Sursa foto: stiridecluj.ro

Guvernul a aprobat finanțarea pentru două importante proiecte feroviare din România. Acestea includ reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad, totalizând 320 de kilometri de linie ferată ce va fi modernizată. Deși lucrările au demarat deja, Guvernul a aprobat abia ieri finanțarea acestor proiecte, care vor fi realizate cu fonduri europene, prin intermediul PNRR.

„Aprobăm azi finanțarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții, aproximativ 600 milioane de euro, este vorba de electrificarea, reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu, la începutul ședinței de guvern de miercuri, comunică Mediafax.

După finalizarea lucrărilor de modernizare și electrificare a tronsonului Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, trenurile vor parcurge distanța dintre Cluj și frontiera cu Ungaria în 2 ore și 14 minute, comparativ cu aproximativ 3 ore cât durează în prezent, înainte de începerea șantierului.

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea a fost suspendată la începutul anului pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei ferate.

Până cel puțin în 2026, anul în care se estimează că lucrările vor fi finalizate, pasagerii vor fi nevoiți să utilizeze autobuzele pentru a călători pe această rută.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.