Emil Boc a declarat că intenționează să monteze stâlpișori care vor bloca accesul mașinilor pe trotuarul Bulevardului Titlulescu din cartierul Gheorgheni. Oamenii au ajuns să recurgă la această soluție după ce primăria clujeană a desființat parcările amenajate pe prima bandă de circulație.

„Ne-am gândit ca acolo unde sunt zonele de intrare, unde am văzut alveolele pline de noroi, spațiu verde compromis, să protejăm cu stâlpișori, ca cei care folosesc mașina să nu mai treacă de-a curmezișul. Colegii mei sunt în teren și vor remedia. A fost o reușită de Observator. Nu suntem absurzi, nu poți pune mașina pe balcon, dar se poate remedia. Viitorul acestui oraș merge, încet dar sigur, pe alternativa la mașină”, a spus edilul, la ZIUA LIVE. 

Primăria Cluj-Napoca a desfiinţat mai multe locuri de parcare din Gheorgheni, odată cu introducerea sensurilor unice pe străduţele din cartier, însă parking-urile promise nu au fost realizare, locuitorii din zonă fiind nevoiţi să parcheze pe trotuare, trecând peste spaţiile verzi de la stradă şi intrând cu noroi pe cel pietonal. 

Primăria „a rupt” contractul pentru PUZ-ul de regenerare urbană Gheorgheni

Cel mai mare Plan Urbanistic Zonal de Regenerare Urbană a zonei Rebreanu-Titulescu din cartierul Gheorgheni, cel mai verde cartier al orașului, este un fiasco. Municipalitatea a anunțat rezilierea contractul cu proiectantul, care a întârziat 2 ani să realizeze documentația la calitatea cerută de oficialii locali.

”Este vorba depsre zona Interservisan, pe Liviu Rebreanu nr. 2-4. Din păcate, avem câteva întârzieri la etapa de PUZ, este unul mare și proiectantul nu este în stare să îl facă. PUZ-ul de regenerare urbană ar fi trebuit să fie gata încă de la începutul anului 2020. Nu s-a întâmplat acest lucru, am sperat că pot totuși să îl realizeze, au parcurs câteva etape, precum consultările publice sau anumite avize, dar vom rezilia dacă nu vin cu îmbunătăâiri”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE, la început de aprilie 2021.

Amintim că, Primăria Cluj-Napoca a contractat firma Conpac Design and Build ca să genereze cel mai mare PUZ de regenerare urbană făcut în oras, în zona Rebreanu-Titulescu, însă cu temă clară: să garanteze degajarea arterei Nicolae Titulescu de locurile de parcare prin generarea unor proiecte de parkinguri modulare de o parte și de alta a acestei artere. Propunerea de PUZ a fost catalogată de arhitecții din Comisia de Urbanism a Primăriei ca una slabă. 

Conform concluziilor studiilor, au fost propuse parcări:

1. PARKING MODULAR – str. Liviu Rebreanu 2-4
2. PARKINGURI CALITATIVE:
a. Tip modular – în partea nordică
b. Cu valorificarea taluzului – în partea sudică
c. Alte tipuri de parkinguri (subterane, dale urbane, etc )

În documentele citate sunt specificate 18 parking-uri, cu o capacitate totală de 2.274 de locuri de parcare. 

Articolul Riveranii de pe str Titulescu nu își vor mai putea parca mașinile pe trotuar apare prima dată în Ziar Gazeta de Cluj.