Primăria municipiului Cluj-Napoca a depus documentația pentru obținerea avizului de mediu pentru proiectul trenului metropolitan.
În calitate de titular, MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA anunță publicul interesat cu privire la începerea etapei de încadrare conform Hotărârii de Guvern nr. 1076/2004, în vederea obținerii avizului de mediu pentru „PUZ pentru Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – Etapa I a sistemului de transport metropolitan Cluj, magistrala 1 metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – componenta tren metropolitan, în municipiul Cluj-Napoca și județul Cluj, comuna Gârbău, sat Nădășelu, comuna Baciu, sat Baciu, Mera, Rădaia, Suceagu, comuna Apahida, sat Apahida, Sănnicoară, Câmpenești, comuna Jucu, sat Jucu de Mijloc, Jucu Herghelie și comuna Bonțida, sat Bonțida, Răscruci, județul Cluj. Proiectantul general al proiectului este ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. – SYSTRA – METRANS Engineering S.R.L., iar elaborarea PUZ este semnată de URBAN VISION CONSULTING S.R.L.
Introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate, cu o lungime totală de 48,8 km, pe traseul Bonțida HM – Apahida – Cluj-Napoca – Gârbău HM, va opera la un interval de 30 de minute, având în total 9 trenuri care vor deservi următoarele 23 puncte de îmbarcare/debarcare călători (PID-uri):
- PID01 Bonțida HM (există) – în UAT Comuna Bonțida;
- PID02 Răscruci HM (există) – în UAT Comuna Bonțida;
- PID03 Jucu de Jos HC (există) – în UAT Comuna Jucu;
- PID04 Jucu HM (există) – în UAT Comuna Jucu;
- PID05 Câmpenești HC (nou propusă) – în UAT Comuna Jucu;
- PID06 Apahida 2 HC (nou propusă) – în UAT Comuna Apahida;
- PID07 Apahida 1 HC (nou propusă) – în UAT Comuna Apahida;
- PID08 Apahida (există) – în UAT Comuna Apahida;
- PID09 Dezmir HM (există) – în UAT Comuna Apahida;
- PID10 Aeroport Avram Iancu HC (nou propusă) – în UAT Municipiul Cluj-Napoca;
- PID11 Cluj-Napoca Est (există) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID12 IRA HC (nou propusă) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID13 Fabricii de Zahăr HC (nou propusă) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID14 Piața 1 Mai HC (nou propusă) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID15 Cluj-Napoca (există) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID16 Tetarom HM (există conform M300) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID17 Hoia HC (nou propusă) – în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID18 Baciu HM (există conform M300) – în UAT Comuna Baciu;
- PID19 Suceag HM (există) – în UAT Comuna Baciu;
- PID20 Rădaia HM (există) – în UAT Comuna Baciu;
- PID21 Mera HM (există) – în UAT Comuna Baciu;
- PID22 Nădășel HM (există conform M300) – în UAT Comuna Gârbău;
- PID23 Gârbău HM (există) – în UAT Comuna Gârbău.
Proiectul presupune modernizarea a 5 PID-uri existente, fără lucrări în 10 PID-uri existente și crearea a 8 PID-uri noi.