"content":{"rendered":"

\nAutorit\u0103\u0163ile, dar \u015fi publicul a\u015fteapt\u0103 cu ner\u0103bdare r\u0103spunsuri ca s\u0103 afle cum a fost posibil ca panoul unui avion nou-nou\u0163 s\u0103 fie smuls \u00een zbor, un incident care s-a transformat \u00eentr-o adev\u0103rat\u0103 criz\u0103 de siguran\u0163\u0103 aerian\u0103 \u015fi de reputa\u0163ie pentru o companie important\u0103 precum Boeing.<\/p>\n

\nDovezile foto publicate mar\u0163i arat\u0103 c\u0103 lipseau patru \u015furuburi de pe suportul de fixare a u\u015fii. Potrivit NTSB (Consiliului Na\u0163ional pentru Siguran\u0163a Transporturilor din SUA), lipsa uzurii sau a deform\u0103rii \u00een jurul unora dintre nituri „indic\u0103 faptul c\u0103 patru \u015furuburi destinate s\u0103 \u00eempiedice deplasarea suportului \u00een sus lipseau \u00eenainte ca acesta s\u0103 se deplaseze”.<\/p>\n

\nBoeing \u015fi-a recunoscut responsabilitatea pentru incident \u00eentr-o declara\u0163ie emis\u0103 dup\u0103 raportul NTSB \u015fi a dat asigur\u0103ri c\u0103 lucreaz\u0103 pentru a se asigura c\u0103 astfel de evenimente nu se mai repet\u0103. Compania a promis c\u0103 ia noi m\u0103suri pentru a \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i modul \u00een care fabric\u0103 avioanele 737 Max 9. Acestea includ mai multe inspec\u0163ii, acord\u0103 echipelor 737 mai mult timp „pentru a se concentra \u015fi a implementa \u00eembun\u0103t\u0103\u0163iri ale calit\u0103\u0163ii” \u015fi aduc exper\u0163i externi \u00een domeniul siguran\u0163ei pentru a evalua opera\u0163iunile sale.<\/p>\n

\n\u00cen raportul lor preliminar de 19 pagini publicat mar\u0163i, anchetatorii NTSB au inclus observa\u0163ii de la o dezasamblare \u00een laborator a fi\u015fei u\u015fii avionului, care a c\u0103zut de la 16.000 de picioare \u00eentr-o curte din Oregon. Raportul a precizat c\u0103 lipsa deterior\u0103rii bu\u015fonului \u00een locul \u00een care \u015furuburile ar fi trebuit s\u0103 \u00eel ata\u015feze de fuzelajul avionului a condus la concluzia c\u0103 \u015furuburile lipseau \u00een momentul zborului.<\/p>\n

\nRaportul a inclus \u015fi o fotografie f\u0103cut\u0103 \u00een septembrie, cu mai mult de o lun\u0103 \u00eenainte ca avionul s\u0103 fie livrat c\u0103tre Alaska Air, care arat\u0103 \u015furuburile lips\u0103 \u00een timpul lucr\u0103rilor la aeronav\u0103. Fotografia a fost preluat\u0103 dintr-un mesaj text schimbat \u00eentre doi angaja\u0163i ai Boeing \u015fi ob\u0163inut de anchetatorii NTSB. Aceasta \u00eenseamn\u0103 c\u0103 avionul a zburat timp de c\u00e2teva luni \u00eenainte de incidentul din 5 ianuarie cu \u015furuburile lips\u0103.<\/p>\n

\nRaportul a fost doar o constatare preliminar\u0103 \u015fi nu a evaluat vina sau cauza incidentului. Acest lucru ar putea ap\u0103rea \u00eentr-un raport final a c\u0103rui publicare ar putea dura mai mult de un an.<\/p>\n

\nFaptul c\u0103 nimeni nu st\u0103tea pe scaunul de l\u00e2ng\u0103 gaura care a ap\u0103rut \u00een partea lateral\u0103 a avionului \u00een timpul zborului este motivul pentru care nu a existat nicio victim\u0103. \u015ease membri ai echipajului \u015fi 171 de pasageri se aflau la bordul zborului, care s-a \u00eentors \u00een siguran\u0163\u0103 pe Aeroportul Interna\u0163ional Portland.<\/p>\n

\nSe pare c\u0103 \u015furuburile lips\u0103 nu sunt singura problem\u0103. At\u00e2t compania Alaska Airlines, c\u00e2t \u015fi United Airlines au declarat luna trecut\u0103 c\u0103 inspec\u0163iile flotelor lor care au avut loc dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie au descoperit \u015furuburi sl\u0103bite.<\/p>\n

\nDuminic\u0103, Boeing a dezv\u0103luit c\u0103 va trebui s\u0103 „retu\u015feze” g\u0103urile perforate necorespunz\u0103tor descoperite pe 50 de avioane 737 Max aflate \u00eenc\u0103 pe linia de produc\u0163ie, ceea ce a provocat o \u00eencetinire a livr\u0103rilor.<\/p>\n

\nAdministra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei din SUA a consemnat la sol, dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie, 171 de avioane Boeing 737 MAX 9, majoritatea operate de transportatorii americani United Airlines \u015fi Alaska Airlines, pentru inspec\u0163ii. Aceste avioane au fost autorizate s\u0103 revin\u0103 \u00een serviciu la sf\u00e2r\u015fitul lunii ianuarie.<\/p>\n

\nAdministra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei (FAA) efectueaz\u0103 un audit al fabric\u0103rii 737 MAX, care analizeaz\u0103 toate elementele de produc\u0163ie la Boeing \u015fi produc\u0163ia de fuzelaje la furnizorul s\u0103u Spirit.<\/p>\n

Ac\u0163iunile Boeing au crescut cu 1,3% mar\u0163i dup\u0103-amiaz\u0103, dup\u0103 ce au pierdut mai mult de 20% din valoare de la \u00eenceputul anului. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\nAutorit\u0103\u0163ile, dar \u015fi publicul a\u015fteapt\u0103 cu ner\u0103bdare r\u0103spunsuri ca s\u0103 afle cum a fost posibil ca panoul unui avion nou-nou\u0163 s\u0103 fie smuls \u00een zbor, un incident care s-a transformat \u00eentr-o adev\u0103rat\u0103 criz\u0103 de siguran\u0163\u0103 aerian\u0103 \u015fi de reputa\u0163ie pentru o companie important\u0103 precum Boeing.<\/p>\n

\nDovezile foto publicate mar\u0163i arat\u0103 c\u0103 lipseau patru \u015furuburi de pe suportul de fixare a u\u015fii. Potrivit NTSB (Consiliului Na\u0163ional pentru Siguran\u0163a Transporturilor din SUA), lipsa uzurii sau a deform\u0103rii \u00een jurul unora dintre nituri „indic\u0103 faptul c\u0103 patru \u015furuburi destinate s\u0103 \u00eempiedice deplasarea suportului \u00een sus lipseau \u00eenainte ca acesta s\u0103 se deplaseze”.<\/p>\n

\nBoeing \u015fi-a recunoscut responsabilitatea pentru incident \u00eentr-o declara\u0163ie emis\u0103 dup\u0103 raportul NTSB \u015fi a dat asigur\u0103ri c\u0103 lucreaz\u0103 pentru a se asigura c\u0103 astfel de evenimente nu se mai repet\u0103. Compania a promis c\u0103 ia noi m\u0103suri pentru a \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i modul \u00een care fabric\u0103 avioanele 737 Max 9. Acestea includ mai multe inspec\u0163ii, acord\u0103 echipelor 737 mai mult timp „pentru a se concentra \u015fi a implementa \u00eembun\u0103t\u0103\u0163iri ale calit\u0103\u0163ii” \u015fi aduc exper\u0163i externi \u00een domeniul siguran\u0163ei pentru a evalua opera\u0163iunile sale.<\/p>\n

\n\u00cen raportul lor preliminar de 19 pagini publicat mar\u0163i, anchetatorii NTSB au inclus observa\u0163ii de la o dezasamblare \u00een laborator a fi\u015fei u\u015fii avionului, care a c\u0103zut de la 16.000 de picioare \u00eentr-o curte din Oregon. Raportul a precizat c\u0103 lipsa deterior\u0103rii bu\u015fonului \u00een locul \u00een care \u015furuburile ar fi trebuit s\u0103 \u00eel ata\u015feze de fuzelajul avionului a condus la concluzia c\u0103 \u015furuburile lipseau \u00een momentul zborului.<\/p>\n

\nRaportul a inclus \u015fi o fotografie f\u0103cut\u0103 \u00een septembrie, cu mai mult de o lun\u0103 \u00eenainte ca avionul s\u0103 fie livrat c\u0103tre Alaska Air, care arat\u0103 \u015furuburile lips\u0103 \u00een timpul lucr\u0103rilor la aeronav\u0103. Fotografia a fost preluat\u0103 dintr-un mesaj text schimbat \u00eentre doi angaja\u0163i ai Boeing \u015fi ob\u0163inut de anchetatorii NTSB. Aceasta \u00eenseamn\u0103 c\u0103 avionul a zburat timp de c\u00e2teva luni \u00eenainte de incidentul din 5 ianuarie cu \u015furuburile lips\u0103.<\/p>\n

\nRaportul a fost doar o constatare preliminar\u0103 \u015fi nu a evaluat vina sau cauza incidentului. Acest lucru ar putea ap\u0103rea \u00eentr-un raport final a c\u0103rui publicare ar putea dura mai mult de un an.<\/p>\n

\nFaptul c\u0103 nimeni nu st\u0103tea pe scaunul de l\u00e2ng\u0103 gaura care a ap\u0103rut \u00een partea lateral\u0103 a avionului \u00een timpul zborului este motivul pentru care nu a existat nicio victim\u0103. \u015ease membri ai echipajului \u015fi 171 de pasageri se aflau la bordul zborului, care s-a \u00eentors \u00een siguran\u0163\u0103 pe Aeroportul Interna\u0163ional Portland.<\/p>\n

\nSe pare c\u0103 \u015furuburile lips\u0103 nu sunt singura problem\u0103. At\u00e2t compania Alaska Airlines, c\u00e2t \u015fi United Airlines au declarat luna trecut\u0103 c\u0103 inspec\u0163iile flotelor lor care au avut loc dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie au descoperit \u015furuburi sl\u0103bite.<\/p>\n

\nDuminic\u0103, Boeing a dezv\u0103luit c\u0103 va trebui s\u0103 „retu\u015feze” g\u0103urile perforate necorespunz\u0103tor descoperite pe 50 de avioane 737 Max aflate \u00eenc\u0103 pe linia de produc\u0163ie, ceea ce a provocat o \u00eencetinire a livr\u0103rilor.<\/p>\n

\nAdministra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei din SUA a consemnat la sol, dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie, 171 de avioane Boeing 737 MAX 9, majoritatea operate de transportatorii americani United Airlines \u015fi Alaska Airlines, pentru inspec\u0163ii. Aceste avioane au fost autorizate s\u0103 revin\u0103 \u00een serviciu la sf\u00e2r\u015fitul lunii ianuarie.<\/p>\n

\nAdministra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei (FAA) efectueaz\u0103 un audit al fabric\u0103rii 737 MAX, care analizeaz\u0103 toate elementele de produc\u0163ie la Boeing \u015fi produc\u0163ia de fuzelaje la furnizorul s\u0103u Spirit.<\/p>\n

Ac\u0163iunile Boeing au crescut cu 1,3% mar\u0163i dup\u0103-amiaz\u0103, dup\u0103 ce au pierdut mai mult de 20% din valoare de la \u00eenceputul anului. <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":22019,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\nIncidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"ro_RO\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Autorit\u0103\u0163ile, dar \u015fi publicul a\u015fteapt\u0103 cu ner\u0103bdare r\u0103spunsuri ca s\u0103 afle cum a fost posibil ca panoul unui avion nou-nou\u0163 s\u0103 fie smuls \u00een zbor, un incident care s-a transformat \u00eentr-o adev\u0103rat\u0103 criz\u0103 de siguran\u0163\u0103 aerian\u0103 \u015fi de reputa\u0163ie pentru o companie important\u0103 precum Boeing. Dovezile foto publicate mar\u0163i arat\u0103 c\u0103 lipseau patru \u015furuburi de pe suportul de fixare a u\u015fii. Potrivit NTSB (Consiliului Na\u0163ional pentru Siguran\u0163a Transporturilor din SUA), lipsa uzurii sau a deform\u0103rii \u00een jurul unora dintre nituri "indic\u0103 faptul c\u0103 patru \u015furuburi destinate s\u0103 \u00eempiedice deplasarea suportului \u00een sus lipseau \u00eenainte ca acesta s\u0103 se deplaseze". Boeing \u015fi-a recunoscut responsabilitatea pentru incident \u00eentr-o declara\u0163ie emis\u0103 dup\u0103 raportul NTSB \u015fi a dat asigur\u0103ri c\u0103 lucreaz\u0103 pentru a se asigura c\u0103 astfel de evenimente nu se mai repet\u0103. Compania a promis c\u0103 ia noi m\u0103suri pentru a \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i modul \u00een care fabric\u0103 avioanele 737 Max 9. Acestea includ mai multe inspec\u0163ii, acord\u0103 echipelor 737 mai mult timp "pentru a se concentra \u015fi a implementa \u00eembun\u0103t\u0103\u0163iri ale calit\u0103\u0163ii" \u015fi aduc exper\u0163i externi \u00een domeniul siguran\u0163ei pentru a evalua opera\u0163iunile sale. \u00cen raportul lor preliminar de 19 pagini publicat mar\u0163i, anchetatorii NTSB au inclus observa\u0163ii de la o dezasamblare \u00een laborator a fi\u015fei u\u015fii avionului, care a c\u0103zut de la 16.000 de picioare \u00eentr-o curte din Oregon. Raportul a precizat c\u0103 lipsa deterior\u0103rii bu\u015fonului \u00een locul \u00een care \u015furuburile ar fi trebuit s\u0103 \u00eel ata\u015feze de fuzelajul avionului a condus la concluzia c\u0103 \u015furuburile lipseau \u00een momentul zborului. Raportul a inclus \u015fi o fotografie f\u0103cut\u0103 \u00een septembrie, cu mai mult de o lun\u0103 \u00eenainte ca avionul s\u0103 fie livrat c\u0103tre Alaska Air, care arat\u0103 \u015furuburile lips\u0103 \u00een timpul lucr\u0103rilor la aeronav\u0103. Fotografia a fost preluat\u0103 dintr-un mesaj text schimbat \u00eentre doi angaja\u0163i ai Boeing \u015fi ob\u0163inut de anchetatorii NTSB. Aceasta \u00eenseamn\u0103 c\u0103 avionul a zburat timp de c\u00e2teva luni \u00eenainte de incidentul din 5 ianuarie cu \u015furuburile lips\u0103. Raportul a fost doar o constatare preliminar\u0103 \u015fi nu a evaluat vina sau cauza incidentului. Acest lucru ar putea ap\u0103rea \u00eentr-un raport final a c\u0103rui publicare ar putea dura mai mult de un an. Faptul c\u0103 nimeni nu st\u0103tea pe scaunul de l\u00e2ng\u0103 gaura care a ap\u0103rut \u00een partea lateral\u0103 a avionului \u00een timpul zborului este motivul pentru care nu a existat nicio victim\u0103. \u015ease membri ai echipajului \u015fi 171 de pasageri se aflau la bordul zborului, care s-a \u00eentors \u00een siguran\u0163\u0103 pe Aeroportul Interna\u0163ional Portland. Se pare c\u0103 \u015furuburile lips\u0103 nu sunt singura problem\u0103. At\u00e2t compania Alaska Airlines, c\u00e2t \u015fi United Airlines au declarat luna trecut\u0103 c\u0103 inspec\u0163iile flotelor lor care au avut loc dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie au descoperit \u015furuburi sl\u0103bite. Duminic\u0103, Boeing a dezv\u0103luit c\u0103 va trebui s\u0103 "retu\u015feze" g\u0103urile perforate necorespunz\u0103tor descoperite pe 50 de avioane 737 Max aflate \u00eenc\u0103 pe linia de produc\u0163ie, ceea ce a provocat o \u00eencetinire a livr\u0103rilor. Administra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei din SUA a consemnat la sol, dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie, 171 de avioane Boeing 737 MAX 9, majoritatea operate de transportatorii americani United Airlines \u015fi Alaska Airlines, pentru inspec\u0163ii. Aceste avioane au fost autorizate s\u0103 revin\u0103 \u00een serviciu la sf\u00e2r\u015fitul lunii ianuarie. Administra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei (FAA) efectueaz\u0103 un audit al fabric\u0103rii 737 MAX, care analizeaz\u0103 toate elementele de produc\u0163ie la Boeing \u015fi produc\u0163ia de fuzelaje la furnizorul s\u0103u Spirit. Ac\u0163iunile Boeing au crescut cu 1,3% mar\u0163i dup\u0103-amiaz\u0103, dup\u0103 ce au pierdut mai mult de 20% din valoare de la \u00eenceputul anului.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2024-02-06T21:26:51+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1920\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1080\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Scris de\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Timp estimat pentru citire\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"3 minute\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\"},\"author\":{\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\"},\"headline\":\"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau\",\"datePublished\":\"2024-02-06T21:26:51+00:00\",\"dateModified\":\"2024-02-06T21:26:51+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\"},\"wordCount\":647,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"keywords\":[\"News.ro\"],\"articleSection\":[\"Economic\"],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\",\"name\":\"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\"},\"datePublished\":\"2024-02-06T21:26:51+00:00\",\"dateModified\":\"2024-02-06T21:26:51+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"width\":1011,\"height\":179,\"caption\":\"InformatiaCluj.ro\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\",\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"caption\":\"Informatiacluj.ro\"},\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"sameAs\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/","og_locale":"ro_RO","og_type":"article","og_title":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro","og_description":"Autorit\u0103\u0163ile, dar \u015fi publicul a\u015fteapt\u0103 cu ner\u0103bdare r\u0103spunsuri ca s\u0103 afle cum a fost posibil ca panoul unui avion nou-nou\u0163 s\u0103 fie smuls \u00een zbor, un incident care s-a transformat \u00eentr-o adev\u0103rat\u0103 criz\u0103 de siguran\u0163\u0103 aerian\u0103 \u015fi de reputa\u0163ie pentru o companie important\u0103 precum Boeing. Dovezile foto publicate mar\u0163i arat\u0103 c\u0103 lipseau patru \u015furuburi de pe suportul de fixare a u\u015fii. Potrivit NTSB (Consiliului Na\u0163ional pentru Siguran\u0163a Transporturilor din SUA), lipsa uzurii sau a deform\u0103rii \u00een jurul unora dintre nituri \"indic\u0103 faptul c\u0103 patru \u015furuburi destinate s\u0103 \u00eempiedice deplasarea suportului \u00een sus lipseau \u00eenainte ca acesta s\u0103 se deplaseze\". Boeing \u015fi-a recunoscut responsabilitatea pentru incident \u00eentr-o declara\u0163ie emis\u0103 dup\u0103 raportul NTSB \u015fi a dat asigur\u0103ri c\u0103 lucreaz\u0103 pentru a se asigura c\u0103 astfel de evenimente nu se mai repet\u0103. Compania a promis c\u0103 ia noi m\u0103suri pentru a \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i modul \u00een care fabric\u0103 avioanele 737 Max 9. Acestea includ mai multe inspec\u0163ii, acord\u0103 echipelor 737 mai mult timp \"pentru a se concentra \u015fi a implementa \u00eembun\u0103t\u0103\u0163iri ale calit\u0103\u0163ii\" \u015fi aduc exper\u0163i externi \u00een domeniul siguran\u0163ei pentru a evalua opera\u0163iunile sale. \u00cen raportul lor preliminar de 19 pagini publicat mar\u0163i, anchetatorii NTSB au inclus observa\u0163ii de la o dezasamblare \u00een laborator a fi\u015fei u\u015fii avionului, care a c\u0103zut de la 16.000 de picioare \u00eentr-o curte din Oregon. Raportul a precizat c\u0103 lipsa deterior\u0103rii bu\u015fonului \u00een locul \u00een care \u015furuburile ar fi trebuit s\u0103 \u00eel ata\u015feze de fuzelajul avionului a condus la concluzia c\u0103 \u015furuburile lipseau \u00een momentul zborului. Raportul a inclus \u015fi o fotografie f\u0103cut\u0103 \u00een septembrie, cu mai mult de o lun\u0103 \u00eenainte ca avionul s\u0103 fie livrat c\u0103tre Alaska Air, care arat\u0103 \u015furuburile lips\u0103 \u00een timpul lucr\u0103rilor la aeronav\u0103. Fotografia a fost preluat\u0103 dintr-un mesaj text schimbat \u00eentre doi angaja\u0163i ai Boeing \u015fi ob\u0163inut de anchetatorii NTSB. Aceasta \u00eenseamn\u0103 c\u0103 avionul a zburat timp de c\u00e2teva luni \u00eenainte de incidentul din 5 ianuarie cu \u015furuburile lips\u0103. Raportul a fost doar o constatare preliminar\u0103 \u015fi nu a evaluat vina sau cauza incidentului. Acest lucru ar putea ap\u0103rea \u00eentr-un raport final a c\u0103rui publicare ar putea dura mai mult de un an. Faptul c\u0103 nimeni nu st\u0103tea pe scaunul de l\u00e2ng\u0103 gaura care a ap\u0103rut \u00een partea lateral\u0103 a avionului \u00een timpul zborului este motivul pentru care nu a existat nicio victim\u0103. \u015ease membri ai echipajului \u015fi 171 de pasageri se aflau la bordul zborului, care s-a \u00eentors \u00een siguran\u0163\u0103 pe Aeroportul Interna\u0163ional Portland. Se pare c\u0103 \u015furuburile lips\u0103 nu sunt singura problem\u0103. At\u00e2t compania Alaska Airlines, c\u00e2t \u015fi United Airlines au declarat luna trecut\u0103 c\u0103 inspec\u0163iile flotelor lor care au avut loc dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie au descoperit \u015furuburi sl\u0103bite. Duminic\u0103, Boeing a dezv\u0103luit c\u0103 va trebui s\u0103 \"retu\u015feze\" g\u0103urile perforate necorespunz\u0103tor descoperite pe 50 de avioane 737 Max aflate \u00eenc\u0103 pe linia de produc\u0163ie, ceea ce a provocat o \u00eencetinire a livr\u0103rilor. Administra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei din SUA a consemnat la sol, dup\u0103 incidentul din 5 ianuarie, 171 de avioane Boeing 737 MAX 9, majoritatea operate de transportatorii americani United Airlines \u015fi Alaska Airlines, pentru inspec\u0163ii. Aceste avioane au fost autorizate s\u0103 revin\u0103 \u00een serviciu la sf\u00e2r\u015fitul lunii ianuarie. Administra\u0163ia Federal\u0103 a Avia\u0163iei (FAA) efectueaz\u0103 un audit al fabric\u0103rii 737 MAX, care analizeaz\u0103 toate elementele de produc\u0163ie la Boeing \u015fi produc\u0163ia de fuzelaje la furnizorul s\u0103u Spirit. Ac\u0163iunile Boeing au crescut cu 1,3% mar\u0163i dup\u0103-amiaz\u0103, dup\u0103 ce au pierdut mai mult de 20% din valoare de la \u00eenceputul anului.","og_url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/","og_site_name":"InformatiaCluj.ro","article_published_time":"2024-02-06T21:26:51+00:00","og_image":[{"width":1920,"height":1080,"url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Informatiacluj.ro","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Scris de":"Informatiacluj.ro","Timp estimat pentru citire":"3 minute"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/"},"author":{"name":"Informatiacluj.ro","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15"},"headline":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau","datePublished":"2024-02-06T21:26:51+00:00","dateModified":"2024-02-06T21:26:51+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/"},"wordCount":647,"publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"keywords":["News.ro"],"articleSection":["Economic"],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/","name":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau - InformatiaCluj.ro","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website"},"datePublished":"2024-02-06T21:26:51+00:00","dateModified":"2024-02-06T21:26:51+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#breadcrumb"},"inLanguage":"ro-RO","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/incidentul-de-la-alaska-airlines-patru-suruburi-care-ar-fi-trebuit-sa-fixeze-usa-panoului-desprins-in-zbor-de-pe-avionul-boeing-max-9-lipseau\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/informatiacluj.ro\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Incidentul de la Alaska Airlines. Patru \u015furuburi care ar fi trebuit s\u0103 fixeze u\u015fa panoului desprins \u00een zbor de pe avionul Boeing MAX 9 lipseau"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","name":"InformatiaCluj.ro","description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization","name":"InformatiaCluj.ro","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","width":1011,"height":179,"caption":"InformatiaCluj.ro"},"image":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15","name":"Informatiacluj.ro","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","caption":"Informatiacluj.ro"},"description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","sameAs":["https:\/\/informatiacluj.ro"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22018"}],"collection":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=22018"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22018\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/22019"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=22018"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=22018"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=22018"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}