Începând din 2 august 2021 și până în 31 decembrie 2022, au fost eliberate 6293 de cărți electronice de identitate în județul Cluj, din care 5.335 au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca. Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a efectuat o analiză a implementării programului pilot de eliberare a acestor cărți de identitate pentru cetățenii din județul Cluj împreună cu Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj. Având în vedere că DJEP Cluj a fost inclus în acest proiect pilot un an mai târziu, din 2 august 2022, instituția sub autoritatea Consiliului Județean Cluj a reușit să elibereze 958 de cărți electronice de identitate în cele 5 luni de activitate.
„Proiectul pilot la care s-a alăturat și instituția noastră de profil este unul de succes, dovadă fiind faptul că acesta va fi extins la nivel național, până la finele anului 2023. În continuare, îndemn clujenii să se programeze online pentru obținerea de la DJEP a unei cărți electronice de identitate. Timpul de așteptare este unul scurt, deoarece am operaționalizat două ghișee de preluare a datelor biometrice și un ghișeu pentru eliberarea documentelor. Bineînțeles, în paralel, clujenii au posibilitatea să-și reînnoiască actele de identitate și în formatul clasic, de până acum”, a afirmat șeful CJ Cluj, Alin Tișe.
Cetățenii pot să se programeze pentru obținerea cărții electronice de identitate prin intermediul platformei web https://programare-cei.mai.gov.ro. După aceea, trebuie să se prezinte personal la sediul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde vor furniza datele biometrice și vor plăti contravaloarea actului de identitate, precum și alte documente necesare conform legii. În acest moment, cartea electronică de identitate are aceleași funcționalități ca cea tradițională, are dimensiunea unui card bancar, și conține doar fotografia titularului, două amprente digitale și un certificat digital.