Musk: Twitter a înregistrat ”o scădere masivă a veniturilor” din cauza agenţilor de publicitate care au întrerupt cheltuielile pe platforma de socializare

0
16

Într-un tweet, CEO-ul Tesla, Twitter şi SpaceX aruncă vina pe ”grupurile de activişti care presează agenţii de publicitate”.

El a spus că Twitter nu şi-a schimbat strategia de moderare a conţinutului şi a adăugat că compania a făcut ”tot ce am putut pentru a-i linişti pe activişti”.

Musk nu a precizat cât de mult a pierdut compania din cauza acestor retrageri sau cum a putut să atribuie această pierdere presiunii din partea grupurilor de activişti.

Musk şi-a reiterat părerile vineri, într-un interviu acordat la Conferinţa Baron Investment.

”Nu am făcut nicio schimbare în operaţiunile noastre. Şi am făcut tot posibilul pentru a-i linişti şi nimic nu funcţionează. Deci aceasta este o preocupare majoră. Şi cred că acesta este, sincer, un atac asupra Primului Amendament.”, a spus Musk la eveniment.

Twitter a concediat aproximativ 50% dintre angajaţii săi de când a preluat conducerea, pe 28 octombrie.

În ultimele zile, o serie de companii au spus că îşi vor întrerupe temporar cheltuielile de publicitate pe Twitter pentru a vedea cum se vor schimba lucrurile acolo sub proprietatea lui Musk.

General Motors şi Audi şi uriaşul grup alimentar General Mills sunt printre companiile care au întrerupt cheltuielile pe Twitter.

Gigantul grup de publicitate IPG şi-a sfătuit clienţii să întrerupă temporar planurile de media pe Twitter, deşi nu este clar câţi clienţi urmează sfatul agenţiilor IPG.

Twitter şi-a informat angajaţii joi seară că va începe să concedieze membri ai personalului, potrivit comunicărilor obţinute de CNBC.

Echipa de moderare a conţinutului Twitter este de aşteptat să fie printre aceste reduceri de locuri de muncă, a relatat Reuters, citând tweet-urile angajaţilor.

CNBC a aflat, de asemenea, că s-au făcut reduceri profunde la nivelul echipei de marketing global a Twitter, care se ocupă, printre altele, de raportări şi valori privind performanţa publicitară, performanţa vânzărilor şi spam.

La începutul acestei săptămâni, Musk, care îşi spune acum ”Şeful Twit”, s-a întâlnit cu un grup de lideri ai organizaţiilor societăţii civile, pentru a aborda preocupările legate de discursul instigator la ură şi dezinformarea legată de alegeri de pe platformă.

De când Musk a preluat conducerea, trolii şi bigoţii online au atacat Twitter, iar discursurile instigatoare au crescut pe platformă.

Musk a postat, de asemenea, pe Twitter, apoi a şters o teorie a conspiraţiei nefondată şi anti-LGBTQ, despre o invazie a casei şi un atac asupra lui Paul Pelosi, soţul preşedintelui Camerei, Nancy Pelosi.

Unele dintre organizaţiile reprezentate la o discuţie pe Zoom de o oră, care a avut loc marţi, au semnat acum o scrisoare deschisă către cei mai buni agenţi de publicitate de pe Twitter, îndemnându-i să-şi suspende cheltuielile publicitare, dacă Musk nu reuşeşte să aplice standardele de siguranţă ale companiei şi liniile directoare ale comunităţii.

În ciuda afirmaţiilor lui Musk cu privire la o scădere recentă a veniturilor, cheltuielile pentru publicitate pe Twitter erau în scădere înainte de finalizarea preluării companiei şi înainte ca organizaţiile societăţii civile să înceapă să facă presiuni asupra mărcilor, potrivit platformei de analiză publicitară MediaRadar.

Prezenţa agenţilor de publicitate pe Twitter a crescut între aprilie şi mai, în perioada în care a fost anunţat planul lui Musk de a treceTwitter în privat, înainte ca aceasta să înceapă să scadă, potrivit datelor de la MediaRadar. Dar numărul mediu de agenţi de publicitate de pe platformă a scăzut de la 3.900 în mai la 2.300 în august. Pe platformă erau 2.900 de agenţi de publicitate în septembrie.