{"id":10111,"date":"2023-04-26T19:27:00","date_gmt":"2023-04-26T19:27:00","guid":{"rendered":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/"},"modified":"2023-04-26T19:27:00","modified_gmt":"2023-04-26T19:27:00","slug":"acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/","title":{"rendered":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa"},"content":{"rendered":"

\nDup\u0103 discu\u0163iile de noaptea t\u00e2rziu, negociatorii din Parlamentul European \u015fi din statele membre UE au \u00eencheiat un acord chiar \u00eenainte de miezul nop\u0163ii de mar\u0163i.<\/p>\n

\nPropunerea urm\u0103re\u015fte s\u0103 creasc\u0103 at\u00e2t cererea, c\u00e2t \u015fi oferta de combustibili durabili pentru avia\u0163ie (SAF), care au emisii nete de CO2 zero sau emisii de CO2 mai mici dec\u00e2t kerosenul din combustibili fosili.<\/p>\n

\nDeocamdat\u0103, ace\u015fti combustibili sunt produ\u015fi \u00een cantit\u0103\u0163i mici \u015fi sunt mult mai scumpi dec\u00e2t combustibilii conven\u0163ionali pentru avia\u0163ie.<\/p>\n

\nFurnizorii de combustibil trebuie s\u0103 se asigure c\u0103 2% din combustibilul pus la dispozi\u0163ie pe aeroporturile UE este SAF \u00een 2025, procent care va cre\u015fte la 6% \u00een 2030, 20% \u00een 2035 \u015fi treptat la 70% \u00een 2050.<\/p>\n

\nDin 2030, 1,2% dintre combustibili trebuie s\u0103 fie \u015fi combustibili sintetici, cresc\u00e2nd la 35% \u00een 2050.<\/p>\n

\nCombustibilii sintetici sunt fabrica\u0163i folosind emisiile de CO2 captate, despre care sus\u0163in\u0103torii spun c\u0103 echilibreaz\u0103 CO2 eliberat atunci c\u00e2nd combustibilul este ars \u00eentr-un motor.<\/p>\n

\nAvia\u0163ia este v\u0103zut\u0103 ca unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, aeronavele cu emisii zero nefiind a\u015fteptate \u00een urm\u0103torul deceniu.<\/p>\n

\nCombustibilul durabil este v\u0103zut ca o cale de a \u00eencepe reducerea treptat\u0103 a amprentei de carbon a c\u0103l\u0103toriilor aeriene pe termen scurt.<\/p>\n

\nUnele companii aeriene europene, cum ar fi Air France-KLM, au declarat c\u0103 \u015fi-au stabilit deja obiective mai ambi\u0163ioase pentru utilizarea SAF dec\u00e2t cele stabilite \u00een normele UE.<\/p>\n

\nAltele au avertizat c\u0103 acordul ar putea distorsiona concuren\u0163a, deoarece obiectivele SAF se vor aplica companiilor aeriene care zboar\u0103 din hub-uri europene, dar nu \u015fi transportatorilor pe distan\u0163e lungi care zboar\u0103 din alte p\u0103r\u0163i.<\/p>\n

\nCompaniile aeriene urmeaz\u0103 s\u0103 primeasc\u0103 finan\u0163are de aproximativ 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) de la pia\u0163a carbonului din UE, pentru a le ajuta s\u0103 treac\u0103 la SAF.<\/p>\n

\nBiocombustibilii pot conta pentru principalele obiective SAF, dac\u0103 respect\u0103 criteriile de durabilitate ale UE.<\/p>\n

\nHidrogenul cu emisii sc\u0103zute de carbon produs din energia nuclear\u0103 este, de asemenea, eligibil, o victorie pentru \u0163\u0103ri precum Fran\u0163a, cu ponderi mari de putere atomic\u0103.<\/p>\n

\nGrupul Transport & Environment a criticat includerea unor biocombustibili, inclusiv a gr\u0103similor animale, despre care a spus c\u0103 ar putea cauza penurie \u00een alte industrii, cum ar fi produc\u0163ia de hran\u0103 pentru animale de companie.<\/p>\n

\nThomas Gelin, militant european al Greenpeace, a spus c\u0103 operatorii aerieni au folosit combustibilii durabili \u201dca o cortin\u0103 de fum pentru a evita faptul c\u0103 singura avia\u0163ie cu adev\u0103rat durabil\u0103 este mai pu\u0163in\u0103 avia\u0163ie\u201d.<\/p>\n

\n\u0162\u0103rile UE \u015fi Parlamentul UE trebuie s\u0103 aprobe fiecare acordul, \u00eenainte ca acesta s\u0103 poat\u0103 fi adoptat \u00een lege. Acest proces este, de obicei, o formalitate prin care acordurile convenite \u00een prealabil se deruleaz\u0103 f\u0103r\u0103 modific\u0103ri.<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\nDup\u0103 discu\u0163iile de noaptea t\u00e2rziu, negociatorii din Parlamentul European \u015fi din statele membre UE au \u00eencheiat un acord chiar \u00eenainte de miezul nop\u0163ii de mar\u0163i.<\/p>\n

\nPropunerea urm\u0103re\u015fte s\u0103 creasc\u0103 at\u00e2t cererea, c\u00e2t \u015fi oferta de combustibili durabili pentru avia\u0163ie (SAF), care au emisii nete de CO2 zero sau emisii de CO2 mai mici dec\u00e2t kerosenul din combustibili fosili.<\/p>\n

\nDeocamdat\u0103, ace\u015fti combustibili sunt produ\u015fi \u00een cantit\u0103\u0163i mici \u015fi sunt mult mai scumpi dec\u00e2t combustibilii conven\u0163ionali pentru avia\u0163ie.<\/p>\n

\nFurnizorii de combustibil trebuie s\u0103 se asigure c\u0103 2% din combustibilul pus la dispozi\u0163ie pe aeroporturile UE este SAF \u00een 2025, procent care va cre\u015fte la 6% \u00een 2030, 20% \u00een 2035 \u015fi treptat la 70% \u00een 2050.<\/p>\n

\nDin 2030, 1,2% dintre combustibili trebuie s\u0103 fie \u015fi combustibili sintetici, cresc\u00e2nd la 35% \u00een 2050.<\/p>\n

\nCombustibilii sintetici sunt fabrica\u0163i folosind emisiile de CO2 captate, despre care sus\u0163in\u0103torii spun c\u0103 echilibreaz\u0103 CO2 eliberat atunci c\u00e2nd combustibilul este ars \u00eentr-un motor.<\/p>\n

\nAvia\u0163ia este v\u0103zut\u0103 ca unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, aeronavele cu emisii zero nefiind a\u015fteptate \u00een urm\u0103torul deceniu.<\/p>\n

\nCombustibilul durabil este v\u0103zut ca o cale de a \u00eencepe reducerea treptat\u0103 a amprentei de carbon a c\u0103l\u0103toriilor aeriene pe termen scurt.<\/p>\n

\nUnele companii aeriene europene, cum ar fi Air France-KLM, au declarat c\u0103 \u015fi-au stabilit deja obiective mai ambi\u0163ioase pentru utilizarea SAF dec\u00e2t cele stabilite \u00een normele UE.<\/p>\n

\nAltele au avertizat c\u0103 acordul ar putea distorsiona concuren\u0163a, deoarece obiectivele SAF se vor aplica companiilor aeriene care zboar\u0103 din hub-uri europene, dar nu \u015fi transportatorilor pe distan\u0163e lungi care zboar\u0103 din alte p\u0103r\u0163i.<\/p>\n

\nCompaniile aeriene urmeaz\u0103 s\u0103 primeasc\u0103 finan\u0163are de aproximativ 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) de la pia\u0163a carbonului din UE, pentru a le ajuta s\u0103 treac\u0103 la SAF.<\/p>\n

\nBiocombustibilii pot conta pentru principalele obiective SAF, dac\u0103 respect\u0103 criteriile de durabilitate ale UE.<\/p>\n

\nHidrogenul cu emisii sc\u0103zute de carbon produs din energia nuclear\u0103 este, de asemenea, eligibil, o victorie pentru \u0163\u0103ri precum Fran\u0163a, cu ponderi mari de putere atomic\u0103.<\/p>\n

\nGrupul Transport & Environment a criticat includerea unor biocombustibili, inclusiv a gr\u0103similor animale, despre care a spus c\u0103 ar putea cauza penurie \u00een alte industrii, cum ar fi produc\u0163ia de hran\u0103 pentru animale de companie.<\/p>\n

\nThomas Gelin, militant european al Greenpeace, a spus c\u0103 operatorii aerieni au folosit combustibilii durabili \u201dca o cortin\u0103 de fum pentru a evita faptul c\u0103 singura avia\u0163ie cu adev\u0103rat durabil\u0103 este mai pu\u0163in\u0103 avia\u0163ie\u201d.<\/p>\n

\n\u0162\u0103rile UE \u015fi Parlamentul UE trebuie s\u0103 aprobe fiecare acordul, \u00eenainte ca acesta s\u0103 poat\u0103 fi adoptat \u00een lege. Acest proces este, de obicei, o formalitate prin care acordurile convenite \u00een prealabil se deruleaz\u0103 f\u0103r\u0103 modific\u0103ri.<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10112,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"tdm_status":"","tdm_grid_status":"","footnotes":""},"categories":[8],"tags":[9],"yoast_head":"\nAcord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"ro_RO\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Dup\u0103 discu\u0163iile de noaptea t\u00e2rziu, negociatorii din Parlamentul European \u015fi din statele membre UE au \u00eencheiat un acord chiar \u00eenainte de miezul nop\u0163ii de mar\u0163i. Propunerea urm\u0103re\u015fte s\u0103 creasc\u0103 at\u00e2t cererea, c\u00e2t \u015fi oferta de combustibili durabili pentru avia\u0163ie (SAF), care au emisii nete de CO2 zero sau emisii de CO2 mai mici dec\u00e2t kerosenul din combustibili fosili. Deocamdat\u0103, ace\u015fti combustibili sunt produ\u015fi \u00een cantit\u0103\u0163i mici \u015fi sunt mult mai scumpi dec\u00e2t combustibilii conven\u0163ionali pentru avia\u0163ie. Furnizorii de combustibil trebuie s\u0103 se asigure c\u0103 2% din combustibilul pus la dispozi\u0163ie pe aeroporturile UE este SAF \u00een 2025, procent care va cre\u015fte la 6% \u00een 2030, 20% \u00een 2035 \u015fi treptat la 70% \u00een 2050. Din 2030, 1,2% dintre combustibili trebuie s\u0103 fie \u015fi combustibili sintetici, cresc\u00e2nd la 35% \u00een 2050. Combustibilii sintetici sunt fabrica\u0163i folosind emisiile de CO2 captate, despre care sus\u0163in\u0103torii spun c\u0103 echilibreaz\u0103 CO2 eliberat atunci c\u00e2nd combustibilul este ars \u00eentr-un motor. Avia\u0163ia este v\u0103zut\u0103 ca unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, aeronavele cu emisii zero nefiind a\u015fteptate \u00een urm\u0103torul deceniu. Combustibilul durabil este v\u0103zut ca o cale de a \u00eencepe reducerea treptat\u0103 a amprentei de carbon a c\u0103l\u0103toriilor aeriene pe termen scurt. Unele companii aeriene europene, cum ar fi Air France-KLM, au declarat c\u0103 \u015fi-au stabilit deja obiective mai ambi\u0163ioase pentru utilizarea SAF dec\u00e2t cele stabilite \u00een normele UE. Altele au avertizat c\u0103 acordul ar putea distorsiona concuren\u0163a, deoarece obiectivele SAF se vor aplica companiilor aeriene care zboar\u0103 din hub-uri europene, dar nu \u015fi transportatorilor pe distan\u0163e lungi care zboar\u0103 din alte p\u0103r\u0163i. Companiile aeriene urmeaz\u0103 s\u0103 primeasc\u0103 finan\u0163are de aproximativ 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) de la pia\u0163a carbonului din UE, pentru a le ajuta s\u0103 treac\u0103 la SAF. Biocombustibilii pot conta pentru principalele obiective SAF, dac\u0103 respect\u0103 criteriile de durabilitate ale UE. Hidrogenul cu emisii sc\u0103zute de carbon produs din energia nuclear\u0103 este, de asemenea, eligibil, o victorie pentru \u0163\u0103ri precum Fran\u0163a, cu ponderi mari de putere atomic\u0103. Grupul Transport & Environment a criticat includerea unor biocombustibili, inclusiv a gr\u0103similor animale, despre care a spus c\u0103 ar putea cauza penurie \u00een alte industrii, cum ar fi produc\u0163ia de hran\u0103 pentru animale de companie. Thomas Gelin, militant european al Greenpeace, a spus c\u0103 operatorii aerieni au folosit combustibilii durabili \u201dca o cortin\u0103 de fum pentru a evita faptul c\u0103 singura avia\u0163ie cu adev\u0103rat durabil\u0103 este mai pu\u0163in\u0103 avia\u0163ie\u201d. \u0162\u0103rile UE \u015fi Parlamentul UE trebuie s\u0103 aprobe fiecare acordul, \u00eenainte ca acesta s\u0103 poat\u0103 fi adoptat \u00een lege. Acest proces este, de obicei, o formalitate prin care acordurile convenite \u00een prealabil se deruleaz\u0103 f\u0103r\u0103 modific\u0103ri.  \" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"InformatiaCluj.ro\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2023-04-26T19:27:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1920\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1080\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Scris de\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Informatiacluj.ro\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Timp estimat pentru citire\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"2 minute\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\"},\"author\":{\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\"},\"headline\":\"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa\",\"datePublished\":\"2023-04-26T19:27:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-26T19:27:00+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\"},\"wordCount\":488,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"keywords\":[\"News.ro\"],\"articleSection\":[\"Economic\"],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\",\"name\":\"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\"},\"datePublished\":\"2023-04-26T19:27:00+00:00\",\"dateModified\":\"2023-04-26T19:27:00+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"ro-RO\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization\",\"name\":\"InformatiaCluj.ro\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png\",\"width\":1011,\"height\":179,\"caption\":\"InformatiaCluj.ro\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15\",\"name\":\"Informatiacluj.ro\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"ro-RO\",\"@id\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png\",\"caption\":\"Informatiacluj.ro\"},\"description\":\"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.\",\"sameAs\":[\"https:\/\/informatiacluj.ro\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/","og_locale":"ro_RO","og_type":"article","og_title":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro","og_description":"Dup\u0103 discu\u0163iile de noaptea t\u00e2rziu, negociatorii din Parlamentul European \u015fi din statele membre UE au \u00eencheiat un acord chiar \u00eenainte de miezul nop\u0163ii de mar\u0163i. Propunerea urm\u0103re\u015fte s\u0103 creasc\u0103 at\u00e2t cererea, c\u00e2t \u015fi oferta de combustibili durabili pentru avia\u0163ie (SAF), care au emisii nete de CO2 zero sau emisii de CO2 mai mici dec\u00e2t kerosenul din combustibili fosili. Deocamdat\u0103, ace\u015fti combustibili sunt produ\u015fi \u00een cantit\u0103\u0163i mici \u015fi sunt mult mai scumpi dec\u00e2t combustibilii conven\u0163ionali pentru avia\u0163ie. Furnizorii de combustibil trebuie s\u0103 se asigure c\u0103 2% din combustibilul pus la dispozi\u0163ie pe aeroporturile UE este SAF \u00een 2025, procent care va cre\u015fte la 6% \u00een 2030, 20% \u00een 2035 \u015fi treptat la 70% \u00een 2050. Din 2030, 1,2% dintre combustibili trebuie s\u0103 fie \u015fi combustibili sintetici, cresc\u00e2nd la 35% \u00een 2050. Combustibilii sintetici sunt fabrica\u0163i folosind emisiile de CO2 captate, despre care sus\u0163in\u0103torii spun c\u0103 echilibreaz\u0103 CO2 eliberat atunci c\u00e2nd combustibilul este ars \u00eentr-un motor. Avia\u0163ia este v\u0103zut\u0103 ca unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, aeronavele cu emisii zero nefiind a\u015fteptate \u00een urm\u0103torul deceniu. Combustibilul durabil este v\u0103zut ca o cale de a \u00eencepe reducerea treptat\u0103 a amprentei de carbon a c\u0103l\u0103toriilor aeriene pe termen scurt. Unele companii aeriene europene, cum ar fi Air France-KLM, au declarat c\u0103 \u015fi-au stabilit deja obiective mai ambi\u0163ioase pentru utilizarea SAF dec\u00e2t cele stabilite \u00een normele UE. Altele au avertizat c\u0103 acordul ar putea distorsiona concuren\u0163a, deoarece obiectivele SAF se vor aplica companiilor aeriene care zboar\u0103 din hub-uri europene, dar nu \u015fi transportatorilor pe distan\u0163e lungi care zboar\u0103 din alte p\u0103r\u0163i. Companiile aeriene urmeaz\u0103 s\u0103 primeasc\u0103 finan\u0163are de aproximativ 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) de la pia\u0163a carbonului din UE, pentru a le ajuta s\u0103 treac\u0103 la SAF. Biocombustibilii pot conta pentru principalele obiective SAF, dac\u0103 respect\u0103 criteriile de durabilitate ale UE. Hidrogenul cu emisii sc\u0103zute de carbon produs din energia nuclear\u0103 este, de asemenea, eligibil, o victorie pentru \u0163\u0103ri precum Fran\u0163a, cu ponderi mari de putere atomic\u0103. Grupul Transport & Environment a criticat includerea unor biocombustibili, inclusiv a gr\u0103similor animale, despre care a spus c\u0103 ar putea cauza penurie \u00een alte industrii, cum ar fi produc\u0163ia de hran\u0103 pentru animale de companie. Thomas Gelin, militant european al Greenpeace, a spus c\u0103 operatorii aerieni au folosit combustibilii durabili \u201dca o cortin\u0103 de fum pentru a evita faptul c\u0103 singura avia\u0163ie cu adev\u0103rat durabil\u0103 este mai pu\u0163in\u0103 avia\u0163ie\u201d. \u0162\u0103rile UE \u015fi Parlamentul UE trebuie s\u0103 aprobe fiecare acordul, \u00eenainte ca acesta s\u0103 poat\u0103 fi adoptat \u00een lege. Acest proces este, de obicei, o formalitate prin care acordurile convenite \u00een prealabil se deruleaz\u0103 f\u0103r\u0103 modific\u0103ri.  ","og_url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/","og_site_name":"InformatiaCluj.ro","article_published_time":"2023-04-26T19:27:00+00:00","og_image":[{"width":1920,"height":1080,"url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/informatia_cluj_default-1.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Informatiacluj.ro","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Scris de":"Informatiacluj.ro","Timp estimat pentru citire":"2 minute"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/"},"author":{"name":"Informatiacluj.ro","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15"},"headline":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa","datePublished":"2023-04-26T19:27:00+00:00","dateModified":"2023-04-26T19:27:00+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/"},"wordCount":488,"publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"keywords":["News.ro"],"articleSection":["Economic"],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/","name":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa - InformatiaCluj.ro","isPartOf":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website"},"datePublished":"2023-04-26T19:27:00+00:00","dateModified":"2023-04-26T19:27:00+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#breadcrumb"},"inLanguage":"ro-RO","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/acord-al-ue-pentru-obiective-obligatorii-de-crestere-a-utilizarii-combustibililor-durabili-de-catre-companiile-aeriene-din-europa\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/informatiacluj.ro\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Acord al UE pentru obiective obligatorii de cre\u015ftere a utiliz\u0103rii combustibililor durabili de c\u0103tre companiile aeriene din Europa"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#website","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","name":"InformatiaCluj.ro","description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","publisher":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/informatiacluj.ro\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"ro-RO"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#organization","name":"InformatiaCluj.ro","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/Informatia_Cluj.png","width":1011,"height":179,"caption":"InformatiaCluj.ro"},"image":{"@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/6a47224a43006fc8885c9237a5976a15","name":"Informatiacluj.ro","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"ro-RO","@id":"https:\/\/informatiacluj.ro\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","contentUrl":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/favicon.png","caption":"Informatiacluj.ro"},"description":"InformatiaCluj.ro este un site de stiri din Cluj-Napoca, Romania, care ofera actualizari despre evenimentele si noutatile din oras si din regiune.","sameAs":["https:\/\/informatiacluj.ro"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10111"}],"collection":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=10111"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10111\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10112"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=10111"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=10111"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/informatiacluj.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=10111"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}